• 1
 ≫ 

Da li je influenser postalo "pravo zanimanje"? 5 stvari koje treba da znate o ovom poslu

 ≫ 

Svetski brendovi planiraju da ulože čak 15 milijardi dolara u ovu vrstu marketinga, do 2022. godine

  • 1
vloger Foto: Freepik

I dalje se u javnosti polemiše o tome da li je influenser (uticajna osoba na društvenim mrežama) "pravo zanimanje", a za to vreme svetski brendovi planiraju da ulože čak 15 milijardi dolara u tu vrstu marketinga, do 2022. godine, ocenjuje "Insider Intelligence".

To tržište je praktično procvetalo u poslednjih nekoliko godina, iako se neki ljudi tim poslom bave već punu deceniju, pa i više. Posebno primećujemo bum tokom 2020, kada su razni biznisi stali i mnogi su ostali bez posla, a bave se kreativnim stvarima, te su svoj fokus preusmerili upravo na ovaj segment.

Iako deluje jednostavno i naivno, biti influenser je, zapravo, malo komplikovanije. Pre nego odlučite da se bavite tim poslom, imajte na umu ove stvari:

1. Zarada ne dolazi odmah, niti preko noći. Svako ko je ušao u biznis vezan za promovisanje ličnih afiniteta ili brendova na mrežama, samo sa željom da se što pre obogati - nije dobro prošao. Novac dolazi postepeno, tek nakon što steknete određeni "status" među influenserima, a brendovima je često ključan broj vaših pratilaca, kako bi vam uopšte uputili zahtev za saradnju.

2. Ulaganje svog novca i čekanje na prvu "platu" je neminovno. Sada kada pogledate neke influensere kako dobro žive, uglavnom imate utisak da im se uspeh desio preko noći. Međutim, činjenica je da mnogi od njih ne zarađuju onoliko koliko vam deluje, niti mogu da zarade jednu optimalnu platu od "posla na mreži". Uglavnom imaju druge izvore prihoda, a tek retki dožive vrtoglavi uspeh u svetu influensera, posebno na Balkanu.

3. Baveći se ovim poslom, postajete javna ličnost. Nekada je za tako nešto bilo potrebno pojavljivanje na TV ili u novinama, a sada je dovoljno da ste prisutni na vodećim društvenim mrežama, ali da ste na njima i "primećeni". Šta to znači? Da imate dovoljan broj pratilaca, da vas angažuju poznati brendovi jer prepoznaju vašu popularnost, da vremenom dobijate pozive iz medija, dajete intervjue, upoznajete se sa pratiocima.

Instagram, telefon, mobilni, influenser Foto: Shutterstock

4. Neizvesna budućnost je takođe cena koju morate da "platite". Možete da zaradite na stotine ili hiljade evra po jednoj reklami (u svetu čak milione), ali isto tako, niko vam ne može garantovati sigurnu sutrašnjicu. Jedan popularni influenser će, možda, za jedan objavljen post u trenu zaraditi dve prosečne srpske plate, ali je pritisak samo na njemu da ostvari sve te saradnje i da uspeh ide uzlaznom putanjom - svakodnevno.

5. Ako ovaj posao zaista želite da shvatite kao "pravi", onda bi trebalo da sebi uplaćujete doprinose, izmirujete dugovanja prema državi, mislite na zdravstveno i penziono osiguranje. To, ipak, dobar deo frilensera, odnosno influensera (blogera, vlogera...) - ne radi. Novac se neprekidno troši, ali se podela na bruto i neto zaradu, kao u klasičnim firmama - retko pravi.

Video: Novi predlog većinu frilensera oslobađa ranijih obaveza. Oni tvrde da to nije rešenje

(Telegraf Biznis)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ilija

    19. april 2021 | 00:09

    Može svako da se bavi ovime al nemože svako uspet da ima puno pratilaca itd ☺

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>