• 0
 ≫ 

Majkrosoft testirao stav zaposlenih širom sveta: 40% bi dalo otkaz odmah, šef "nema sluha" za njih

 ≫ 

Generacija Z je posebno izložena riziku i treba joj nova energija

  • 0
umor Foto: Preepik/yanalya

Velike i profitabilne kompanije deluju kao idealne za rad i napredovanje u karijeri, što često i jeste tako, međutim, novo istraživanje Majkrosofta je pomalo "urušilo" tu idiličnu sliku.

Naime, aktuelni rezultati mogu se naći na Worklab-u, a govore da očigledno 40% zaposlenih nije zadovoljno svojim poslom, jer bi rado dali otkaz. To je izuzetno visok procenat, na koji je sasvim sigurno uticala i pandemija, budući da se mnogim radnicima rad na daljinu nije "osladio", pre svega, zbog velikog obima obaveza.

Anketa koju je sproveo tehnološki gigant potvrđuje da su radnici širom sveta iscrpljeni, te da nadređeni to ne vide jer im je prioritetna visoka produktivnost. Istraživanje nosi naziv The Next Great Disruption Is Hybrid Work - Are We Ready?

Izveštaj daje bolji uvid u sedam trendova hibridnog rada koje svaki lider u biznisu treba da poznaje, s obzirom na to da se od proleća 2020. nalazimo u novoj eri poslovanja. Fokus je na tome da poslovni lideri treba da se odupru porivu da hibridni način rada posmatraju kao uobičajeni.

Dobra strana je što kompanije žele da ostanu verne radu na daljinu i nakon pandemije, jer je istraživanje pokazalo da je to značajno za čak 74% zaposlenih. Štaviše, sve je više poslovnih oglasa koji nude takav sistem rada. Samo na LinkedIn-u broj takvih oglasa porastao je pet puta.

Ali, to sa sobom nosi i neke mane. Nema interakcije uživo, smanjuje se broj saradnika, a takođe i broj poruka poslatih celim timovima, većim grupama ljudi i ljudima van posla, što su potvrdile aplikacije Teams i Outlook. S druge strane, uočen je rast u broju poruka koje cirkulišu u suženom krugu.

Takav trend bi, ipak, mogao negativno da utiče na inovacije u poslovanju. Fleksibilni način rada ostaje naša budućnost, i stoga mu se lideri moraju prilagoditi, odnosno moraju početi da bolje i više komuniciraju sa zaposlenima.

posao Foto: Freepik

Generacija Z je posebno izložena riziku i treba joj nova energija. Hibridni način rada je doneo i kretanje radnika, pa se može zaključiti da je nastupila decentralizacija radne snage. Digitalni nomadi su ranije bili u ogromnoj manjini, ali ih je sada sve više. Mada, ne moraju svi biti "nomadi".

Za razliku od radnika koji, otprilike, na mesec dana menjaju prebivalište, drugi radnici na daljinu mogu da se nastane u jednom mestu - kod svoje kuće - a da u firmu odlaze ili dva puta nedeljno ili po potrebi.

Lideri moraju napraviti ovih 5 promena

1. Napraviti plan za osnaživanje ljudi kada je reč o fleksibilnosti.

2. Ulagati u prostor i tehnologiju, kako bi se napravio prelaz između fizičkog i onlajn sveta.

3. Raditi na rešavanju problema tzv. "digitalne iscrpljenosti", jer je i više puta dokazan prekovremeni rad na daljinu.

4. Potrebno je uspostaviti razvoj novog društvenog kapitala

5. Treba redefinisati način rada: kako se radi, odakle, ima li mesta za dodatne beneficije/obuke...

laptop, rad na daljinu Foto: Freepik

To je samo jedan deo napora da se radnicima olakša posao u novoj (post) kovid-19 eri poslovanja. Trenutno je, zaključuje se, najgore osobama uzrasta od 18 do 25 godina, a istraživači pretpostavljaju da je to zato što su oni na početku karijere, i često žive sami.

- Poslovni lideri su izgubili kontakt sa zaposlenima. Oko 61 odsto njih reklo je da napreduju, a samo 38 odsto zaposlenih deli to mišljenje sa njima. Očigledno je da postoji raskorak u doživljavanju jedne iste situacije - kaže Džared Spataro, potpredsednik kompanije, zadužen za Majkrosoft 365.

Velika mana aktuelnog načina poslovanja je što se "stiče utisak da je izbrisana granica između poslovnog i privatnog života, kao i to što šefovi očekuju da radnik radi od 7 ujutru, ali i da u 19h ili 20h može da ga kontaktira", naveo je dalje Spataro.

Video: Do 60 evra u samo 3 klika: Evo kako da se prijavite za pomoć države

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>