10 minuta sa najuspešnijim liderima koji mogu unaprediti vašu karijeru
Osnivača "MasterClass"-a inspirisala je njegova baka koja je izgubila sve, bežeći od nacista, ali ga je uvek učila da nam znanje niko ne može oduzeti
Budući da su male šanse da se "običan čovek" negde susretne s čelnim ljudima najvećih kompanija i popriča sa njima o tajnama uspeha, Dejvid Rodžijer, osnivač striming platforme "MasterClass", došao je na ideju da okupi Boba Igera (Dizni), Saru Blejkli (Spanks) i mnoge druge, na jednom mestu. Ukratko, oni u nekoliko minuta govore o tome kako su stvorili multimilionske kompanije.
Na ovaj poduhvat, stvoren 2015, Rodžijera je inspirisala njegova baka koja je izgubila sve bežeći od nacista, ali ga je uvek učila da je najvažnije obrazovanje i da nam to niko ne može oduzeti. - Svet bi mogao biti mnogo pravičniji kada bi svi imali pristup ovim uspešnim ljudima - rekao je Rodžijer za CNN Biznis. Pristup jednom času edukacije "MasterClass" košta 90 dolara, a on obično podrazumeva na desetine lekcija spakovane u 10 do 25 minuta. Pristup svim časovima, za celu godinu, košta 180 dolara.
Rodžijer kaže da najmlađi polaznik edukacije ima samo 8 godina, i ona je odabrala da uči od košarkaške zvezde Stefena Karija. Najstariji polaznik ima 104 godine, i ona je dokaz da nikada nije kasno za učenje, a odabrala je nekoliko lekcija, od kojih je jedna vezana za umetnost kratkih priča. O tome sluša od spisateljice Džojs Kerol Outs.
Autor ove zanimljive edukacije ne želi da otkriva kako i koliko su plaćeni instruktori, ali budući da su lideri u svojim oblastima, kaže da im novac nije glavni motiv. Ono što je važno, jeste da instruktori imaju svu slobodu da urede sadržaj kako žele. - Mi im obezbeđujemo novu publiku do koje mogu da dopru na dublji način - kaže Rodžijer.
On dodaje da je osnovni kriterijum pri odabiru instruktora - mišljenje drugih instruktora o njemu, uz postavljanje pitanja da li bi oni slušali od svojih "kolega po uspehu". Rodžijerova želja je da angažuje J. K. Rouling, Ilona Maska i Mišel i Baraka Obamu. Rad na novim lekcijama je u toku, a on se nada da će do 2021. imati nove dostupne lekcije svake nedelje, i da će se ovaj trend proširiti globalno. Rodžijer želi da privuče predavače iz svih zemalja sveta, koji bi podučavali na svom maternjem jeziku. Evo šta je CNN naučio od nekih lidera.
Kada ugovara velike poslove, Bob Iger odmah pokazuje sve karte
Od kada je Iger izvršni direktor kompanije "Dizni", sklopljene su 4 velike akvizicije: Pixar, Marvel, Lucasfilm i 21st Century Fox. Kaže da mu je u tome pomogla otvorenost, iskrenost i to što zna šta hoće. Kao dobar primer, naveo je pregovore sa Stivom Džobsom, iz 2006, o kupovini Pixara. - Rekao sam Stivu odmah na početku: slušaj, to je nešto što Dizniju zaista treba, ali nisam koristio reč "očaj". Mislim da je on, ipak video po meni koliko žudimo za Pixarom, pa je shvatio da od nas može da dobije cenu koju želi - rekao je Iger.
Ono što možemo da naučimo od njega, jeste činjenica da je ponekad, ne samo potrebno biti iskren i direktan, već i brzo donositi odluke, biti istrajan u svojim misijama.
Pozitivan stav je sve, kaže Sara Blejkli
Sumnja u sebe i negativne misli ne vode nikuda, smatra osnivač američke kompanije donjeg veša, "Spanx". - Uspešni preduzetnici znaju kako da izgrade ta pozitivna osećanja, a veći deo zavisi od toga koliko ste sigurni u sebe i u svoje potencijale. Svi možemo da izaberemo kako ćemo da reagujemo na svaku situaciju: možemo sebe da smatramo žrtvom, a možemo da stalno guramo napred - kaže Sara Blejkli, i dodaje da je jedino što bi trebalo da nas brine kvalitet onoga što nudimo, odnosno prodajemo.
Ona je kompaniju stvorila pre 22 godine, sa samo 5.000 dolara, a danas je "teška" više od milijardu dolara. Kaže da joj je u svemu mnogo pomogao otac koji je uvek ohrabrivao da pogreši, jer će samo tako naučiti kako dalje i bolje.
(Telegraf Biznis)
Video: Aleksandar Đorđević o saradnji sa Privrednom komorom Srbije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.