• 5

Stižu nam 4 nova trenda: Učešće od 20% za kupovinu nekretnine i silna papirologija postaju prošlost

Pandemija je maltene iz korena promenila naše živote, te se neke stare rutine verovatno više neće vratiti

  • 5
kuća, nekretnine Foto: Freepik

Trendovi se menjaju u svetu nekretnina, jedni dolaze, drugi odlaze, i tako u krug. Često se "vrte" oko dizajna doma i onoga što kupci najviše žele. Ali, pandemija je promenila i to: sada je u igri mnogo više od estetskih aspekata kupovine kuće - promenjen je način na koji se odvijaju transakcije prilikom kupovine.

Ovako izgledaju promene u jesen 2021, odnosno trenutno su aktuelna 4 trenda, barem kada je reč o SAD. Ipak, više puta smo pisali o tome da se inovacije na američkom tržištu "prelivaju" globalno, tako da je pitanje vremena kada će i ostatak planete usvojiti neke prakse.

Učešće od 20 odsto je prošlost

Minimum 10% učešća, zavisno od vaših primanja, banke i cene nekretnine, potrebno je da biste ostvarili pravo dobijanja stambenog kredita, mada je do pre pandemije uglavnom bio tražen procenat - 20% od vrednosti stana/kuće. Ipak, izuzetno niske hipotekarne stope u SAD, pre ili kasnije, pretvaraju zakupce u kupce.

Tačno je da mlađi Amerikanci poslednjih godina se teže dolaze do prvih nekretnina, posebno u poređenju sa svojim roditeljima, ali bi i to moglo da se promeni. Prema pisanju apartmenttherapy.com, "zahvaljujući mladim, novim kupcima, jedan od najčešće zanemarenih trendova nekretnina koji se postepeno povlači jeste prilaganje punih 20 posto avansa za hipoteku".

Nedavno istraživanje jedne kompanije izvestilo je da je 53 odsto milenijalaca (rođeni između 1981. i 1996. godine) spremno da uloži manje od 15 odsto od cene u kuću, dok 27 odsto planira da uloži manje od 10 procenata. A kako stoje stvari sa generacijom Z (rođeni između 1997. i 2021. godine)? Oni su spremni da daju tek 3 do 5 procenata od vrednosti kuće, kao avans.

moderne tehnologije nekretnine Foto: Shutterstock

"Otvorene kuće": da ili ne?

Ko živi u SAD ili je tamo proveo neko vreme, zna za ovaj princip: kuće na prodaju su otvorene, otključane, i dostupne agentima za nekretnine i svim zainteresovanim, potencijalnim kupcima da dođu i pogledaju ih. Međutim, otkako je nastupila pandemija, neka pravila su počela strogo da se slede, a jedno od njih je poštovanje fizičke distance. Sada se tzv. "otvorene kuće" vraćaju, kaže jedan ekspert s Floride.

Obilaženje kuće samo po dogovoru možda nije uspelo da se održi, ali nekim kupcima to baš ne ide u prilog, jer je jagma za nekretninama ogromna. Ko je zainteresovan - mora brzo da deluje i dostavi ponudu agentu, koji zastupa prodavca, do kraja vikenda. Takođe, treba podsetiti na trend virtuelnog razgledanja kuće, koji je zaživeo ne samo iz bezbednosnih razloga, već i zato što su mnogi potencijalni kupci boravili van grada.

Prvo uživo, pa sve ostalo

Nadovezujemo se na trend broj 2 i vraćanje starim rutinama. Jasno je da onlajn razgledanje kuće ne može da zameni obilaženje nekretnine "iz snova" uživo, niti neposredni kontakt s agentom/prodavcem. Dakle, kupovina kuće/ostrva "na slepo" možda će ostati trend među ultra bogatim ljudima, koji imaju novca na pretek, ali ne i među onima kojima je važan svaki dinar. Doduše, inovacije u vidu 3D prikaza mogu značajno pomoći kupcima da osete atmosferu i dožive prostor, kao da su fizički tamo.

Manje papira

Smanjivanje papirologije nije samo sanitarno, već i praktično. Pre pandemije, zaključivanje ugovora oko prodaje kuće značilo je da sedite za stolom sa svojim agentom i advokatom za nekretnine i potpisujete obrazac za obrascem "sve dok vas ruka ne zaboli". Ali, više nije tako.

Sve više kupaca, posebno mlađih, želi potpuno digitalno zaključivanje ugovora, kaže Kristin Kalver, šef odeljenja za komunikacije u firmi "Notarize", i dodaje kako "oni sada žele da iskustvo kupovine kuće bude praktično, onlajn i na njihovoj talasnoj dužini".

Video: Hotel u kome noć košta 5.000 evra, piće 150: Zavirite u dragulj jezera Komo za one sa dubljim čepom

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Hes

    9. oktobar 2021 | 10:00

    Koi crni trendovi nema narod leba da jede.

  • mima

    9. oktobar 2021 | 12:41

    Kako da ne, kafici i kladionice puni.Svaka žena istetovirana , žive rijaliti.

  • Janko

    9. oktobar 2021 | 17:53

    Da narod nema leba da jede,svaka kuća po 2 auta. Nemaš gde da parkiraš,gužve gde god kreneš. Pa ko vozi ta kola,marsovci ?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>