Ovako nas radnje varaju da potrošimo što više novca, a da toga nismo svesni

 ≫ 
  • 3
šoping, radnja Foto: Pixabay

Neki analitičari pominju "Costco effect", koji označava psihološki efekat kojim se služe restorani i prodavnice, kako bi vas privukli da potrošite što više, a da toga u prvi mah niste svesni.

Reč je o takozvanim "okidačima kupovine", koji prkose vašem isplaniranom budžetu i često vas dovode u minus ili produbljuju stanje na vašoj kreditnoj kartici. Ekspanzija šoping molova je dodatno doprinela tome, budući da je kupac "zatočen" u jednom velikom prostoru, okružen brojnim izlozima i stvarima.

Možda vam ovo nikad ne bi palo na pamet, ali neke radnje postavljaju kante za smeće tik uz ulaz, jer prolaznici obično nose u rukama nešto što treba da bace. Kada uoče kantu, automatski se približavaju objektu, što ih navodi da ga posete iako to možda nisu planirali.

Osim toga, stručnjaci za dizajn kažu da kupci vole "čiste izloge", sa samo nekoliko komada odeće, obuće, aksesoara. To ih asocira na luksuz i kvalitet. A onda kada su uspeli da vas uvedu u radnju, kreće drugi deo "plana", a to je da potrošite što više.

Tu nastupa termin "Traffic Flow", što znači da je cilj prodavaca da se što duže, polako, krećete kroz radnju, kako biste uočili što više stvari. Oko 90 odsto kupaca će, kada uđe u radnju, skrenuti desno - suprotno od kazaljke na satu, a prodavnice koriste tu prednost i tome prilagođavaju svoj layout.

šoping, radnja Da li upadate u ove zamke? / Foto: Pixabay

Osim toga, ako ste u šoping molu, objekti koji se nalaze s desne strane - možda su malo više u prednosti od onih prekoputa, jer većini ljudi pogled automatski pada na tu stranu. Trgovci vrlo pažljivo dizajniraju i svoje prolaze.

Ako su oni previše široki, kupac će brzo proći i uzeti samo ono što mu treba. Međutim, ako su uži - kretaće se sporije. Ali, ako su radnje toliko velike da ne mogu da naprave ovakav raspored u prostoru, onda se služe taktikom "big-box", a reč je o postavkama sa stvarima na sred radnje.

Gde je kraj? Još jedna taktika kojom se prodavnice služe, jeste postavljanje primamljivih stvari i natpisa na kraj prolaza, tako da morate preći ceo taj put kako biste došli do željenih artikala. Svima su nam dobro poznate i poklon kartice, kartice za skupljanje poena i ostalo.

Osim toga, važno im je da strateški nameste proizvode, koji su tog dana ili meseca u prvom planu, ili koji su na akciji. Često menjanje rasporeda, posebno u velikim objektima, značajno je za prodaju jer ćete svaki put morati da prođete maltene kroz ceo objekat da nađete ono što vam treba.

Video: Deset namirnica koje bi trebalo da prestanete da kupujete ako želite da uštedite novac

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • xxx

    10. jun 2020 | 11:46

    Ne vredi,vise me nicim ne mogu zavarati

  • Nenad

    10. jun 2020 | 14:42

    Setaju Fata i Mujo po gradu..kaze Fata ,Mujo vidi na izlogu pise 50% usteda..hajmo uci. Kaze Mujo...Fato,ako ne udjemo usteda je 100%

  • Srkimaja

    10. jun 2020 | 12:27

    Sta je tu cudno svi imaju taktiku , u ugostiteljstvu ako si dobar gost ostavljas tips ,kada pitas konobara sta da jedes dace ti ono najbolje u suprotnom cisti frizider na tebi ....

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>