
Kako AI briše stare poslove, ali otvara vrata koja nismo ni znali da postoje
Iako veštačka inteligencija postaje neizostavan alat na brojnim radnim mestima, deo zaposlenih i dalje izbegava da koristi ovu tehnologiju. Poslodavcima je AI posebno zanimljiv jer, kako su pokazala brojna istraživanja, može značajno povećati produktivnost i ubrzati poslovne procese.
Slično razmišljaju i u odeljenju Yahooa u Japanu. Ova kompanija je naložila svim zaposlenima – njih oko 11 hiljada – da moraju koristiti generativnu veštačku inteligenciju u svakodnevnom radu. AI bi trebalo da koriste za istraživanje, pretragu, sastanke i izradu dokumenata. Njihova interna statistika pokazuje da ti zadaci zaposlenima oduzimaju čak 30 odsto radnog vremena.
Ako ove poslove preuzme tehnologija, u kompaniji očekuju znatno veću efikasnost. Cilj je da AI preuzme rutinske i vremenski zahtevne zadatke, kako bi se ljudi mogli fokusirati na kreativniji i značajniji rad – što bi, veruju, dovelo do veće ukupne produktivnosti.
Ni AI nije savršen
Tokom naredne tri godine, u Yahoo Japanu veruju da će se produktivnost zaposlenih udvostručiti. Iako se mnogima neće dopasti što moraju koristiti novu tehnologiju (uvek postoji deo ljudi koji ne barata lako savremenim alatima ili iz ličnih razloga odbija njihovu upotrebu), dobra vest je da kompanija ne planira otpuštanja zbog uvođenja AI – bar za sada.
Kompanija već koristi AI alat SeekAI za interne operacije – kao što su kreiranje šablona za upite – a planirano je da se koristi i za lekturu dokumenata, pravljenje zapisnika, organizaciju dnevnog reda i vođenje komunikacije.
Slična očekivanja imaju i druge firme. Na primer, kompanija Shopify je ranije ove godine poslala dopis zaposlenima u kom se naglašava da se korišćenje AI-a očekuje u svakodnevnom poslu. Tada su menadžerima jasno poručili da, pre nego što traže dodatne zaposlene ili resurse, prvo moraju proveriti može li AI rešiti taj problem.
Međutim, neka istraživanja, kao i iskustva iz prakse, pokazuju da stvari ne idu uvek kako se očekuje. Švedska firma Klarna je zamenila stotine zaposlenih AI chatbotovima – ali su ubrzo otkrili da AI obavlja posao lošije od ljudi. Zbog toga su najavili povratak ljudskoj radnoj snazi kao kvalitetnijem rešenju.
(Telegaf Biznis/Tech Spot)
Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.