• 2

Kako sprečiti emocionalnu udaljenost kolega? Još niste probali online team building?

Većina programa ne zahteva apsolutno nikakve specijalne veštine za rad na računaru i na internetu

  • 2
Aleksandar Banjanac, Biznis kolumna

Ilustracija: Nikola Jovanović Foto: Shutterstock/Privatna arhiva

Želeli biste da okupite svoj tim i organizujete aktivnosti koje bi pospešile timski duh, komunikaciju među zaposlenima i produktivnost. Međutim, većina vaših zaposleni rade iz topline svojih domova. Zbog epidemiološke situacije niste sigurni da li bi bilo bezbedno organizovati tim bilding na kom bi se na jednom mestu okupio vaš kolektiv. Rešenje postoji i postaje sve popularniji vid team building-a u svetu, ali i u Srbiji. U pitanju su virtuelni tim bildinzi, online ili remote team building aktivnosti.   

 Najpre, čemu služe onlajn tim bildinzi?

S obzirom da je COVID-19 uneo drastične izmene u poslovanje, većina timova bila je primorana da radi na daljinu. Kontakti (fizički) među zaposlenima su svedeniji i ređi. Rad na daljinu može se brzo pretvoriti u emocionalnu udaljenost koja zauzvrat dovodi do izolacije.

Kada se vaši zaposleni osete izolovano, biće im dosta teže da rade zajedno sa svojim kolegama iz tima. Online programi pružaju priliku da ojačate timske odnose i poboljšate međusobnu saradnju. Zaposleni će biti u prilici da se lepo zabave, dobro nasmeju i da na neko vreme, zajedno sa svojim kolegama iz tima, zaborave na brige i probleme.

 Kako funkcioniše online team building?

Ukratko govoreći zaposleni će putem interneta učestvovati u nekom od programa - bilo da su u pitanju online kvizovi, avanture, mozgalice, takmičenja... U online programima zaposleni mogu učestvovati timski ili individualno, takmičeći se sa drugim kolegama iz kolektiva. Programi se mogu rešavati iz svoje udobne kućne fotelje ili tokom šetnje u nekom od programa koji se realizuju napolju.

Sve to najčešće prati komunikacija preko neke od online platformi, po vašem izboru. Pojedini programi imaju svoje delove za chat, video i audio komunikaciju učesnika. Pokazalo se da su mnogo interaktivniji, zabavniji i učinkovitiji oni programi kod kojih svi ovi aspekti komunikacije između zaposlenih postoje.

Neretko, tu su i voditelji programa, koji dodatno podižu atmosferu, najavljuju svaki od delova programa i prate regularnost. Uz to, sve vreme trajanja programa, tehnička podrška će biti dostupna i na usluzi učesnicima.  

Da li je učestvovanje previše komplikovano? 

Ovo pitanje se često postavlja, a posebno od strane predstavnika onih firmi u kojima zaposleni provode manje vremena radeći preko interneta, uopšte manje vremena za računarima. Istina je da zapravo ogromna većina online team building-a ne zahteva apsolutno nikakve specijalne veštine za rad na računaru i na internetu. Najčešće je potrebno samo kliknuti na link koji će svaki učesnik dobiti, a koji će unapred pripremiti organizatori iz specijalizovanih kompanija za organizaciju ovakvih događaja.

Na predstavnicima firmi, najčešće HR specijalistima, je da eventualno odaberu platformu za komunikaciju i u nekim slučajevima podele učesnike u timove. Dalje je sva odgovornost na spomenutim firmama specijalizovanim za ovakve programe.

Zato pažljivo odaberite kome ćete pružiti to poverenje. Stručnjaci tih firmi pripremaju detaljna uputstva za korišćenje platformi za komunikaciju, poput Zoom, Teams, Google Meet, ili druge, naravno ukoliko tim bilding zahteva korišćenje neke od njih. 

Koji su najčešći programi? 

Programi koji se najčešće realizuju su oni za koje je neophodno aktivno učešće po mogućstvu svih koji programu prisustvuju. To znači da će se zadaci uspešno rešiti samo ako se dobro podele uloge unutar timova, i ukoliko se svi učesnici potrude da pruže veliki doprinos. Zato je neophodno da programi budu zabavni za takmičare, da odgovaraju njihovim interesovanjima i afinitetima. Širok je dijapazon programa koji mogu biti prilagođeni ovim zahtevima, a interesantne primere nekih od njih možete pogledati na ovom linku: https://www.teambuilding-srbija.com/online-programi/

(Autor: Aleksandar Banjanac, marketinški stručnjak, bloger, event menadžer)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dr. Nik

    Fenomenalnooo

  • I feel good

    Prosledite link menadžmentu P... S.... Fashion-a... Možda još nije kasno 😂

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke