Ovim metodama se služi Ikea da bismo kupovali što više
Iako većina nas uživa u kupovini i smatra da je super prošla kada kupi nešto jeftino ili upola cene, činjenica je to ne ide samo nama u korist. Švedski prodajni lanac stvari za kuću definitivno zna kako da namami kupce i ostvari profit, a da taj šoping bude na obostrano zadovoljstvo
Znate li šta je Gruenov transfer? To je psihološka teorija koja tumači uticaj lokacije i razmeštanja nameštaja u radnji, prema navikama kupaca.
Alen Pen, profesor na "University College" iz Londona, godinama unazad govori o tome kako IKEA ciljano razmešta stvari, dezorijentiše kupce i tako ih navodi da više kupuju.
Ovaj lanac svakako da nije jedini u tome, ali je počeo među prvima, a s obzirom na to koliko je popularan - tu se razne promene u potrošačkoj kulturi - najpre primete.
Metode koje IKEA koristi kako bi nas namamila na "večni šoping", i kupovinu onoga što, inače, nismo planirali, jesu sledeće:
Nema izlaza
Svaki IKEA objekat ima samo jedan ulaz i izlaz i koncipiran je isto, svuda u svetu. Odmah na početku "putovanja kroz lavirint" nailazite na igraonicu, gde možete ostaviti decu kako biste brzo i efikasno kupovali. Već tu, kada čujete dečiji smeh, imate osećaj da ste na prijatnom mestu i da neko brine o vama i vašoj porodici. S druge strane, neki stručnjaci tvrde da smeh utiče na veću potrošnju, tako da ovakav koncept unutar IKEE verovatno nije slučajnost.
Prijatan osećaj
U istom, donjem nivou je i pult s povoljnom hranom, tako da ste sigurni ako ogladnite, a restoran na spratu vam deluje kao skupa opcija za celu porodicu. A kad smo kod porodice, treba dodati da je IKEA vremenom postala sinonim za porodičnu kupovinu, druženje, lepo provedeno vreme.
Kada se popnete prvim stepenicama, nailazite na prelepo uređene dnevne sobe, umesto na "razbacani" nameštaj. Dakle, neko se već potrudio da vidite kako bi se sve uklopilo u vaš stan ili vašu kuću. Tu možete sesti, opustiti se, a možete i početi da razmišljate šta vam sve "treba".
Torbe za šoping
Na svakom koraku ćete naići na velike, žute torbe kojima se slobodno možete poslužiti. Jedan deo posla, IKEA je ovim potezom već napravila. Sada je red na vas - da napunite tu veliku torbu koju ste uzeli. Američki trgovci su, recimo, prvi shvatili da veća korpa - znači veća potrošnja, pa otuda i kolica, odnosno velike torbe. One su posebno pogodne za sitnice na koje često zaboravimo, a shvatimo da nam trebaju tek kada prođemo pored njih, bilo da je reč o lampama, saksijama, biljkama, ramovima, sijalicama.
Malo predaha
IKEA prodavnice su, osim zbog veličine, vrlo smišljeno postavljene van grada. Kada jednom dođete do njih, potrošite i vreme i gorivo, male su šanse da ćete se kući vratiti praznih ruku. Ako ništa, odmorićete u restoranu koji se nalazi u sklopu objekta, a koji nudi razna pića i svakojake vrste jela. Ovo je odlična prilika i za "odmor na pola puta", ako se umorite od kupovine i razgledanja.
Sam svoj majstor
IKEA je poznata po praktičnom, jednostavnom i lako sklopljivom nameštaju koji montira sam kupac. On uglavnom nije težak i kabast, a uz jasna uputstva - gotovo svako može da formira svoju komodu ili ormar. Psiholozi kažu da to "delo naših ruku" utiče na osećaj zadovoljstva u nama i da nam se nameštaj koji smo sami sklopili - više dopada. Naučnici s Harvarda su 2011. osmislili termin "IKEA efekat", kako bi opisali baš tu pojavu.
Video: Ova porodica je doslovno shvatila reklamu i uselila se u salon nameštaja!
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nurko krpelj
Sve navedeno u clanku je Ok. Ali kvalitet koji nude los, sto bi rekli koliko para toliko muzike.
Podelite komentar
Dejan
Moja metoda je da ne.idem u Ikeu!
Podelite komentar
Dzoni
Zasto Srbin gleda uputstvo za sklapanje? Da vidi gde je pogresio...
Podelite komentar