Željko je od gotovo zaboravljenog zanata napravio uspešan biznis: Sapuni od kozijeg mleka su hit

V. K.
V. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kako se od jednog pomalo zaboravljenog zanata može napraviti izvozni artikal govori primer iz Kikinde. Sapuni od kozjeg mleka i lekovitog bilja postali su hit u Evropi i izuzetno su traženi.

Sapuni su se nekada pravili u svakom domaćinstvu, dok je danas to industrijski proizvod koji je dostupan u svakoj prodavnici. Specijalizovani kozmetički i dermoterapijski sapuni ipak su produkt zanatlija, a jedan od poslednjih u Kikindi je Željko Zeljković.

Sapundžijskim zanatom počeo je da se bavi pre 24 godine, a osobenost njegove proizvodnje je što sapune pravi od kozijeg mleka i raznog lekovitog bilja. Receptura je od njegove bake.

- Sapuni su se pokazali kao jako kvalitetni zato što su od prirodnih materijala. Trideset procenata kozjeg mleka ide u svaki sapun i lekovito bilje, tako da nema ništa što bi moglo da naruši nešto na koži. Imamo deset vrsta sapuna. Mi smo imali kao jedan osnovni, bazni, klasik u koji smo dodavali razne dodatke. Ljudi su tražili da probamo sa raznim nekim lekovotim biljkama, tako da smo došli do nekih lepih receptura i napravili smo dobre sapune - kaže Željko Zeljković, sapundžija iz Kikinde.

Za pravljenje jednog sapuna treba oko sat vremena, ali priprema sirovina i kalupa traje znatno duže.

I pakovanje oduzima puno vremena, te praktično svaki sapun sedam do osam puta prođe kroz ruke zanatlije. Željko pravi na hiljade sapuna i veliki broj je za izvoz.

- Počeci su bili jako skromni. Znači, imali smo problem da kažemo ljudima šta je to sapun od kozjeg mleka. Smejali su se, potcenjivali i omalovažavali, ali mi smo isterali svoje i sada su ti sapuni na svim kontinentima. Sad recimo, ovo poslednje, pre par dana je otišlo u Slovačku oko pet hiljada komada. To je već neka treća, četvrta tura, jer tamo su ljudi plasirali u velike trgovinske lance i Slovaci su oduševljeni - dodaje Željko.

Tako u Kikindi nastaju sapuni od kozjeg mleka sa zeolitom, lavandom, kamilicom, nevenom ili nanom, ali i sa mlevenim kukuruzom kao piling terapija za kožu. Zanimljivo je da neobične kombinacije sirovina lakše nađu put do kupca.

(Telegraf Biznis/Dnevnik)

Video: Kako godine rada u hotelijerstvu utiču na život i porodicu?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>