• 2

CEO, CIO, CAO: Da li vas zbunjuju ove reči? Evo šta koja tačno znači

Devet popularnih naziva iz poslovnog sveta. Naučite ih već danas

  • 2
Biznismen, evri lete CFO je finansijski direktor / Foto: Shutterstock

Nije lako snaći se u današnjem poslovnom svetu, posebno imajući u vidu da smo konstantno okruženi stranim rečima i oznakama. Na primer, CEO se kao reč toliko odomaćio, da se sve slabije koristi "izvršni direktor", što je srpski prevod za pomenutu radnu poziciju.

Ovaj izraz smo, možda, još i usvojili, ali šta je sa ostalima? Hajde da rastumačimo šta tačno znače određena radna mesta iza kojih stoje skraćenice CAO, CIO, CFO... Krenućemo od najpoznatije, a to je svakako:

CEO (Chief executive officer) je, kao što smo rekli, izvršni direktor, to jest onaj ko je odgovoran za nadgledanje aktivnosti cele firme i onaj kome svi podnose izveštaje o radu. CEO osmišljava kratkoročne i dugoročne strategije, delegira zaduženja i koordiniše obaveze unutar kolektiva.

COO (Chief operations officer) je operativni direktor, ili onaj ko upravlja kompanijom na dnevnom nivou. U opisu posla mu je da dizajnira i implementira poslovne strategije, planove i procedure, da postavlja ciljeve za performanse i rast, ali i da motiviše radnike, kako bi bili što uspešniji.

CFO (Chief financial officer) je, kao što sama reč kaže, finansijski direktor, zadužen za nadzor finansijskih aktivnosti, planiranje budžeta i upravljanje rizicima, za tok novca i analizu podataka. Čovek zaposlen na ovoj poziciji ima zadatak da upravlja računovodstvom, HR-om, odnosima s investitorima, pravnim, poreskim i trezorskim odeljenjima, zatim da sastavlja periodične planove tokova novca i razne izveštaje, itd.

CTO (Chief technology officer) označava osobu čiji je fokus usmeren na naučne i tehničke probleme. Ukratko, to je tehnički direktor. On učestvuje u ključnim odlukama, kao član izvršnog tima menadžera, održava bliske odnose sa svim članovima rukovodećeg tima, nadgleda sisteme transakcija kompanije.

CAO (Chief administrative officer) je direktor administracije, a njegov posao je da kontroliše finansijske, administrativne i marketinške poslove. Od njegovih sposobnosti ujedno zavisi i ulaz u poslovno i strateško planiranje, a takođe postavlja ciljeve za sektore i pojedinačne menadžere, organizuje i koordiniše interne poslove, i tome slično.

CIO (Chief information officer) je odgovoran za IT i računarske sisteme, odnosno direktor informacionih tehnologija. U današnje vreme, bez njega je nemoguće poslovati, a ovo su odgovornosti osobe zaposlene na toj poziciji: pružanje saveta i pomoći višim rukovodiocima u vezi sa nabavkom i upravljanjem, razvijanje, održavanje i olakšavanje implementacije zdrave i integrisane IT strukture, promovisanje efikasnog dizajna i rada svih većih IRM procesa za agenciju.

CRO (Chief risk officer) je direktor za rizike, zadužen za upravljanje rizicima i mogućnostima kompanije. Njegova zaduženja su održavanje registra rizika zasnovanog na važećim zakonima i propisima, šemama prevare i AML razmatranjima, potom održavanje inventara unutrašnjih kontrola i mapiranja ključnih oblasti rizika, praćenje napretka pomoću interne revizije, samotestiranja ili kontrole.

CMO (Chief marketing officer) je takođe poznatiji pojam kod nas, a reč je o direktoru marketinga. On planira ciljeve iz date oblasti, sprovodi marketinške planove, istražuje, analizira i nadgleda finansijske, tehnološke i demografske faktore koji utiču na tržišne šanse, planiranje i nadgledanje oglašavanja, promocija...

CCO (Chief creative officer) predstavlja kreativnog direktora u kreativnim ili dizajnerskim industrijama. Ukratko, zadužen je za upravljanje kreativnim timom i ovaj posao ne može da radi svako. Ta osoba direktno usmerava kreativne proizvode kompanije, razvija strategije umetničkog dizajna koji definiše brend kompanije, stvara jedinstveni imidž na tržištu.

Video: Ovo je najbolji način da izbegnete onlajn sastanak i vratite se u krevet

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>