I on je napustio fakultet: Svet je dobio novog milijardera
Milton (37) postao je milijarder prošle nedelje kada je evropski proizvođač teretnih vozila CNH Industrial uložio 250 miliona dolara u njegovu kompaniju “Nikola Motors Co.”, čime je njena vrednost dostigla 3 milijarde dolara.
Milton je i dalje najveći pojedinačni suvlasnik “Nikole”. Nakon što je CNH kupio 7,7% udela, Milton i dalje poseduje “više od 40%”, kazali su iz kompanije za Forbs. Forbs sada procenjuje Miltonovo bogatstvo na 1,1 milijardu dolara.
“Nikola Motors” ima za cilj da proizvede hiljade futurističkih kamiona s pogonom na vodonik tokom 2020-ih, koji mogu preći 750 milja između dva punjenja na stanicama koje planiraju izgraditi.
Za kamione kojima je potrebna vožnja kraćeg dometa, za prelazak maksimalnih 300 milja po putovanju, Nikola će takođe ponuditi svoje kamione na baterije, koji će se takmičiti s “Teslinim” vozilima.
Iako je vodonik sveprisutan element, proizvođačima automobila bilo je teško da komercijalizuju vozila na ovaj pogon zbog nedostatka stanica za punjenje. U SAD, vozila s vodonikom koje proizvode “Toyota”, “Honda” i “Hyundai” dostupna su uglavnom u Kaliforniji, jedinoj državi sa stanicama za punjenje. “Nikola” ima narudžbine za oko 14.000 svojih kamiona, uključujući i od “Anheuser-Buscha” koji planira 800 njih dati u zakup.
Napustio koledž zbog strasti
Milton je, inače, odslušao samo jedan semestar na koledžu kada je, pre desetak godina, postao zainteresovan za komercijalizaciju vozila sa niskim stepenom zagađenja.
Prva kompanija koju je razvio nakon što je napustio fakultet bila je “dHybrid Systems”, koja je dizajnirala sisteme za dovod goriva za kamione na prirodni gas.
Tu kompaniju je prodao proizvođaču metala “Worthington Industries”, koji je zauzvrat osigurao Miltonu kapital za pokretanje “Nikole” pre četiri godine.
Ostali investitori su, između ostalih, hedž fond “ValueAct Capital” i kompanija “NEL Hydrogen”, “Nikolin” tehnološki partner iz Norveške za proizvodnju vodonika na stanicama za punjenje.
Rano razvio zanimanje
Milton je razvio interes za transportnu mehaniku još kao dečak, putujući u vozovima Union Pacifica, gde je njegov otac radio.
Smrt majke, koje ga je zadesila kao tinejdžera, za njega je bila veliki udarac, a kaže da je vreme koje je proveo u misionarskom radu u siromašnim oblastima Brazila raspirilo njegovu želju da se posveti ciljevima od kojih će ljudi živeti bolje.
Osnovao je “Nikolu” 2015. i premestio je iz Salt Lejk Sitija u Feniks 2018. godine, kako bi imao pristup većem broju talentovanih inžinjera. On sada profitira zbog sve veće zabrinutosti zbog korištenja karbonskih goriva i oštrijih mera koje se uvode zbog emisije štetnih plinova, naročito u Kaliforniji i Evropi.
Smatra da samo električna vozila ne mogu rešiti problem, već da su i vozila na vodonik odlična alternativa benzinskim i dizelskim motorima.
(Telegraf Biznis / Investitor.me)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Перагеније
К'о да га је Јозеф Броц пројектовао: напустио школу, УПОСЛИО писмене (инжењере) и скида кајмак. Радован Трећи ће морати да промени Џорџа и стави овог као нову звезду водиљу - док га "не ухвате".
Podelite komentar