• 0
 ≫ 

Tim Kuk: Kako me je Stiv Džobs ubedio da uđem u Epl na ivici bankrota

 ≫ 

Tim Kuk je ispričao priču o tome kako ga je Stiv Džobs uverio da prekine sa uspešnim poslom i pridruži se Eplu

  • 0

U nedavnom govoru na Univerzitetu Tulane Tim Kuk je ispričao priču o tome kako ga je Stiv Džobs uverio da prekine sa uspešnim poslom i pridruži se Eplu koji je tada bio na rubu bankrota.

Kuk je podelio i tajnu suočavanja sa kritičarima, rečenicu koja je ostala s njim sve ove godine:

- Mi ne gradimo spomenike trolovima - rekao je Skot Mauc, motivacioni govornik i autor dela 'Find the Fire' i 'Make It Matter'.

U tom istom govoru zakopana je priča o Stivu Džobsu, kako je naterao Kuka da napusti sada već izumrli (ali u to vreme cvetajući) posao kod proizvođača kompjutera Compaq - kako bi se pridružio Epl-u koji je u to vreme bio pred bankrotom.

Epl, Apple, logo

Foto: Tanjug/AP

Evo priče, koju je ispričao Kuk:

- Stiv Džobs me je 1998. godine uverio da ostavim Compaq kako bi se pridružio firmi koja je bila na rubu bankrota. Proizvodili su kompjutere. Ali u tom trenutku ljudi nisu bili zainteresovani za kupovinu.

Stiv je imao plan da to promeni, a ja sam hteo da budem deo toga. Nije se radilo samo o i-Macu ili i-Podu ili svemu što je usledilo.

On je govorio o vrednostima koje su donele ove izume u život: ideja da stavljanje snažnih alata u ruke svakodnevnih ljudi pomaže u oslobađanju kreativnosti i pomiče čovečanstvo napred; da možemo graditi stvari koje nam pomažu da zamislimo bolji svet, a onda da ga ostvarimo- rekao je Kuk.

Tim Kuk bio je privučen snagom oslobađanja kreativnosti. Ta jedinstvena, neizmerno snažna misao privukla ga je iz udobnosti u haos. Kao lideri, to bi trebalo sve da nas jednako privlači. Evo nekoliko načina za oslobađanje kreativnosti u sebi i u svojim kolegama.

Pronađite dobro artikulisani, hitan problem koji treba rešiti

Tim Kuk, Epl, Apple iPad Air 2

Foto: AP/Tanjug

Ništa ne oslobađa kreativnost kao motivacija za rešavanje važnog problema. Biti inspirativan za rešavanje tog problema samo je pola bitke. Takođe vam je potrebna fokusirana definicija problema.

Mauc je proveo mnogo godina u oglašavanju. Najbolji kreativni rad je uvek video kada je svojim kreativnim kolegama pružio jasne, usredotočene napomene koje su jasno opisivale probleme koje treba rešiti. Zvuči kontraintuitivno, ali to je istina: čvrsti parametri daju slobodu.

Naime, daju vam slobodu fokusiranja. Nećete biti ometani popisom stvari koje treba rešiti i izvedbom zbog multitaskinga.

Potražite odskočne daske

Odskočna daska je potraga za pronalaženjem stvari koje funkcionišu, ali bi se definitivno mogle poboljšati - i pronalaženje načina da ih učinimo boljima.

Pogledajte web-stranicu svoje firme novim očima i prilagodite je  još više korisniku. Pogledajte kritički pakovanje svog proizvoda i pronađite načine da ga lakše otvorite ili više o njemu informišete.

Ključno je preispitati status kvo i stalno se pitati koji su mikro-problemi čije bi rešenje dovelo do inkrementalnog napretka, nasuprot makro-problemima čije bi rešenje dovelo do veleprodajne promene (i jedni i drugi su vredni truda i otključavanja kreativnosti).

Tim Kuk, Apple Music

Foto: Tanjug/AP

Uzmite pauzu za eksperimentisanje

U knjizi "Find the Fire", holivudski reditelj i pisac Džon Montgomeri razgovarao je s autorom o kreativnom procesu:

- U Holivudu, previše pisaca provodi besmislene sate u ‘sobi za pisanje’, tražeći unutrašnju inspiraciju, kada se kreativnost nalazi u svetu oko njih. Njihov pristup je jako vezan za istovetnost - dodao je on.

Oslanjajući se na iskustvo oglašavanja, autor kaže da oglasne agencije često rade najbolje kada ne rade na tipičan način, kada učestvuju u emisijama, koncertima ili lutaju kroz zoološki vrt.

Tod Henri, autor knjige "The Accidental Creative", mu je rekao:

- Skloni smo da radimo u masivnoj eho-komori. Dakle, iziđite i iskusite stvari kako biste privukli kreativnost. Ponovno se povežite s onima koji kupuju i koriste ono što prodajete  - rekao je Henri.

Autor Mauc je proveo mnogo godina u odeljenju inovacija u firmi "Procter & Gamble". Najbolje ideje za nove proizvode i marketing došle su mu nakon vremena provedenog s ljudima koji su kupovali ili koristili ono što je pokušavao da proda.

- Ponekad bih samo sedeo s kupcima ili korisnicima u njihovim kućama - ne tražeći ništa posebno, samo sam govorio o određenoj kategoriji proizvoda. Razgovarali bismo o tome kako su ga koristili. Razgovarali bismo o tome kako se uklapa u njihove živote - prisetio se.

Tim Kuk, iPad, iPad Pro 9,7

Foto: Tanjug/AP

Motivacija onih koji kupuju ono što prodajete može biti drugačija od onih koji koriste ono što prodajete. Žena bi mogla da kupi dezodorans jer se sviđa njenom suprugu - i zato što uvek ima kupon za njega. Njen muž bi ga mogao koristiti jer se zbog toga oseća sportski i atletski.

Različite motivacije otvaraju različite puteve kreativnosti.

Nemojte govoriti o izgradnji, izgradite.

Autor je video te reči na plakatu na Fejsbukovom kampusu u Menlo Parku u Kaliforniji. Radi se o prihvaćanju novog mentaliteta.

Imate ideju i niste sigurni da će uspeti? Izradite verziju, testirajte je i ponovite. Ponekad, da bi se kreativnost odvijala, morate je samo pokrenuti.

Tim Kuk pridružio se rizičnom predlogu na osnovu obećanja otključavanja kreativnosti. Nemojte da rizikujete da ne otključate svoju, poručio je Mauc.

VIDEO: Kupila je preskup telefon, a on je iz čista mira EKSPLODIRAO

(Telegraf Biznis/Poslovni dnevnik)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>