• 4

Zaposleni će i u 2021. biti ključ uspeha kompanija: Kakva nas budućnost čeka u Srbiji?

Može se reći da je nastala mini revolucija u svetu biznisa i potrebno je pametno iskoristiti sve ono dobro što je donela: online sastanke umesto dugih (i skupih) službenih putovanja, veliki potencijal koji nudi e-trgovina, mogućnosti rada od kuće, važnost dobrog kriznog menadžmenta...

  • 4
Dragoljub Damljanović

Foto: Privatna arhiva

Na kraju 2020. godine, gledajući na iskustva i situacije koje smo prošli, svi smo se pitali šta će nam doneti 2021. godina. Izvesno je da ćemo biti suočeni sa novim poslovnim izazovima, ali zahvaljujući iskustvu i znanjima iz godine koju ispraćamo, šanse za bolju poslovnu godinu čine se ostvarivim. 

U prethodnim godinama fokus smo stavljali na planirane poslovne aktivnosti i strategije, dok su se želje za dobro zdravlje podrazumevale. Sada, pak, svi se prvenstveno nadamo da ćemo imati manje neizvesnosti i zebnji kada je reč o zdravlju i da će nam 2021. doneti veću sigurnost i za naše zaposlene i za nas u tom pogledu. 

Standardne prakse u poslovanju su se promenile, već živimo i radimo u onome što se najavljivalo kao nova realnost. Pandemija je donela česte promene u poslovanju, posebno u prvim mesecima i naterala je poslovnu zajednicu na brze promene i prilagođavanja. Neke od tih promena, poput ubrzane digitalizacije poslovanja, dobra su tekovina koju ćemo poneti u godinu pred nama.

Može se reći da je nastala mini revolucija u svetu biznisa i potrebno je pametno iskoristiti sve ono dobro što je donela: online sastanke umesto dugih (i skupih) službenih putovanja, veliki potencijal koji nudi e-trgovina, mogućnosti rada od kuće, važnost dobrog kriznog menadžmenta, diversifikacije poslovanja... Spremnost i sposobnost da se nosite sa promenama i da im se prilagođavate i dalje će biti preduslov uspešnog poslovanja. Agilnost i fleksibilnost kompanija kreće od zaposlenih i menadžera i očekivano je da će se kompanije posebno posvetiti ovoj temi i u narednom periodu.

Ono što je posebno važno istaći je da su se potrošači promenili, promenile su se njihove potrebe kao i prioriteti. Kompanije moraju svoju pažnju da usmere na prepoznavanje tih promena, da stave potrošača/pojedinca u centar i da sagledaju kako mogu da zadovolje njegove nove potrebe, ali i kako da zadovolje stare potrebe na novi način.

Dobar primer prilagađavanja su banke koje su uspele da servisiraju svoje klijente, a da pritom vode računa i o njihovoj zdravstvenoj bezbednosti. Sličan primer su i online kupovine sa dostavama na kućnu adresu, online obuke, treninzi i slično.

Mnoge stvari u poslovanju su se promenile, ali zaposleni će ostati ključ uspeha kompanija. Kompanije će nastaviti da ulažu u kadrove, jer bez njihovog profesionalnog razvoja nema ni dugoročnog očuvanja poslovnih procesa ni daljeg razvoja same kompanije. Posebno će biti važno ulaganje u razvijanje veština koje će nositi razvoj kompanija u budućnosti, poput kreativnosti, inovativnosti, strateškog razmišljanja...

biznis, odelo, kancelarija, posao, dres kod dress code

Foto: Shutterstock

Mi u Srpskoj asocijaciji menadžera kraj godine tradicionalno smo obeležili dodelom prestižnog priznanja SAM Godišnje nagrade najboljim menadžerima, poslodavcima i društveno odgovornim kompanijama i to baš pod sloganom ODGOVORNO LIDERSTVO. Pravo liderstvo u biznisu ni ubuduće neće biti moguće bez brige o zaposlenima, solidarnosti i empatije prema kolegama, partnerima, kao i prema društvu u celini.

U svemu što nas čeka u biznisu, menadžeri imaju ključnu ulogu. Njihova mogućnost da brzo reaguju, otvoreno komuniciraju sa zaposlenima, donose hrabre odluke i prave različite scenarije, a da pritom viziju i dugoročnu strategiju kompanije ne gube iz vida i dalje će uticati na uspeh kompanija i brži izlazak iz krize.

Naravno, neće bili isto za sve menadžere i kompanije, mnogi sektori su izuzetno pogođeni i njima će biti mnogo više potrebno da se oporave i vrate na period pre marta.

Pored svih izazova, prošlih i onih koji su pred nama, ne smemo prestati da se trudimo da stvaramo bolji poslovni i društveni ambijent. Svojim ponašanjem na tržištu i odgovornim i etičkim poslovanjem možemo dati primer drugima, a time i motivisati mlade ljude da ostanu u Srbiji ili da se posle boravka u inostranstvu vrate u našu zemlju.

Važno je da budemo zemlja koja će privlačiti mlade ljude da ovde primenjuju svoje znanje i iskustvo i doprinesu daljem razvoju našeg društva i rastu konkurentnosti. To nije lako, ali delovanjem svih nas – biznisa, fakulteta i državnih institucija – to nije i neostvarivo.

I to je najvažniji zadatak pred nama.

(Autor: Dragoljub Damljanović, predsednik Srpske asocijacije menadžera)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>