• 1

Ovakav život u Nemačkoj je san snova: Zarađuju ogromne pare, imaju izdašne bonuse i popuste

Kompanija u kojoj rade važi za najpopularniju u celoj zemlji

  • 1
Porsche Museum Porše muzej / Foto: Shutterstock

Ako se potrefi da imate kvalifikacije, dobre reference, potrebno iskustvo i odlično znanje nemačkog jezika - ko zna - možda baš vi, sa brdovitog Balkana, jednom "zauzmete" radno mesto u Poršeu.

Tada biste sebe mogli smatrati pravim srećnikom, jer je Porše (Porsche AG), prema oceni platforme za zapošljavanje Glassdoor, najpopularniji poslodavac u celoj Nemačkoj.

Šta ih izdvaja? Specifična hijerarhija i astronomske plate.

Naime, auto-gigant, osnovan u Štutgartu davne 1931. godine, generiše skoro 30 milijardi evra prihoda, a poznat je po svojim vrhunskim sportskim automobilima koje isporučuje širom planete. Ipak, za razliku od nekih drugih proizvođača, Poršeovi modeli se proizvode samo u Nemačkoj.

Sedište kompanije je u Cufenhausenu, gde se nalazi i popularni muzej (prikazan na fotografiji iznad). Kao proizvođač vrhunskih sportskih automobila i luksuznih SUV-ova, bilo je za očekivati da će Porše biti popularan poslodavac, međutim, šta je doprinelo tome da bude najpopularniji?

Kompanija ima oko 36.000 zaposlenih u svetu, te je Porše uspeo da zadrži imidž malog nemačkog proizvođača sportskih automobila. Za razliku od Daimlera AG, čija je baza takođe Štutgart, i gde su plate podeljene na osnovu upravljanja, u Poršeu je uspostavljena drugačija hijerarhija.

Plaćanje mnogih zaposlenih regulisano je kolektivnim ugovorom sa sindikatom IG Metall, a deo te priče su i praktikanti. Oni u prvoj godini školovanja mogu očekivati mesečnu bruto zaradu u visini od 976 do 1.037 evra, a u četvrtoj godini - između 1.141 i 1.264 evra. Kako izveštava Bild, pozivajući se na informacije sa portala za zapošljavanje Kununu, svako ko se "dočepa" prakse u Poršeu, može uživati godišnju platu, s punim radnom vremenom, u visini od 15.100 evra.

Porse Foto: porsche.com

Kvalifikovani radnik u proizvodnji zarađuje oko 50.400 evra bruto godišnje, a industrijski mehaničar oko 52.900 evra, prenosi Bild i dalje navodi da inženjeri za istraživanja, u proseku, primaju 85.700 evra bruto godišnje, dok oni koji predvode timove - na godišnjem planu mogu da ostvare zaradu do iznosa od 100.600 evra.

Zarade u Poršeu, koje se isplaćuju izvan kolektivnih ugovora, svakako su veće od navedenih i idu do iznosa od čak 170.000 evra bruto, godišnje. Na osnovu podataka sa sajta Kununu, ovoliko zarađuju sledeći stručnjaci:

Tehničar mehatronike vozila – 36.700 evra;

Autolakir – 41.700 evra;

Električar – 50.800 evra;

Programer softvera – 61.100 evra;

Inženjer – 81.300 evra;

Industrijski inženjer – 82.000 evra;

Rukovodilac timom – 100.600 evra;

Rukovodilac u proizvodnji – 103.500 evra;

Menadžeri – 108.500 evra;

Šef odseka – 145.300 evra.

Takođe, treba pomenuti i da čelnik Poršea, Oliver Blum, godišnje zaradi oko 4,76 miliona evra, kao i da je dobijanje bonusa u ovoj kompaniji sada već nešto što se "podrazumeva". Sleduje svakom zaposlenom, a u 2019, iznosio je 9.700 evra po osobi. Naravno, mimo toga, svako ko radi za Porše ima pravo na popust od 20% pri kupovini.

Video: Kuća na točkovima: Penzioner našao idealno rešenje za život i putovanje

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Milan Tanasic

    11. jul 2022 | 00:21

    Ukoliko su Vam potrebni vozaci svih kategorija prijavio bih se za posao

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>