• 1

6 saveta frilenserke kako reći "ne" kijentima, a ne izgubiti ih

Kod frilensera postoji konstantan strah da će poslovi jednog dana da presuše

  • 1
Odbijanje

Foto: Unsplash

Sigurno vam se desilo, ako radite kao frilenser, da se trudite da prihvatite što više poslova, a da na kraju nedelje shvatite da niste uopšte imali vremena za kvalitetan odmor tokom dana.

U takvu situaciju mnogi dođu jer se plaše da klijentima koji žele da ih angažuju kažu “ne”. Kod frilensera postoji konstantan strah da će poslovi jednog dana da presuše i da neće imati od čega da žive. Zato sebi stvaraju pritisak da rade sve dok ima šta da se radi. A to nije zdravo.

To je shvatila i jedna frilenserka iz SAD koja zarađuje pisanjem. Ona je zato odlučila da prestane da prihvata svaki posao koji se pojavi i da se usprotivi nerealnim rokovima koje joj zadaju poslodavci.

I da li je ostala bez klijenata? Nije, nijedan je nije ostavio. Evo kako je naučila da kaže ne, a da to ne naškodi odnosu koji ima sa klijenom.

Objasnite im, ali ne previše

Dobra je ideja reći klijentu zbog čega ga odbijate, ali neka to bude kratko i bez previše detalja. Recite da nemate vremena da ugurate još jedan posao i to je najčešće dovoljno, pogotovo sa klijenima sa kojima dugo radite.

Frilenser, rad od kuće, laptop, rad u prirodi

Foto: Pixabay

Budite direktni

Vaš ton je značajan. Ako tretirate to odbijanje kao tragediju ili kao nešto zbog čga morate da se izvinjavate, klijent će to tako i da shvati. Zahvalite se što su vas se setili i recite da ovog trenutka ne možete da prihvatite dodatan posao.

Ponudite alternativu

Klijenti vas angažuju zato što im olakšavate život, zato bi nuđenje alternative bila dobra ideja koja održava odnos jakim. Ili ponudite termin u kom znate da nećete biti u gužvi, ili ih uputite na kolegu frilensera.

Tražite fleksibilnost

Ova opcija dobra je u radu sa onima sa kojima imate dugotrajan odnos. Ako traže dodatan posao, objasnite im da će to morati da utiče na druge stvari koje radite za njih i da vam je potrebno pomeranje rokova.

Vaše “ne” je dobro i za njih

Objasnite im da je to što ih odbijate dobro i za njih, jer preopterećeni ne biste mogli da date sve od sebe i da posao za njih uradite na najbolji mogući način. Objasnite im da vam je kvalitet na prvom mestu.

Recite im koliko ih cenite

Klijenti vole da se osećaju cenjeno, pa ih posle odbijanja podsetite koliko cenite njihov posao.

Video: Kako građani Srbije mogu da zaštite lične podatke?

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boban

    Kod frilensera postoji konstantan strah da ce politicari da im otmu retroaktivno novac za 5 godina u nazad koji su posteno zaradili. Oce politicari da naprave duznicke robove od frilensera ili da ih oteraju iz drzave jer politicarima ne treba pametan narod nego glupa osoba koja ce glasati za njih i verovati u njihove lazi...

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke