• 2
 ≫ 

Žene na poslu žele da se dopadnu svima, dok sa muškarcima to nije slučaj

 ≫ 

Nemačko istraživanje pokazuje da je parametar dopadljivosti činilac koji utiče na dinamiku unutar kolektiva

  • 2
žena u kancelariji Foto: Unsplash

Studija sprovedena u Nemačkoj rasvetljava novi jaz među polovima.

Naime, 32 dobrovoljca učestvovala su u ovoj studiji, koja je pokazala da se učinak muško-ženskog para na radnom mestu vrednuje prema tome šta kolege misle o ženskom članu dvojca.

Autori istraživanja objašnjavaju da je pri svakoj interakciji sa koleginicom, u poslovnom okruženju, prisutan parametar dopadljivosti, koji služi ili kao plus ili kao minus njenom učinku.

Kada je reč o muškarcima, parametar dopadljivosti se kod njih primenjuje jedino onda kada su u interakciji sa koleginicama. Dopadljivost ne igra nikakvu ulogu u grupi koja ima isključivo muške članove.

Tokom trajanja ogleda, kolege su sarađivale bez obzira na to šta misle jedni o drugima. Tek onda kada su grupe bile polno izmešane, muškarci su postajali osetljivi na to kako ih drugi vide.

Foto: Pixabay

Kako na žene i muškarce utiče tuđe mišljenje pri donošenju finansijskih odluka?

Kako bi razotkrili zašto je dopadljivost uvek činilac u ocenjivanju uspeha žena, ali ne i muškarca - na poslu, stručnjaci su učesnike podelili u parove, a potom pripremili igru u kojoj je cilj bio ostvariti finansijsku dobit putem uzajamne saradnje i timskog rada.

Pre početka igre, svaki od učesnika je dobio fotografiju svog partnera i zatraženo je da ga oceni na osnovu prvog utiska. Zatim im je, u surovom zapletu, saopšteno kako je njih partner ocenio.

Parovi su zamoljeni da tokom igre ulože po 6 evra u zajedničku investiciju. Cilj je zaraditi na uštrb svog partnera, a zadržati više novca za sebe. Rezultati na kraju igre pokazuju da su muškarci u proseku ulagali 4.05, a žene 3.92 evra.

U slučaju istopolnih grupa, žene kojima se koleginice nisu znatno dopadale su ulagale 30% manje novca nego što je to bio slučaj sa koleginicama između kojih je postojala određena međusobna dopadljivost. U skroz muškim grupama, ovaj činilac nije bio prisutan tokom donošenja poslovnih odluka, pa su svi muški učesnici ulagali sličan iznos, piše Science Alert.

Foto: Pixabay

Dopadljivost utiče na dinamiku u kolektivu

- Očekivali smo da će biti primetne jasne razlike između ponašanja dva pola, ali nismo očekivali ovako značajnu razliku - ističe Leoni Gerhards, ekonomista sa Univerziteta u Hamburgu.

Ipak, ova studija ne svedoči o urođenoj razlici između muškaraca i žena. Pre će biti da je reč o poistovećivanju sa kulturološkim ulogama koje su date svakom od polova.

Zaključak studije glasi da je parametar dopadljivosti svakako činilac koji utiče na dinamiku unutar kolektiva, naročito u okruženju gde rade isključivo žene ili gde je kolektiv polno izmešan, bez obzira na to šta prouzrokuje prisustvo ovog parametra.

Video: Veza na poslu koja ne mora da bude opasna po vas... Naprotiv!

(Telegraf Biznis/N.I.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nigde pravde

    4. februar 2020 | 21:10

    Želja za dopadanjem se kaže koketiranje. E onda muško ne bi bilo muško da mu ne prorade živci. Eto belaja. Snajka da bi sebi digla cenu optuži tog muškarca za seksualno uznemiravanje i njemu otfikare m*da ne mareći što je izazvan. Imam utisak da te zakone prave evnusi.

  • DARKO 100%

    4. februar 2020 | 20:58

    Svako tu igra svoju igru,sve se vrti oko seksa,muskrcu je do sexa dok je zeni do napredovanja,pa u toj igri ko koga tu zavede on ima prednost

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>