• 0

Da li je Meta "top recesiona akcija" za 2023? Pad od 65% se ne zaboravlja tako lako

Kombinacija rastućih kamatnih stopa i usporavanja ekonomije usporila je tempo rasta na tržištu digitalnih oglasa, i uticala na tehnološke kompanije

  • 0
Meta

Foto: SOPA Images / ddp USA / Profimedia

Jedna od kompanija koja se najlošije kotirala ove godine definitivno je Meta

U poslednje vreme se naročito govori o tome da je Mark Zakerberg, zbog prevelikog fokusa na metaverzum, počeo da "gubi konce", te da zapostavlja osnovnu delatnost svoje kompanije.

Akcije Mete su krajem okotobra potonule za 24%, što je najveći pad u jednoj nedelji za ovog giganta, a inače, deonice su se stropoštale 65 odsto tokom 2022. godine.

Stoga, prema pisanju CNBC, analitičari očekuju da je Meta "top recesiona akcija" za 2023. godinu. Pad ove kompanije je najveći među tzv. mega-cap akcijama, što je oznaka za najveće firme u investicionom svetu, mereno na osnovu tržišne kapitalizacije.

Osim Mete, i Alfabet je bio pod pritiskom usporavanja rasta potrošnje na oglase i jačanja dolara. Svakako, u igri su i mikro faktori - konkurencija, kontrola troškova i diverzifikacija itd.

Vlasnik Gugla se sada trguje sa 18,9 puta više od očekivane zarade u 2022. godini, dok je Meta procenjena na samo 13,2 puta. Ove dve kompanije, ostaju najugroženije u tekućoj godini, kada je reč o tehnološkom sektoru.

Kombinacija rastućih kamatnih stopa i usporavanja ekonomije usporila je tempo rasta na tržištu digitalnih oglasa. To je zato što je potrošnja na oglase veoma ciklična – to je jedna od prvih stvari koje kompanije smanjuju u periodu ekonomskih problema.

Ipak, kovid-19 je učinio stvari dodatno nepredvidivijim, jer je potrošnja na reklame poslednjih godina bila paušalna – i to je stvorilo teško uporedive vrednosti za poslednje kvartale. Ali, kako je zdravstvena kriza popustila, obrasci i ponašanje potrošača su postepeno krenuli da se vraćaju u normalu.

Ljudi provode manje vremena na svojim digitalnim uređajima kao što su to činili tokom vrhunca pandemije, pa su oglašivači smanjili svoje marketinške ambicije na didžitalu.

Jak dolar je samo otežao stvari, snizivši vrednost stranih prihoda u toj valuti. Primera radi, u poslednja tri meseca do 30. septembra 2022, Meta je zabeležila pad prosečne cene po oglasu za 18% u odnosu na treći kvartal prošle godine.

Video: Comtrade podržao AFA Leadership Summit 2022: Inkluzivni rast i održivost kao prioriteti

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari