
Žene na poslu žele da se dopadnu svima, dok sa muškarcima to nije slučaj
Studija sprovedena u Nemačkoj rasvetljava novi jaz među polovima.
Naime, 32 dobrovoljca učestvovala su u ovoj studiji, koja je pokazala da se učinak muško-ženskog para na radnom mestu vrednuje prema tome šta kolege misle o ženskom članu dvojca.
Autori istraživanja objašnjavaju da je pri svakoj interakciji sa koleginicom, u poslovnom okruženju, prisutan parametar dopadljivosti, koji služi ili kao plus ili kao minus njenom učinku.
Kada je reč o muškarcima, parametar dopadljivosti se kod njih primenjuje jedino onda kada su u interakciji sa koleginicama. Dopadljivost ne igra nikakvu ulogu u grupi koja ima isključivo muške članove.
Tokom trajanja ogleda, kolege su sarađivale bez obzira na to šta misle jedni o drugima. Tek onda kada su grupe bile polno izmešane, muškarci su postajali osetljivi na to kako ih drugi vide.

Kako na žene i muškarce utiče tuđe mišljenje pri donošenju finansijskih odluka?
Kako bi razotkrili zašto je dopadljivost uvek činilac u ocenjivanju uspeha žena, ali ne i muškarca - na poslu, stručnjaci su učesnike podelili u parove, a potom pripremili igru u kojoj je cilj bio ostvariti finansijsku dobit putem uzajamne saradnje i timskog rada.
Pre početka igre, svaki od učesnika je dobio fotografiju svog partnera i zatraženo je da ga oceni na osnovu prvog utiska. Zatim im je, u surovom zapletu, saopšteno kako je njih partner ocenio.
Parovi su zamoljeni da tokom igre ulože po 6 evra u zajedničku investiciju. Cilj je zaraditi na uštrb svog partnera, a zadržati više novca za sebe. Rezultati na kraju igre pokazuju da su muškarci u proseku ulagali 4.05, a žene 3.92 evra.
U slučaju istopolnih grupa, žene kojima se koleginice nisu znatno dopadale su ulagale 30% manje novca nego što je to bio slučaj sa koleginicama između kojih je postojala određena međusobna dopadljivost. U skroz muškim grupama, ovaj činilac nije bio prisutan tokom donošenja poslovnih odluka, pa su svi muški učesnici ulagali sličan iznos, piše Science Alert.

Dopadljivost utiče na dinamiku u kolektivu
- Očekivali smo da će biti primetne jasne razlike između ponašanja dva pola, ali nismo očekivali ovako značajnu razliku - ističe Leoni Gerhards, ekonomista sa Univerziteta u Hamburgu.
Ipak, ova studija ne svedoči o urođenoj razlici između muškaraca i žena. Pre će biti da je reč o poistovećivanju sa kulturološkim ulogama koje su date svakom od polova.
Zaključak studije glasi da je parametar dopadljivosti svakako činilac koji utiče na dinamiku unutar kolektiva, naročito u okruženju gde rade isključivo žene ili gde je kolektiv polno izmešan, bez obzira na to šta prouzrokuje prisustvo ovog parametra.
Video: Veza na poslu koja ne mora da bude opasna po vas... Naprotiv!
(Telegraf Biznis/N.I.)
Video: Inovacije, inteligencija i intuicija: U svetu koji se stalno menja bitno je pronaći svoj ritam
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nigde pravde
Želja za dopadanjem se kaže koketiranje. E onda muško ne bi bilo muško da mu ne prorade živci. Eto belaja. Snajka da bi sebi digla cenu optuži tog muškarca za seksualno uznemiravanje i njemu otfikare m*da ne mareći što je izazvan. Imam utisak da te zakone prave evnusi.
Podelite komentar
DARKO 100%
Svako tu igra svoju igru,sve se vrti oko seksa,muskrcu je do sexa dok je zeni do napredovanja,pa u toj igri ko koga tu zavede on ima prednost
Podelite komentar