• 2
 ≫ 

Srpkinja upravlja svetski poznatim brendom: "Imitacija je neprijatelj kreativnosti, tu domaći greše"

 ≫ 

*Vrednoća i samopouzdanje razlikuje uspešene od neuspešnih *Što bolje nekoga poznajemo, bolji odnos sa njima imamo. Isto važi i za brendove *Top 5 kompanija u svetu trenutno su Tesla, Amazon, Tik Tok, Netflix i Hermes

  • 2
Ana Anđelić intervju

Foto: Privatna arhiva

Čuveni brend Banana Republic imenovao je novog marketinškog maga da bude šef brenda. Ova vest postaje značajnija kada čujete da je taj novi Chief Brand Officer - Ana Anđelić. 

Ana je jedna od najticajnijih CMO (direktor marketinga) na Forbsovoj listi u svetu. Doktorka je nauka iz oblasti sociologije sa petnaestogodišnjim iskustvom u vrhunskim svetskim advertajzing agencijama i vođenju luksuznih brendova. Objavila je mnogo autorskih tekstova, javno nastupa i piše kolumne.

Kaže da voli da gradi moderna preduzeća s fokusom na brend.

A u intervjuu za Telegraf Biznis govori o tome kakvu dizajn igra ulogu u načinu na koji potrošači donose odluke,  koje su to lekcije iz marketinga i kako zadržati kupca. 

Sa Anom smo razgovarali u trenutku kada većina prestaje da nosi poslovnu odeću, što je pitanje za svakog trgovca odeće - kako da odgovori na taj izazov.

Upravo, matična kompanija njenog novog poslodaca radiće na tome da racionalizuje i reformiše globlabno poslovanje. A ona će, između ostalog, pomagati da se kreira portfelj novih proizvoda i proširi na nove kategorije. 

  • Da li možete da nam zbrojite šta sve radite, odnosno, koliko funkcija obavljate?
  •  

 

- Moja uloga je Chief Brand Officer i obuhvata implementaciju kreativne i strateške vizije Banana Republic brenda. Direktne funkcije koje su za to zadužene su kreativni pristup, marketinške operacije, customer insights, visual merchandising, public relations i brend komunikacija.

  • Koja vam je najdraža, odnosno najlakša, a koja najteža od funkcija koje obavljate trenutno?
  •  

 

- Ne mogu da izaberem! Ideja je da su sve te funkcije povezane, i da se nadovezuju jedna na drugu.

  • Kažu, da bi uspeo moraš da odeš, šta mislite, da li je u Srbiji vreme i za obrnut proces, kako vi to gledate sa strane?
  •  

 

- Nisam sigurna da sam ja prava osoba da odgovori na to pitanje jer nisam profesionalno upoznata sa događajima u Srbiji u pogledu kreativnosti i marketinga.

Ana Anđelić

"Najbolje je kad se žene udruže da pomognu jedne drugima"/Foto: Privatna arhiva

  • Vi ste zapravo naučnik u svom poslu, gde je u svetu posao koji biste želeli da radite, a niste probali zašto?
  •  

 

- Radim upravo posao koji želim - to je uvek bio slučaj tokom cele moje karijere do sada.

  • Žene su na ovim prostorima često u nezavidnoj situaciji, kako ih podržati, kako im pomoći da istraju u biznisu?
  •  

 

- Najbolje je kad se žene udruže da pomognu jedne drugima. Svaki individualni uspeh nikad nije zaista individualan pošto zavisi od svih onih koji su nam u tome pomogli. To je dobra početna tačka u razmišljanju.

  • Marketing je danas oblast u kojoj je poželjno raditi. U vreme korone dobio je poseban značaj i zadatak, kako biste vi opisali posao u marketingu u ovom trenutku?
  •  

 

- Kako uticati na kulturu i uspostaviti dijalog sa kulturom, i kako uspostaviti pozitivne vrednosti kao nove statusne simbole.

  • Brendovi kažu da stavljaju kupca uvek na prvo mesto, ali da li je tako?
  •  

 

- U nekim slučajevima apsolutno jeste, kao npr. IKEA, Patagonia, Glossier i mnogo novih modernih brendova, kao Atoms Shoes, Allbirds, Ruby, Girlfriend Collective ...

  • Gde se najčešće greši kada je reč o domaćim brendovima u Srbiji?
  •  

 

- Imitacija je neprijatelj kreativnosti.

  • Koliko je važna uloga društvenih mreža i interkacija sa publikom kada je reč o kompanijama i krajnjim kupcima?
  •  

 

- Što je odnos između brendova i kupaca bliži, time je i precizniji i dugoročniji. Što bolje nekoga poznajemo, bolji odnos sa njima imamo. Isto važi i za brendove.

  • Kako zapravo kupac donosi odluku, na osnovu čega? Amazon je može se reći, stvorio nauku o tome, šta vi mislite?
  •  

 

- Kupac donosi odluku na osnovu konteksta u kome se odluka donosi (dizajn), mišljenja drugih ljudi (social influence), svog prethodnog ponašanja i navika, trenutnih potreba (materijanih, drustvenih, kulturnih), impulsa …

  • Ranije ste govorili da postoji 5 razloga zašto je moderan marketing vodeća snaga poslovne transformacije, možete li nam reći kako je to danas?
  •  

 

- To i danas stoji, u razvijenijem obliku i u skladu sa povećanjem kompleksnosti odnosa između brenda i potrošača, kao i načina na koji se taj odnos održava - kroz društvene mreže, content, community, collaborations i curation.

Ana Anđelić

Ako postoji mogućnost izbora plata ili funkcija, najbolja je kombinacija /Foto: Privatna arhiva

  • Kod nas, posebno se stavlja akcenat u svim agendama na digitalizaciju, koliko marketing u tome ima ulogu?
  •  

 

- Posao marketinga je da bude tamo gde kupci provode vreme.

  • Šta je za popularnost i imidž brenda danas važno - logo, dizajn, talenat, ime?
  •  

 

- Najvažnije je razumevanje kulture i sposobnost da se pročita razpoloženje u društvu i na njega nadoveže, interpretira, i filtrira kroz vrednosti brenda. Logo, ime, itd. nisu brand, to su načini komunikacije brenda.

  • Kada govorimo o produktvnosti nas kao pojedinaca, kako se motivisati, kako postaviti ciljeve za radni dan, nedelju ili mesec?
  •  

 

- Dosta toga ostavljam otvorenim, ne postoje rigidni planovi ali postoji harmonija u haosu.

  • Šta je u tom smislu ono što razlikuje uspešnog radnika/preduzetnika od neuspešnog?
  •  

 

- Vrednoća i samopouzdanje.

  • Koliko je važno baviti se i ličnim zdravljem i šta primećujete da li kompanije više posvećuju pažnju zdravlju svojih zaposlenih?
  •  

 

- Da, ova godina je za sve kompanije godina u kojoj se više obraća pažnja na to kako se zaposleni osećaju, šta i kako rade i koju vrstu kulture kompanije žele da imaju. Teme kao što je jednakost, diversity, mental health, burnout and leadership su u centru pažnje, što je odlično.

  • Plata ili funkcija? Šta pre birati?
  •  

 

- Ako postoji mogućnost izbora, najbolja je kombinacija. Ukoliko to nije moguće, odgovor zavisi od životnih prilika, ličnih ambicija, konteksta i mogućnosti na raspolaganju. Odgovor je mnogo složeniji nego što bismo mi voleli.

  • Korporacija ili porodična kompanija?
  •  

 

- Korporacija.

  • Top 5 kompanija u svetu trenutno, (kada se zaokruži njihov identitet i imidž), prema vašem mišljenju?
  •  

 

- Tesla, Amazon, Tik Tok, Netflix, Hermes.

  • Šta je za vas uspešan, produktivan dan?
  •  

 

- Dan u kome me sve što radim zanima.

Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>