Od bazena i biofilnog dizajna, do soba za gejming: Šta traže kupci u doba pandemije?
Dobrodošli u luksuzni sve nekretnina: od vinskih podruma koji se "dobro fotografišu" za Instagram, do spavaćih soba iz penthausa koje su ujedno bašte
Prostor je prioritet broj 1 za "lovce na nekretnine" u eri pandemije, na svim nivoima tržišta. Ali, za bogate to znači mnogo više od puke prostrane spavaće sobe ili kuhinje.
Zahtevi se menjaju, kako kod nas, tako i svetu. Recimo, vlasnici vikendica u Srbiji sve više pažnje posvećuju ovim stvarima, kako bi privukli klijentelu i zaradili više novca.
Šta kažu agenti, koje "detalje" danas cene najimućniji građani sveta? Jedna od njih, Mišel Ciesielski, kaže da "ovo neće nestati", misleći na kovid, i dodaje da ljudi svakodnevno preispitaju svoj život. Žele više od kuće i dvorišta, žele odmaralište.
1. Martini kraj bazena oduvek je san snova za mnoge bogataše, a statistika kaže da je od 2015. do prva tri meseca 2020. (kada još nismo znali šta nam nosi korona) oko 26% kuća prodatih u Grinviču - jednom od najelitnijih kvartova u SAD - imalo bazen. U poslednjih 12 meseci, brojka je skočila na 35 odsto.
2. Natkriveni teniski tereni postali su sastavni deo mnogih privatnih poseda u Americi, ali i drugim zemljama sveta, kao što je Australija. Prema istraživanju kompanije "Knight Frank", vrhunske nekretnine sa teniskim terenom su se u 2020. prodavale, u proseku, za 22% više od svojih "rivala" bez terena.
3. Raste potražnja za zatvorenim prostorima koji "imaju atmosferu otvorenog". Tako su nastale i spavaće sobe u penthausima koje asociraju na bašte. Najčešći zahtev tokom karantina bio je multifunkcionalni prostor, odnosno biofilni dizajn. Ta vrsta dizajna uključuje nekoliko kriterijuma, a pre svega, mogućnost pristupa prirodi u prostoru ili interakcije čoveka i prirode unutar zgrade i unutar granica objekta i izvan njega.
4. Kako poslednjih godinu dana ceo svet provodi više vremena kod kuće, na značaju dobija enterijer. Bogati kupci takođe traže pogodnosti kao što su gejming u bioskopskim sobama za tinejdžere i spa centri. I ne treba zaboraviti vino: fotografisanje podruma ovog pića ili vitrina s vinom postalo je hit na Instagramu.
5. Za ultrabogate sada je ponovo "pravo vreme" za zbližavanje s porodicom, u jednoj kući. Dakle, čini se da će punoletna deca kasnije napuštati roditelje. Kupuju se nekretnine dovoljne za mamu, tatu, babe, dede, decu. Tu su i prostorije za osoblje i goste. Na primer, prošle godine su bogati kupci pokrenuli porast prodaje od 1.900% u britanskim seoskim imanjima, koja imaju više nego dovoljno mesta za sve članove familije.
Video: Unikatni Sakura dijamant vredi čak 32 miliona eura: Ovakav kamen prvi put se našao na aukciji
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Olivera
Sve ima svoju cenu. Ako već plaćaju hiljade eura za kvadrat, mogu da traže šta hoće. Ono jeste, ima i zaista smešnih zahteva poput tog vinskog podruma koji se dobro fotografiše za društvene mreže, ali taj tzv. džet-set (lično, više ga vidim kao polusvet) voli tako da živi, pa zašto da ne? Kol'ko para - tol'ko muzike! I vinski podrumi, i bazeni, i liftovi za vile od dva sprata... Svaka roba nađe svog kupca. Pričao mi je prijatelj koji je agent u solis-u, svega se već naslušao. Ali, te najskuplje nekretnine se uvek prodaju prve. One bez problema nađu kupce, lakše nego vikendica u Belegišu.
Podelite komentar