Ovakav život u Nemačkoj je san snova: Zarađuju ogromne pare, imaju izdašne bonuse i popuste
Ako se potrefi da imate kvalifikacije, dobre reference, potrebno iskustvo i odlično znanje nemačkog jezika - ko zna - možda baš vi, sa brdovitog Balkana, jednom "zauzmete" radno mesto u Poršeu.
Tada biste sebe mogli smatrati pravim srećnikom, jer je Porše (Porsche AG), prema oceni platforme za zapošljavanje Glassdoor, najpopularniji poslodavac u celoj Nemačkoj.
Šta ih izdvaja? Specifična hijerarhija i astronomske plate.
Naime, auto-gigant, osnovan u Štutgartu davne 1931. godine, generiše skoro 30 milijardi evra prihoda, a poznat je po svojim vrhunskim sportskim automobilima koje isporučuje širom planete. Ipak, za razliku od nekih drugih proizvođača, Poršeovi modeli se proizvode samo u Nemačkoj.
Sedište kompanije je u Cufenhausenu, gde se nalazi i popularni muzej (prikazan na fotografiji iznad). Kao proizvođač vrhunskih sportskih automobila i luksuznih SUV-ova, bilo je za očekivati da će Porše biti popularan poslodavac, međutim, šta je doprinelo tome da bude najpopularniji?
Kompanija ima oko 36.000 zaposlenih u svetu, te je Porše uspeo da zadrži imidž malog nemačkog proizvođača sportskih automobila. Za razliku od Daimlera AG, čija je baza takođe Štutgart, i gde su plate podeljene na osnovu upravljanja, u Poršeu je uspostavljena drugačija hijerarhija.
Plaćanje mnogih zaposlenih regulisano je kolektivnim ugovorom sa sindikatom IG Metall, a deo te priče su i praktikanti. Oni u prvoj godini školovanja mogu očekivati mesečnu bruto zaradu u visini od 976 do 1.037 evra, a u četvrtoj godini - između 1.141 i 1.264 evra. Kako izveštava Bild, pozivajući se na informacije sa portala za zapošljavanje Kununu, svako ko se "dočepa" prakse u Poršeu, može uživati godišnju platu, s punim radnom vremenom, u visini od 15.100 evra.
Kvalifikovani radnik u proizvodnji zarađuje oko 50.400 evra bruto godišnje, a industrijski mehaničar oko 52.900 evra, prenosi Bild i dalje navodi da inženjeri za istraživanja, u proseku, primaju 85.700 evra bruto godišnje, dok oni koji predvode timove - na godišnjem planu mogu da ostvare zaradu do iznosa od 100.600 evra.
Zarade u Poršeu, koje se isplaćuju izvan kolektivnih ugovora, svakako su veće od navedenih i idu do iznosa od čak 170.000 evra bruto, godišnje. Na osnovu podataka sa sajta Kununu, ovoliko zarađuju sledeći stručnjaci:
Tehničar mehatronike vozila – 36.700 evra;
Autolakir – 41.700 evra;
Električar – 50.800 evra;
Programer softvera – 61.100 evra;
Inženjer – 81.300 evra;
Industrijski inženjer – 82.000 evra;
Rukovodilac timom – 100.600 evra;
Rukovodilac u proizvodnji – 103.500 evra;
Menadžeri – 108.500 evra;
Šef odseka – 145.300 evra.
Takođe, treba pomenuti i da čelnik Poršea, Oliver Blum, godišnje zaradi oko 4,76 miliona evra, kao i da je dobijanje bonusa u ovoj kompaniji sada već nešto što se "podrazumeva". Sleduje svakom zaposlenom, a u 2019, iznosio je 9.700 evra po osobi. Naravno, mimo toga, svako ko radi za Porše ima pravo na popust od 20% pri kupovini.
Video: Kuća na točkovima: Penzioner našao idealno rešenje za život i putovanje
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milan Tanasic
Ukoliko su Vam potrebni vozaci svih kategorija prijavio bih se za posao
Podelite komentar