• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Gugl preusmerava pretrage o trudnoći na ove reklame: Tvrdi da postupa "po zakonu", umešani i vernici

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Iza organizacije "Telefon za pomoć sa krizama vezanim za trudnoću", koja se često pojavljuje u rezultatima pretrage, jednim delom stoji i desničarska evangelička organizacija "Hrišćanska briga"

  • 0
trudnoća, trudnica Foto: Shutterstock

Kompanija Gugl preusmerava žene koje traže onlajn savet vezan za trudnoću - na savetovališta koja vode udruženja protiv abortusa, a ove reklame veoma liče na "slučajne rezultate pretrage", prenosi Gardijan.

Recimo, ako korisnik u Velikoj Britaniji ovog meseca upiše 40 ključnih fraza u Gugl pretraživač - koje se odnose na abortus, 117 od ukupno 251 rezultata pretrage vodi ka reklamama za organizacije koje se bore protiv abortusa, zaključak je studije Obzervera.

Ključne fraze koje su korišćene za Gugl pretraživač su, između ostalog, "NHS abortion advice", "confidential abortion support", "pregnant teenager help", navodi Gardijan.

U nekim slučajevima ove organizacije nude usluge savetovanja, ali ne navode jasno stavove ljudi, boraca protiv abortusa, koji stoje iza tih organizacija.

Iza organizacije "Telefon za pomoć sa krizama vezanim za trudnoću", koja se često pojavljuje u rezultatima pretrage, jednim delom stoji i desničarska evangelička organizacija "Hrišćanska briga" koja propagira zabranu abortusa, navodi britanski list.

Reklame koje je Gugl ponudio osobi, za koju je imao podatke da je žena u dvadesetim godina koja živi u Londonu, veoma liče na rezultate "slučajne pretrage", dodaje se dalje u tekstu, a takvi rezultati su kod nekih izazvali zabrinutost.

Poslanica Laburističke partije u britanskom parlamentu, Stela Krisi, smatra da vlada treba da izvrši pritisak na tehnološke gigante da odstrane rezultate koji mogu da budu potencijalno opasni.

Prema njenim rečima, postoji razlika između "slobode govora" i "pokušaja da se obmanu ranjivi korisnici koji treba da budu sigurni da je ono što čitaju medicinski ispravno i nepristrasno".

Ipak, Gugl je saopštio da su ove reklame "u skladu sa pravilima kompanije i naglasio da one imaju oznaku reklama, tako da je sa formalne strane sve u redu".

Video: Jedna žena na godišnjem nivou izdvoji do 2.000 evra za higijenske proizvode za menstrualni ciklus

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>