Hrvat hteo da kupi vikendicu, u oglasu je koštala 110.000 evra: "Platio sam je 72.000, evo kako"

D. J.
D. J.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Tržište nekretnina u Hrvatskoj poslednjih godina jedno je od najskupljih u regionu - visoke cene prate i kupovinu i najam. Mnogi građani teško dolaze do svog krova nad glavom, dok stanarine često prelaze iznose koje prosečna plata jedva pokriva. Situaciju pogoršavaju agencije za nekretnine koje, umesto da olakšaju potragu, često pribegavaju smicalicama, dodatnim troškovima i provizijama, zbog čega kupovina ili prodaja nekretnine postaje iscrpljujuće iskustvo.

Jedan Hrvat je na Reditu podelio primer svog iskustva. Objavio je fotografiju dva oglasa za isti stan u Španskom - dve agencije, dve različite cene: 215.000 evra u jednom, 235.000 u drugom.

Smicalice agencija

- Nedavno sam prodavao stan kao privatna osoba. Objavio sam oglas na Njuškalu i imao više poziva agencija nego kupaca. Prvi dan su me zvale dve agencije, pitale da li želim prodavati preko njih, što nisam želeo jer sam već imao oglas.

Zatim su pitali mogu li moj stan ponuditi svojim klijentima. Složio sam se, ali kroz dan-dva pojavile su se još dve kopije mog oglasa, sa mojim fotkama, malo izmenjenim opisom i cenom uvećanom za proviziju. Tad sam shvatio da sam sebi stvorio problem.

- Ako bih bio kupac i video više istih oglasa sa različitim cenama, verovatno bih ih sve ignorisao - dodao je.

Ružna iskustva drugih

Drugi korisnik Redita ispričao je da je oglas za vikendicu bio 110.000 evra preko agencije, a direktnim kontaktom sa vlasnikom kupio ju je za 72.000 evra.

Još jedan Hrvat naveo je da je agencija tražila 30.000 evra za kućicu sa ledinom, opisujući atraktivnu lokaciju i prekrasan pogled. On je direktno kontaktirao vlasnika i dogovorio kupovinu za 20.000 evra, dok je agencija pokušala da “prikaže” nekretninu svojim klijentima za 50% višu cenu.

- Žele da zarade na onima koji se ne informišu - komentarisao je jedan korisnik, dok je drugi dodao: – Prevarantske agencije, kao kompletna država.

Jedan stan, dvije agencije, dvije cijene byu/Author_of_life inhrvatska

Treći se našalio:

- U drugom oglasu stan je veći za 0,29 m²… otuda razlika u ceni.

Ovi primeri pokazuju koliko agencije mogu otežati kupovinu i prodaju, napuhavajući cene i zbunjujući kupce

(Telegraf Biznis/Dnevno)

Video: Novi REDI program - "Roma Business Boost"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>