• 2

Njegov posao je da ne radi bukvalno ništa: "Traže moje usluge, bukiran sam tri termina u danu"

- Ljudi me koriste na različite načine - rekao je Morimoto iz Japana

  • 2
biznismen čita novine

Foto: Freepik

Šodži Morimoto (38) iz Japana je, kako kaže, navikao da mu porodica, drugovi iz razreda i saradnici govore da je neradnik, da je lenj i "ne radi ništa", već dopušta drugima da preuzmu inicijativu.

Nakon fakulteta i nekih poslova, od 2018. je nezaposlen "iz hira", te je tako samoprozvani lenjivac otvorio i nalog na Tviteru s nadimkom: Do Nothing Rent-a-Man (Čovek koji ne radi ništa - za iznajmljivanje).

Drugim rečima, počeo je ljudima da nudi svoje "prisustvo", kao uslugu.

- Pozajmljujem sebe da ne radim ništa, što znači da se ne trudim posebno - rekao je Japanac za CBS News, dodajući da gotovo svaki dan ima tri sastanka, odnosno termina.

- Ne pokrećem razgovor. Odgovaram na ćaskanje, ali to je to - kaže.

Odbio je zahteve da pomogne u čišćenju kuće, da "bude prijatelj" usamljenima, da pere veš, zatim da zbija šale, poseti ukletu kuću ili pozira go.

Ali, zato je "radio" neke druge stvari: stajao na hladnom da bi bio publika uličnom muzičaru, anksiozne je pratio u prodavnicu ili restoran, pa čak i delio tortu sa usamljenom osobom na rođendan.

- Ljudi me koriste na različite načine - rekao je Morimoto, i dodao: "Neki ljudi su usamljeni. Neki smatraju da je sramota da odu negde sami - žele da sa nekim podele svoje utiske. Ono što je neverovatno je ogromna raznolikost među ljudima, okolnostima i situacijama".

Jedna žena (30) je tražila, takođe, neobičnu uslugu. Samo površni pozdrav, da neko s njom sedne i pijucka kafu, u tišini. Žena, koja je tražila da ostane anonimna, rekla je da joj je Morimoto ponudio "bezbedan prostor bez osuđivanja, obaveza i razgovora".

Gospođa je dodala i da "Japanke imaju tendenciju da brinu o tome šta drugi misle i da ne opterećuju druge, što je iscrpljujuće. Tako da je vredno biti oslobođen ove opsednutosti".

Inače, ovaj koncept ponude nije baš nesvakidašnji u Japanu, na primer, da budete nekom "plus one" u restoranima ili na putovanjima. Ali, Morimoto je možda prvi koji se bavi širokim spektrom "zadataka", za ništa više od troškova prevoza i, ako je potrebno, obroka.

Na mreži ga prati skoro četvrtina miliona ljudi. Usput je, inače, napisao četiri knjige.

Video: Šumadija je prepoznata kao nova destinacija za digitalne nomade

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zoro osvetnik

    23. januar 2022 | 11:44

    Imamo i mi takvih "radnika" za izvoz..Ništa on novo nije izmislio 🤗 a tek Crnogorci: pa oni su profesionalci za njega 🤭

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>