• 1

DESIGN THINKING: Čemu služe poslovne fensi fraze i da li rade?

Prošlu godinu a ne sumnjam i nastupajuću 2020. godinu će obeležiti dve ,"buzz words" (fensi poslovne fraze): DESIGN THINKING i EMPLOYER BRANDING.

  • 1
Biznis kolumna, Bojan Balaž Ilustracija: Nikola Jovanović Foto: Shutterstock/Privatna arhiva

Goreo je LinkedIn od sadržaja, najava, oglasa i tumačenja povezanih sa ovim pojmovima. U prvom blogu koji pišem za Biznis Telegraf, osvrnuću se na Design Thinking, a u sledećem na Employer Branding (ako me neko ne preduhitri).

Da pređem na stvar i odgovorim na pitanje iz naslova: DA RADI!

Design Thinking će vama i vašoj organizaciji pomoći pre svega da se prodrmate, izađete iz zone komfora i promisilte o svom okruženju na drugačiji način, što može da dovede do pozitivne promene. Dakle DT metodologija i proces će vam pomoći da preispitate postojeći status kvo i pokušate da stvari pomerite u željenom pravcu, tj. da inovirate na pozitivan način.

Ključni ishod DT metodologije treba da bude pozitivna inovacija u bilo kom smislu: proizvod, usluga, način rada, oblik organizovanja…

Da bi do toga došlo najvažnije je da se tokom celog procesa Design Thinking-a postavlja jedno prosto i logično pitanje: ZAŠTO?

To pitanje je u korenu svakog napretka i služi da se argumentovano preispituju postojeći sistemi i modeli poslovanja, organizacije, mišljenja… Problem je što smo decenijama unazad učeni da upravo ne postavljamo ovo zdravorazumsko pitanje! A bez zdravog razuma nema bilo kakvog ,"thinking-a".

Dalje potrebno je da imamo izgrađene interne i eksterne poslovne mreže kao drugi ključni preduslov za uspešan DT proces.

Kreativnost i inovacija su pozitivni ishodi poslovnog umrežavanja, naročito internog. Nema (ima ali su izuzeci) usamljenih genija u organizacijama koji donose inovacije, već timova koji su povezani, dele ideje, koriste tehnologiju na pametan način itd. DT proces može da stvori tu vrstu povezanosti koja doprinosi i podstiče kreativnost i inovaciju.

Osim toga inovacije ne moraju nužno da dolaze sa vrha, već ih treba tražiti u celoj organizaciji, što je više saradnika koji se vode zdravim razumom a ne šablonima biće i više ideja i predloga za unapređenje, a neki od njih će biti zaista vredni i pomeraže stvari napred.

Da zaključim Design Thinking proces organizacijama može da pomogne da kreiraju sistem koji podržava nastanak i razvoj ideja koje vode ka pozitivnim inovacijama bilo kog tipa.

Tema je obimna i kompleksna i ovde nema prostora za ulazak u detalje, ali mogu da vam preporučim nekoliko mesta na kojima možete da savladate ovu metodologiju. Za pojedince on line kurs Design Thinking and Creativity for Innovation koji traje 10 nedelja i na sistematičan način obrađuje temu, uz napomenu da je zahtevan u pogledu angažmana. Za kompanije mogu da preporučim dvodnevnu Design Thining in house obuku Mokrogorske škole menadžmenta, a za startup zajednicu pre svega ICT Hub-ove radionice.

Želim vam svima uspešnu poslovnu godinu, profesionalni i lični razvoj!

(Autor: Bojan Balaž, rukovodilac marketinga i prodaje, Mokrogorska škola menadžmenta)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • JO

    6. januar 2020 | 18:26

    Služe da lakše prepoznamo pokondirene tikve. Komi fo, komi fo.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>