
Zarađuju milijarde dok svi misle da je besplatno: Njih niko ne može da ih stigne
YouTube nastavlja da dominira striming tržištem, ali sada ne samo po gledanosti – već i po zaradi. Prema zvaničnom finansijskom izveštaju kompanije Alphabet, YouTube je u drugom kvartalu 2025. godine ostvario čak 9,8 milijardi dolara prihoda od reklama, što je rast od 13 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Ovaj rezultat nadmašio je očekivanja analitičara, koji su predviđali 9,6 milijardi. U istom kvartalu prošle godine, prihod je iznosio 8,7 milijardi dolara.
Rast dolazi u trenutku kada YouTube beleži istorijske rezultate i po gledanosti na televizorima. Prema podacima Nielsena, YouTube je već tri meseca zaredom najgledanija platforma na pametnim televizorima u SAD-u, sa udelom od 12,4% ukupnog vremena koje gledaoci provode ispred TV ekrana.

Konkurenti ne sede skrštenih ruku
Uspeh YouTube-a pokrenuo je lavinu reakcija kod konkurenata. HBO Max, Amazon Prime Video i Netflix značajno su pojačali svoje oglasne strategije u pokušaju da se približe tržišnom lideru.
Netflix je prošle nedelje najavio da planira da udvostruči prihod od oglašavanja u narednih 12 meseci, iako ne otkriva zvanične brojke. Procene analitičara iz Madison & Wall govore da Netflix trenutno zarađuje oko 3 milijarde dolara godišnje od oglasa – što je i dalje tri puta manje od YouTube-a.
Alphabet, matična kompanija Google-a, izvestila je o ukupnom prihodu od 96,4 milijarde dolara u drugom kvartalu, što takođe predstavlja rast od 13% na godišnjem nivou. Ali upravo YouTube-ov oglasni biznis sve više postaje ključni izvor rasta, pogotovo u vremenu kada sve više oglašivača prebacuje budžete sa tradicionalne televizije na digitalne platforme.
(Telegraf Biznis)
Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.