• 0
 ≫ 

MPC kupio i Delta City: Da li nam je potrebno još šoping centara, kakav je njihov razvoj i koliko su bezbedni?

 ≫ 

Današnji tržni centri su više od šopinga, imaju veću ponudu hrane, zabave. I mi ćemo pratiti trendove, kako bi naši gosti imali sve na jednom mestu, kaže sagovornik Telegraf Biznisa

  • 0
Uroš Blagojević Ušće kompleks Foto: Promo

Šoping centri danas predstavljaju objekte u koje ne idemo samo da bismo nešto kupovali. Oni su postali omiljena mesta za sastanke, ručak, ali i mesta gde se družimo i provodimo vreme sa svojim najdražima.

U vreme korone i internet kupovine, i oni su pogođeni, pa se postavilo pitanje njihove opravdanosti. Ipak, činjenica je da postoji potražnja i da Srbiji nedostaje još ovakvih objekata.

Koliko su šoping centri bezbedni, kako će oni izgledati u narednom periodu, i kakav je to tačno biznis govori nam Uroš Blagojević, Head of Property Management kompanije MPC Properties.

Kompanija MPC je i nedavno kupila i Delta City šoping centar, a Uroš za naš portal otkrivaju detalje.

  • Završena je akviziija Delta City šoping centra. Šta to znači za Vašu kompaniju?

- Delta je prvi moderni šoping centar u Srbiji, a njegovim preuzimanjem MPC potvrđuje svoju lidersku poziciju na tržištu. Za nas, ova investicija znači mnogo, daje nam mogućnost da svojim zakupcima i poslovnim partnerima ponudimo ne samo kvalitetan i raznovrstan portfolijo, već i najbolje tržišne uslove za razvoj poslovanja.

U narednom periodu nameravamo da unapredimo kvalitet poslovanja, kao i vrednost ovog objekta, a sve u cilju da poboljšanja i unapređenja iskustva na ovoj šoping destinaciji.

  • Pominje se i investicija. Šta planirate da uradite na ovom šoping centru?

- Što se tiče ovog projekta, ulagaćemo u unapređenje u svakom segmentu poslovanja, kako u operativnom smislu, od vizuelnog efekta do samih instalacija, tako i u komercijalnom i marketinškom, i duboko verujemo da ćemo zajedničkim snagama i uz dobru saradnju to i uspeti. Fokusiraćemo se na to da što više unapredimo performans ovog objekta i unapredimo što je potrebno.

  • Tržište nekretnina u Srbiji je u ekspanziji i cene rastu. Međutim, kada govorimo konkretno o retailu koji se odnosi na rad šoping centara, kako vi ocenjujete tržište Beograda i Srbije?

- Poslednje dve godine situacija je veoma promenjena pre svega zbog pandemije Covid-19, koja je uticala ne samo na naše tržište, već je pogodila i ceo svet. Problem je dodatno vidljiv na onim tržištima gde su otvoreni novi šoping centri ili objekti sličnog sadržaja. Uostalom, i mi smo tokom prošle godine otvorili novu šoping destinaciju BEO Shopping Center na koji smo jako ponosni, a otvorili smo ga u jeku pandemije i u delu grada u kojem jedna takva moderna šoping destinacija nije ni postojala.

Kupcima smo ponudili bogat sadržaj, preko 130 regionalnih i internacionalnih brendova i savremen enterijer koji prati poslednje trendove u industriji, sa puno otvorenih površina, prostranim koridorima i puno prirodnog svetla, tako da je ugođaj posetilaca na visokom nivou.

BEO Shopping Center, kao i drugi novootvoreni šoping centri naše konkurencije su definitivno promenili tržište, što nas samo motiviše da budemo još bolji i nastavimo da održavamo svoju lidersku poziciju. I da sumiramo, prethodne dve godine su veoma pogodile industriju, sa jedne strane pandemija Covid-19 koja je uticala i na promenu navika u kupovini, ali i sam razvoj konkurencije.

Ipak, i pored svega toga moram da istankem da je portfolio MPC Properties baš u ovom periodu pokazao svoju snagu, jer smo u 2021. godine uspeli da se vratimo na slične performanse iz 2019. godine iako se broj ljudi u centrima smanjio. Posete su postale manje učestale, ali su se zato povećale prosečne kupovine.

  • I pored toga što se dosta gradi, tržištu nedostaje poslovnog prostora. Kako vi ocenjujete to tržište, obzirom da su neke kompanije otkazale zakupce zbog pandemije?

- Tačno je, tržiše se dosta izmenilo, ali poslovna situacija u zemlji je pokazla da je potreba za poslovnim prostorom sve veća. Trenutno MPC office portfolijo doseže 97% svoje popunjenosti, što je neverovatan uspeh i izvesno je da ćemo se i dalje širiti u tom pravcu.

Zakupci naših poslovnih prostora su eminentne, poznate svetske i domaće kompanije, a brzina kojom izdamo naše poslovne objekte govori da samo tržišno prepoznati kao starteški partner za razvoj poslovanja.

  • U svetu pojedine šoping centre zbog manjka posetilaca pokušavaju da pretvore u drugu vrstu sadržaja, kako vi gledate na to?

- Promenom vremena u kojem živimo, menjaju se i naše navike. Zato su današnji šoping centri više od same kupovine, oni predstavljaju svojevrsne community centre koji moraju da ponude bogat sadržaj koji prati tempo savremenog života i poslovanja od ponude hrane, dodatnih usluga, do zabave i edukacije.

I mi pratimo te trendove, kako bi naši posetioci imali sve na jednom mestu.

  • Koliko su šoping centri u Beogradu bezbedni?

- Na nivou države, pored aerodroma i sličnih objekata, šoping centri jesu označeni kao mesta rizika. I zato je naša obaveza da obezbedimo, prilagodimo i sinhronizujemo sisteme bezbednosti, opremu i ljudstvo kako bi sigurnost naših posetilaca bila na jako visokom nivou.

Uroš Blagojević Ušće kompleks Foto: Promo

U tom smislu, poštujemo sve zakonske mere, a radimo i preko toga. Svaki posetilac i svaki zaposleni u našem centru može da se oseća apsolutno sigurno, bezbedno i zaštićeno.

  • Šta možete da obećate posetiocima i zaposlenima, na šta se to odnosi?

- Neraskidiva je veza između kupaca, zakupaca i nas. To su tri strane naše kompanije. Svi zavisimo jedni od drugih i saradnja i partnerski odnosi su veoma važni. Gledamo da poslovanje naših zakupaca bude na zavidnom nivou, jer ukoliko su oni zadovoljni i mi smo, a naše zajedničko delovanje svakako se odražava i na zadovoljstvo naših kupaca.

Radićemo i dalje aktivno na tome da naši objekti budu još poželjniji za poslovanje.

MPC je trenutno u procesu sertifikacijije prema WELL Health & Safety standardu za 8 objekata iz svog portfolija (Ušće SC, Beo SC, Mercator, IOC, Ušće Towers 1, 2 i Navigator Business Center 1 i 2), i to će biti prvi takav sertifikat na tržištu i u regionu. Ovaj sertifikat treba da obezbedi još bolji i napredniji boravak korisnika naših objekata i na njega smo jako ponosni.

  • Koliko je važno ulagati u inovacije?

- Kao lider na tržištu, mi u MPC-u razmišljamo dugoročno, a kada su u pitanju kvalitet i održivost objekta ne pravimo kompromise, po čemu smo i prepoznati na tržištu.

Naš posao ne podrazumeva samo izgradnju i razvoj nekretnine, već i upravljanje istom, pa je stoga izuzetno važno da objekti koje gradimo budu održivi i funkcionalni.

Tokom poslednjih 10 godina MPC Properties je doprineo promociji zelene gradnje, pa tako danas imamo 3 objekta koja su projektovana i izgrađena u skladu sa njima: Navigator Business Center 1 i 2 izgrađeni su po LEED Gold standardu, dok je UŠĆE Tower Two izgrađen u skladu sa BREEAM standardom.

UŠĆE Shopping Center je jedan od prvih i najvećih sertifikovanih šoping centara u regionu i Evropi, zahvaljujući LEED EBOM sertifikaciji (LEED Certified Existing Building: Operations and Maintenance) u oblasti postojećih, operativnih objekata.

  • Koji je za vas lično najlepši šoping centar u Beogradu?

- Pored Ušća koji je sinonim za šoping centar u Beogradu, meni je najlepši BEO šoping centar, koji je otvoren pre godinu i po dana. Tu rado odlazim sa porodicom jer je modernog dizajna, ima veliku ponudu, prostran je i tu se nekako i najlepše osećam.

Video: Ovako je izgledao prvi šoping Vučića i Alabar u najvećem tržnom centaru u regionu

(Telegraf Biznis/V.B.)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>