• 0
 ≫ 

U kol centrima imigranti koji zvuče kao belci: Firma naišla na osude zbog svoje tehnologije

 ≫ 

Njihova tehnologija menja akcente ljudi koji dolaze iz Južne Amerike, Azije, Afrike...

  • 0
Kol centar, call center

Foto: Shutterstock

Startap iz Silicijumske doline je razvio tehnologiju koja može da promeni akcente radnika kol centra u realnom vremenu.

Kompanija Sanas rekla je za Bi-Bi-Si da bi njena tehnologija mogla da "prevaziđe predrasude zasnovane na akcentima i smanji rasističko zlostavljanje sa kojim se suočava osoblje".

Ali, neki kritičari su to nazvali potezom u pogrešnom pravcu, jer kažu da treba slaviti jezičku raznolikost. Novinski sajt SFGATE navodi kako je Sanas učinio da agenti, od kojih su mnogi iz Latinske Amerike, Azije i Afrike, "zvuče kao belci".

Startap koji je, navodno, dobio 32 miliona dolara finansiranja od juna 2022. godine, opisuje svoju tehnologiju kao "alat za prevođenje dijalekata".

Odeljak na veb stranici Sanasa, pod nazivom Demo, poziva posetioce da "čuju magiju" puštanjem snimka osobe sa, naizgled južnoazijskim akcentom, kako čita skriptu kol centra, a zatim klikne na dugme koje "pretvara" govor u robotski američki naglasak.

SFGATE je optužio startap kako pokušava da "radnici kol centra zvuče kao belci, odnosno američki, bez obzira iz koje su zemlje".

Međutim, suosnivač Sanasa, Šarat Kešava Narajana, odbacuje tu tvrdnju, rekavši za Bi-Bi-Si da su sva četiri osnivača imigranti, kao i 90% zaposlenih u kompaniji.

Rekao je da je alat delimično inspirisan iskustvom bliskog prijatelja jednog od osnivača. Taj prijatelj, student treće godine na studijama za inženjerstvo računarskih sistema na Univerzitetu Stenford u SAD, morao je da se vrati kući u Nikaragvu da bi izdržavao svoje roditelje.

Kol centar, operateri, telefonistkinja, telefoniranje, call centar,

Foto: Shutterstock

 

Našao je posao u odeljenju tehničke podrške u jednom kol centru, ali je otpušten posle tri meseca zbog, kako se navodi, svog naglaska i diskriminacije. I sam Narajana je svojevremeno radio takav posao, rekavši kako iz iskustva kaže da su agenti bili zlostavljani ili diskriminisani zbog toga kako zvuče.

Sanas veruje da njihova tehnologija može da spreči takve pojave na radnom mestu.

Na pitanje da li tehnologija povlađuje rasizmu, Narajana je rekao: "Da li svet treba da bude bolje mesto? Apsolutno da. Da li bi svet trebalo da više prihvata različitosti i akcenat? Apsolutno da. Ali, kol centri postoje već 45 godina i svaki dan agent prolazi kroz ovu diskriminaciju na svakom pojedinačnom pozivu".

Kompanija je saopštila da trenutno oko 1.000 ljudi koristi ovu tehnologiju, uglavnom na Filipinima i u Indiji, i navela je da je dobro prihvaćena, uz porast zadržavanja zaposlenih na svojim radnim mestima.

Video: Koordinator blokada u Novom Sadu nagovestio pomak u pregovorima, poljoprivrednici blokirali i Sombor

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>