• 2
 ≫ 

Da li je moguće biti idealan nadređeni? Ovih 10 odlika poseduje savršeni šef

 ≫ 

Koliko puta ste čuli da je neko prezadovoljan svojim šefom? Verovatno možete da nabrojite te ljude na prste jedne ruke. Ipak, da li ste im poverovali da nemaju zamerki za svog šefa? Gugl tvrdi da je moguće da neko bude savršen nadređeni - potrebno je samo da obraća pažnju na određene stvari koje će doprineti i zaposlenima i kompaniji

  • 2

Kompanija može da uloži sav mogući trud u zapošljavanje ljudi koji su najbolji za taj posao, ali ako je onaj ko im je nadređeni loš prema njima, oni će otići prvom prilikom ili će njihova produktivnost značajno opasti. Sa druge strane, ako je osoba na poziciji šefa dobar nadređeni, uspeće da izvuče najbolje iz svojih zaposlenih, a oni će sami želeti da se potrude više.

U proteklih 10 godina Gugl je sproveo istraživanje pod nazivom "Projekat kiseonik" sa ciljem da otkrije koje osobine čine dobrog šefa i da svoje menadžere i lidere nauči da razviju te odlike. Istraživanje se, po svemu sudeći, pokazalo uspešnim, jer je Gugl tokom godina zabeežio znatno povećanje zadovoljstva svojih zaposlenih, piše Business Insider.

Ispostavilo se da su neke od najvažnijih osobina dobrih šefova visoka emocionalna inteligencija, sposobnost razumevanja i kontrolisanja emocija, i sopstvenih i emocija ljudi u timu za koji su odgovorni.

Prema zaključcima do kojih je Gugl došao, dobar nadređeni ima sledeće osobine.

1) Dobar je u podučavanju

 

Umesto da rešavaju probleme što je brže moguće, dobri menadžeri koriste probleme kao primere za podučavanje. Oni usmeravaju svoj tim i pružaju sve neophodne informacije za bolje funkcionisanje. Na taj način tim stiče iskustvo i napreduje.

2) Osposobljava tim i ne bavi se sitnicama

 

Nijedan zaposleni ne voli da mu se šef meša u svaku sitnicu koju treba da obavi. Dobri menadžeri daju slobodu svojim ljudima - da istraže ideje, da rizikuju, da prave greške. Osim toga, omogućavaju im materijal za rad, dozvoljavaju fleksibilan raspored i obezbeđuju prijatno radno okruženje.

3) Kreira inkluzivno timsko okruženje, pokazuje da mu je stalo do nečijeg uspeha i blagostanja

 

Gugl je ustanovio da je jedna od najvažnijih stvari za dobro funkcionisanje tima stvaranje "psihološki sigurnog" okruženja.

U timu koji odlikuje visok nivo psihološke sigurnosti kolege se osećaju slobodno da rizikuju. Znaju da ih niko neće posramiti ili kazniti ako priznaju grešku, postave pitanje ili predlože novu ideju. Drugim rečima, tim napreduje zbog međusobnog poverenja - a dobri šefovi pomažu u stvaranju poverenja.

4) Produktivan je i usmeren na rezultate

 

Dobri šefovi svojim ponašanjem daju primer podređenima kako treba da se radi. Oni se ne plaše da zasuču rukave i pomognu, čime motivišu i svoj tim.

5) Dobar je sagovornik - ume da sluša i deli informacije

 

Najbolji menadžeri su dobri slušaoci. To im pomaže da bolje razumeju članove sog tima i pokažu empatiju prema onome što im je saopšteno. Oni su svesni toga da je znanje moć. Zbog toga su otvoreni i spremni da podele informacije sa svojim timom kako bi ljudi znali zbog čega se nešto radi tako kako se radi.

6) Podržava napredovanje u karijeri i priča o učinku

 

Dobri menadžeri ohrabruju svoje ljude upućujući im iskrene pohvale. Ali, isto tako, ne uzdržavaju se kada je kritika u pitanju. U oba slučaja rade to na konstruktivan način. Osim toga, oni investiraju u svoje ljude i pomažu im da dostignu lične poslovne ciljeve, pa na taj način motivišu sve u timu.

7) Ima jasnu viziju/strategiju za tim

 

Sjajni menadžeri znaju na kojoj tački razvoja je njihov tim, gde se uputio i šta mora da uradi kako bi stigao tamo. Kroz dobru komunikaciju oni pomažu timu da ostane na pravom putu. Osim toga, oni se brinu za to da svaki član tima razume koja je njegova uloga u sistemu.

8) Ima tehničke veštine koje mu omogućavaju da posavetuje tim

 

Dobri šefovi razumeju posao ljudi u svom timu, uključujući njihove svakodnevne zadatke i izazove. Ako se šef prebaci u novo odeljenje, trebalo bi da odvoji vreme da nauči kako tamo stvari funkcionišu i da radi na tome da izgradi poverenje pre nego što uvede neke drastične promene ili posavetuje zaposlene.

9) Efektivno sarađuje

 

Loši menadžeri na svoj tim gledaju kao na mašineriju koja će mu pomoći da sabotira druge timove u kompaniji ili da radi protiv njih. Sa druge strane, dobar menadžer vidi širu sliku. On radi za dobrobit kompanije u celini i savetuje i svoje zaposlene da postupaju tako.

10) Siguran je u donošenju odluka

 

Dobri šefovi nisu impulsivni, ali jesu odlučni. Nakon što se upoznaju sa činjenicama i uzmu u obzir stanje tima i njegove mogućnosti, oni odlučuju kako se radi dalje - čak i kada je u pitanju odluka sa kojom se neće složiti svi.

Video: Ne daj Bože da su vam ova 3 horoskopska znaka šefovi

(V. T.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>