• 0
 ≫ 

Da li je content i dalje king? Kako padamo pod uticaj i kako napraviti biznis forum posle korone?

 ≫ 

"Dugo vremena smo slušali da je "content king" i to se podrazumevalo, a opasno je kada se nešto podrazumeva. Sada smo prepoznali da je vreme da zastanemo i preispitamo se na koji način sadržaje kreiramo i koristimo u komunikaciji sa publikom, da li oni zaista podržavaju biznis ciljeve"

  • 0

Koliko je teško napraviti prvi oflajn biznis posle korone/Foto: Nikic Cajetina

Tek kada postoji svest o tome šta ljudima zaista treba, može da se kreira pravi sadržaj, rekao je za naš portal Anđelko Trpković, CEO Adriatic, Publicis groupe.

Sa njim smo razgovarali na marginama ovogodišnjeg Letnjeg Vivaldi CMO foruma, čija je tema bila da li je content još uvek king?

Sadržaj je oduvek i bio centralna tačka oko koje se vrtela uspešna komunikacija i promocija. Ako nema kvalitetnog sadržaja, na čijim temeljima stoji, onda se i za najkreativniju kampanju u pozadini čulo da je "šuplja priča". Naslov ovogodišnjeg CMO foruma parafrazirao je zapravo poznate fraze "Content is King".

Jedan od uvodnih govornika bio je naš sagovornik, a govorio je o tome kako i na koji način mi potpadamo pod uticaj.

- Moja teza je da content nije king, ali da je on značajan...Vitez velikog kralja komunikacije koji se zove insajt, a to je duboko razumevanje potrebe potrošača, i tek kada zapravo imamo svest o tome šta ljudima treba, možemo da kreiramo pravi content. U tom smislu, kreiranje kontenta radi samog kontenta nije ono što čini organizovanu komunikaciju. U biznisu kojim se mi bavimo, imamo poslovni zadatak koji moramo da rešimo, ali taj zadatak treba da bude baziran na objektivnim potrebama potrošača - objašnjava nam Trpković.

On je načeo temu o kojoj se razgovaralo, a bogami i argumentovano raspravljalo gore u brdima.

Inače, ovo je bio događaj na kome se poslovna zajednica okupila prvi put oflajn, i to u prirodnom okruženju i slušala uživo ljude iz struke koje je prethodnih meseci viđala samo putem ekrana.

Vivaldi CMO forum na Mokroj Gori je prvi događaj takve vrste koji je uspešno održan posle vanrednog stanja. Kao takav, povukao je nogu i dao vetar u leđima za poslovne forume i konferencije koje su u planu.

Kako ističu organizatori za naš portal, preventiva je bila najvažnija, a oni su obezbedili sve mere da se ona ispoštuje. Ljudi su, s druge strane, pokazali da su spremni da nastave da žive i rade kao i ranije, u normalnim okolnostima, što je bio i naš utisak.

- Ništa nam nije išlo u korist, uslovi gotovo da nisu postojali. Brinuli smo da li će biti zakonskih ograničenja, da li su ljudi uopšte željni kontakata, da li će kompanije pustiti ljude...Uspelio smo za manje od mesec dana sve da organizujemo i okupimo oko 70 ljudi, što nam je pokazalo da smo spremni da radimo. Mirni smo i zadovoljni i verujemo da je ovo dobar signal za celu poslovnu zajednicu - kaže nam Bojan Balaž, rukovodilac marketinga i prodaje u Mokrogorskoj školi menadžmenta.

Mokrogorska škola menadžmenta

Kod foruma nije važna samo tema, već i oni koji će istu izneti/Foto: Mokrogorska škola menadžmenta

Prema njegovim rečima, dali su sebi zadatak da probiju led, a preduzetnička inicijativa koju imaju i proaktivan stav, poguralo ih je da budu prvi i isplatilo se.

Savetuje kolege da ne oklevaju kada je reč o organizovanju svojih događaja koji su zamislili, naravno uz sve mere koje su na snazi, odnosno poštovanju istih.

Stefan Đuričić, koji je rukovodialc poslovnih događaja u Mokrogorskoj školi menadžmenta navodi da je izazov u samom toku organizacije bio vremenski rok, ali i otkazi.

- Dogovorili smo unapred govornike, ali za samu prodaju je bilo komplikovano. Ponosni smo ipak na broj ljudi koji smo uspeli da okupimo i što je ovo prvi veliki događaj koji je bio na teritoriji Srbije. Na početku, imali smo dosta otkaza, ali kako smo krenuli, javio se broj ljudi koji je premašio broj otkaza - priča nam Stefan.

On podseća da je koronavirus najpre pogodio industriju organizovanja događaja i konferencija jer je jedna od prvih mera bila zabrana okupljanja. Ističe da je i dalje savest ljudi najbitnija i da bi trebalo poštovati mere opreza.

Korona ih je navela i da naprave presek stanja, a za ovih deset godina otkako postoji brend Vivaldi prošlo je kroz forum više od 3.500 učesnika i oko 700 govornika različitih branši.

Zbog toga planiraju, pored četiri svoja foruma godišnje, da naprave i jedan koji bi podsećao na Media week u Rovinju.

Mokrogorska škola menadžmenta

Foto: Mokrogorska škola menadžmenta

Koliko je teško i izazovno, naročito u ovom periodu biti iza kulisa, jasno je kada pogledate na šta su sve morali da obrate pažnju organizatori poslovnoig foruma kakav je ovog ranga. Staze za dezinfekciju, sredstva za pranje ruku, dezo barijere, broj ljudi, smeštaj... Za onaj drugi deo, a to su sami paneli, bilo je malo vremena.

Kako se zapravo biraju govornici, posebno kada svi znamo da kvalitet jednog događaja zavisi od teme i od učesnika koji će tu temu izneti?

- Uloga selektora bilo kog događaja nije mali izazov, a kada stajete ispred Mokrogorske škole menadžmenta kao organizatora i ispred svog tima, kreativne digitalne agencije Homepage, odgovornost je jako velika. Mnogo je dešavanja u našoj industriji, mnogo ljudi i priča koje se ponavljaju, mnogo aktuelnih tema. Dodatno, prošlogodišnji CMO forum na kome smo takođe bili partneri, postavio je jedan standard koji smo želeli ne samo da dostignemo, već i da ga prevaziđemo - priča nam Milka Negrović, Strategic Account Manager u Homepage.

Kako se bira sama tema?

 

- Temu smo birali osluškujući industriju i reakcije publike na ono što mi, marketari radimo. Dugo vremena smo slušali da je “content king” i to se nekako podrazumevalo, a opasno je kada se nešto podrazumeva. Sada smo prepoznali da je vreme da zastanemo i preispitamo se na koji način sadržaje kreiramo i koristimo u komunikaciji sa publikom, da li oni zaista podržavaju biznis ciljeve, u kakav kontekst ih stavljamo i koji su izazovi na koje u praksi nailazimo - kaže ona.

Jedino čime su se vodili pri izboru predavača bila je vrednost koju će publika foruma dobiti.

- Prema reakcijama koje nam pristižu, uspeli smo da inspirišemo, motivišemo, edukujemo, pa i zabavimo prisutne. Specifičnost ovog događaja je i u ekspertizi publike, a atmosfera takva da podsiče diskusiju, tako da u jednom momentu prestane da bude važno da li ste u publiciili ste predavač, da li je formalni ili neformalni deo programa. Ljudi se upoznaju, povezuju, razmenjuju ideje, dele iskustva. Pored lokacije koja daje posebnu draž svemu, mislim da je upravo ta atmosfera nešto po čemu se Vivaldi CMO forum razlikuje od svih sličnih događaja - kaže Milka.

(V.B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>