Naše influenserke o promeni pravila Instagrama: Da li će morati da traže drugi posao?

Ako Instagram sakrije broj lajkova, to će udariti na popularne influensere. Samo jednom fotografijom mogu zaraditi milione

Nalazite se u Italiji, baš ispred čuvenog tornja u Pizi. Već neko vreme pokušavate da napravite savršenu fotografiju za Instagram. Baš onakvu kakvu ste već videli kod drugih. Jedna ruka visoko, druga malo niže i eto ga, izgleda kao da pokušavate da pridržite iskrivljenu građevinu. Objavili ste fotografiju i sada čekate reakcije. Ipak, iako je vaše ostvarenje gotovo identično kao i na profilu one popularne devojke, dobili ste znatno manji broj lajkova. Da budemo precizniji, ta popularna devojka je verovatno od te fotografije nešto čak i zaradila. Vi niste.

Objavljivanje fotografija na trenutno najpopularnijoj društvenoj mreži može da bude stresno za one koji brinu o brojci ispod. Lajkovi su postali deo našeg svakodnevnog života, a ujedno su i način da dokažemo drugima da smo dopadljivi.

Ipak, baš zbog pritiska koji objavljivanje zarad lajkova sa sobom donosi i studije koja je dokazala da je ova društvena mreža najopasnija za mentalno zdravlje mladih, Instagram je rešio da neke stvari promeni.

Kanada, Irska, Italija, Japan, Brazil, Australija i Novi Zeland prve su zemlje koje su uočile novine na ovoj platformi. Naime, Instagram je sakrio broj lajkova i može ih videti samo onaj ko je fotografiju i objavio. Međutim, s obzirom na to da je ova mreža postala i mesto za (milionsku) zaradu, mnogi ocenjuju da će ovo biti i prvi pravi udarac na popularne influensere.

Sigurno ste više puta videli objave na kojima se prelepa devojka osmehuje i pokazuje olovku za izbeljivanje zuba, ili onu na kojoj se devojka koja se upravo vratila sa treninga osvežava uz određenu flaširanu vodu. Uglavnom se radi o plaćenim reklamama, a ukoliko Instagram bude i zvanično uveo neke promene, brendovima će biti potrebno malo više od broja lajkova da zaista i odaberu onog ko će igrati glavnu ulogu u njihovoj Instagram reklami.

MINIMALNE PROMENE

Ako do ovakvih promena dođe i u Srbiji, i naši blogeri neće biti zaobiđeni. Ipak, oni sa kojima je razgovarao Telegraf Biznis tvrde da to ne može preterano da utiče na njihovu zaradu, ali se među njima mogu naći oni kojima se nova opcija ne dopada.

- Ova promena svakako ima pozitivnih strana, ali ima više loših iz razloga što veći broj lajkova ne znači samo da neko nekog pohvali, već ja kad vidim koliko drugi imaju lajkova, na taj način saznajem šta se ljudima dopada, kakav sadržaj im se sviđa i kako da poboljšam ono što ja objavljujem - rekla je Lea Stanković.

 
 
 
View this post on Instagram

Hvala vam i volim vas❤️🥰 #500k @alexmilophoto

A post shared by Lea Stankovic 👑 (@lastankovic) on

Lea ima skoro 600.000 pratilaca na svom Jutjub kanalu, a i preko 500.000 onih koji redovno prate njene objave na Instagramu. Kako kaže, na njenu zaradu, ove promene neće uticati.

- Ja ću i dalje moći da vidim svoj broj lajkova, a koji god brend bude želeo da sarađuje sa mnom, slaću, kao što sam i do sada slala, statistiku koja drugim ljudima nije vidljiva - kaže Lea za Telegraf Biznis.

Ukidanje lajkova možda pomogne u jednom - nećemo biti svi baš toliko slični u svojim objavama.

Baš to smatra blogerka Iva Jeremić. Iako je na početku bila zabrinuta kako će posao blogera da izgleda s obzirom na to da se ukida jedan od bitnih parametara koje blogere međusobno razlikuje, shvatila je da joj se ova promena zapravo sviđa.

- Mislim da će ukidanje lajkova da donese mogo veću slobodu postovanju možda nekog manje zanimljivog sadržaja publici, a koji predstavlja nas onakve kakvi jesmo. Isto tako mislim da će se ukidanjem lajkova smanjiti konstantno poređenje među ljudima. Ukidanje lajkova može samo pozitivno da utiče na moje objavljivanje fotografija jer bih onda počela da ih kačim više. Pored svojih dnevnih autfita postovala bih i lepe pejzaže, kulturološke znamenitosti, čak i neke citate koji predstavljaju moja razmišljanja. Na zaradu ne bi trebalo da utiče jer ako se moj sadržaj sviđa nekom brendu oni će me kontaktirati kao i do sada i ja ću im poslati svoje statistike. Ukoliko su zadovoljni, verujem da ćemo se dogovoriti oko uslova saradnje - navela je Iva.

MILIONSKA ZARADA

Prema "Forbsu", u influensere spadaju svi oni koji imaju više od 2.000 pratilaca. Njihova zarada i zarada onih do 100.000 pratilaca može da iznosi od 137 do 258 dolara po objavi.

Inače, prema jednom istraživanju sprovedenom u SAD, influenseri koji imaju do milion pratilaca mogu da zarade i do 10.000 dolara po objavi, zavisno od platforme. Ako pređu prag od milion, te brojke idu do nezamislivih 100.000 -250.000 dolara.

Verovatno trenutno najpoznatija mlada bogatašica je Kajli Džener, prati je 144 miliona ljudi i navodno jednom svojom objavom zaradi 1,2 miliona dolara.

Kako kaže Sara Damnjanović, koja na ovoj društvenoj mreži ima 540.000 pratilaca, jaki influenseri u Srbiji zarađuju zaista mnogo novca. O cifri možemo samo da nagađamo.

 
 
 
View this post on Instagram

💪🏽💗💪🏽 #taekwondo

A post shared by Sara Damnjanović (@saratkd7) on

- Mene lično promene na Instagramu neće pogoditi. Imam već potpisane jake ugovore na duži vremenski period, tako da nisam ni imala u planu da potpisujem nove koji bi potencijalno mogli da budu slabiji od trenutnih - rekla je ona.

Slično smatra i Marija Jović, koja vodi blog Marija in Wonderland. Navodi da sakrivanje lajkova poslovnim profilima neće da predstavlja problem, ali da je činjenica da su ljudi navikli da procenjuju stvari na osnovu njhovog broja.

- Ljudi su skloni da prate nečiji rad na osnovu brojki jer i drugi ljudi prate, pa se stvara zaključak da je to onda sigurno dobro. Kao na primer na tržištu, skuplja krema je sigurno bolja. Moje mišljenje je da to nije tako, tako da meni lično ne bi predstavljalo problem ako bi broj lajkova bio prikriven - navela je Marija.

 
 
 
View this post on Instagram

Čarobni Tasos, ostrvo vina, meda i maslina, koji često zovu „zeleni dijamant egeja“, „smaragdno ostrvo“, „egejski raj“ je najsevenije ostrvo Egejskog arhipelaga. Očaraće vas mnogobrojnim uvalama, peskovitim obalama, bujnom vegatacijom i borovim šumama, zbog kojih ćete zauvek zavoleti Tasos. 🌿🌸🌴🦀🐚🐟 Na blogu Marija in wonderland čeka vas novi blog post, a link se nalazi u opisu profila 👩‍💻☀️📝 °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° #thassos #thassosisland #thassosbeach #summertime #summermemories #summermoments #travelinspiration #travelphotography #travelgirl #travelmemories #travelphotography #lifeisgood #everydayisagoodday #marijainwonderland🌎

A post shared by Travel - Marija In Wonderland (@_marija_jovic) on

Svakog dana se oko 95 miliona fotografija i snimaka postavi na Instagram. Svakog dana svaki korisnik ove društvene mreže može beskonačno da skroluje i lajkuje, čak 4,2 milijarde puta. Sada te lajkove možda nećete moći da vidite. U zemljama u kojima je testiranje počelo, mišljenja su podeljena. Iako neki australijski influenseri kritikuju potez, ima i onih koji nemaju ništa protiv. Oni koji očajavaju, međutim, treba da prestanu sa tim.

Sve je još u fazi testiranja, te se možda sve na kraju završi kao jedno veliko ništa.

VIDEO: Poznata Jutjuberka nam je otkrila šta je obeležilo za ceo život

(Telegraf Biznis/Nevena Zdravković)

Tagovi: influenseri, Instagram, iva jeremić, lajkovi, Lea Stanković, Sara Damnjanović, Zarada

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (41)
Poređaj komentare:
  • M
    M.K.

    Generalno mislim da Internet i Social Media ima prednost u danasnje vreme u odnosu na TV sve se vise ulaze u tom pravcu Youtouberi ,Lifestyle Blogeri u razlicitim Segmentima ne samo Moda i Trend . vise nego na Instagramm.Realno ko danas gleda jos redovno TV ..u vreme Netflix i Amazon prime. ..sto se mene tice nemam instagram niti fejs i nista mi ne fali ali vidim sta nam napredna Technologija donese za koju godinu bice moguce da se lokalizira svaka poslata e mail i bez IP adrese.

  • P
    Plavi

    Mislim da je brojka pratilaca mnogo bitnija od lajkova za influensere

  • Е
    Ексокустодијан

    По мени је потпуно легитимно стоци пружити оно што воли и мазнути кинту.