• 8

Kakav će biti šoping u Srbiji na Crni petak ove godine? Da li je pametno da trgovci pokreću akcije?

Očekuje se da će deo kupaca ove godine odabrati online kupovinu, baš iz straha od korone

  • 8
Pariz, crni petak

Foto: Tanjug/AP

Ako ne praznujemo praznik šopingoličara Black friday, više ne možemo ni da ga ignorišemo. Ove godine, on dolazi u nezodnom trenutku po trgovce, ali će mnogi pokušati i da ga iskoriste.

Naime, kako saznajemo, zbog pada prodaje mnogih brendova u prethodnom periodu, za ovaj naredni će se u šoping centrima u Srbiji nuditi popusti i do 80 odsto.

Svejedno, apeluju da se vodi računa o epidemiološkim merama, zbog čega su, navode nam, unapred spremni na manju potrošnju.

- Savet za sve potrošače jeste da kupuju online. To je bezbedan način kupovine, lakši, i ovoj situaciji sa koronavirusa najbolji izbor. Preporuka je ujedno i za starije sugrađane naročito, da isprate ovaj trend i čuvaju svoje zdravlje - kaže nam Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS (Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije).

On savetuje i da se potrošači informišu, kako nesavesni trgovci ne bi iskoristili dan velikih popusta kako bi ih prevarili.

 Na primer, nije isto napisati "sniženje" i "rasprodaja". Termin rasprodaja se može koristiti jedino u slučaju kada trgovac zatvara prodavnicu ili kada prestaje da se bavi tom delatnošću.

Očekivano, ove godine prepotsavka je da če se bolje prodavati takozvani strateški artikli kao što su prehrambene namirnice, ali i pandemijski hitovi poput osveživača prostora, maski i sredstva za dezinfekciju, dok bi tekstil, tehnika i nameštaj mogli da idu slabije nego inače, u skladu s trendom koji se beleži od lokdauna.

Kupci bi stoga mogli da naiđu i na veće popuste nego ranijih godina.

Trgovci u Srbiji su poslednjih nekoliko godina prihvatili tradiciju koja je došla sa Zapada, i približili se evropskoj praksi kada je reč o velikim popustima.

Očekuje se i rast online prodaje, što neki vide kao veliki izazov za male prodavnice.

Pariz, crni petak

Foto: Tanjug/AP

Crni petak (Black Friday) ove godine se održava 27. novembra, a tri dana kasnije sledi Cyber Monday. Akcija trgovcima služi da se reše robe iz aktualne godine i počiste skladište, a kupcima je to prilika i za početak prazničnog šopinga.

Druga strana medalje

Poslednjih godina važnost Crnog petka je sve više bledela. Mnogo onlajn prodavnica je počelo da nudi izvanredne popuste, pa se smisao ovog "šoping praznika" gubio. Kupci su, takođe, uvideli prednost poručivanja iz fotelje, umesto višesatnog čekanja i guranja sa strancima ispred radnje i u njoj.

Dešavalo se i da nakon izgubljenog vremena i truda ne pronađu artikal koji žele ili stvar u traženoj veličini, pa je razočarenje još veće. Otprilike 64 odsto kupaca je reklo da je danas manje verno Crnom petku nego ranijih godina. Njih 60% kaže da je izgubilo interesovanje za njega, što je značajan rast u odnosu na 55 odsto iz 2019, odnosno 47 procenata iz 2018. godine.

Ni trgovci u Crnom petku više ne vide neku naročitu priliku da zarade. Ispostavilo se da i oni, koji su se pre svega oslanjali na fizičke prodavnice, sada fokus prebacuju na mrežu i čak zatvaraju mnoge radnje: pre svih, Najki, H&M, Zara, Stradivarijus itd. Ovaj način kupovine se istakao tokom pandemije i zadržao trajno.

I tokom leta je bilo pomena o ovome, ali je bilo nade da bi Crni petak mogao da "preživi" koronu. Međutim, kako se virus ne smiruje u mnogim delovima sveta, prodavcima je veliko opterećenje da dovode kupce u rizik na taj način.

Šta vi kažete, da li ćete ove godine ići u šoping na Crni petak? Pišite nam u komentarima

Video: Potpuno ludilo za „Crni petak“, ovi ljudi su spremni sve da pregaze

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vukica Furdulović

    Crni petak kod nas nije kao svugde u svetu , gde su snižeñja zaista velika ,prošle godine sam dva dana pre crnog petka bila u tržnom centru i videla neki dzemper koji je kostao dve hiljade dinara tog crnog petka cena mu je bila 20 posto visa to jest pooust je bio 20 posto tako da je cena biĺa ista kao prethodnog dana ,a u drugim radnjama ,sportskim nije bilo proizvoda od prethodnih dana ,j sklonjeni el im se ne isplati da prodaju ,tako bude i u inđiji u autletu kad su sniženja uglavnom nema trenerica i tako daljev ,tako da neću sigurni ici u guzvu za nista!!!!

  • Slađana

    Crni petak u Americi i Evropi postoji i zato su ogromne gužve ali za naše građane to nepostoji.Kod nas u T.c još dignu cene pa ko nasedne naseo je

  • Crni

    Pretpostavljam da malo ljudi zna da je crni petak dobio ime crni jer su se tog dana robovi skoro poklanjali iliti kupovali na pijaci crnih robova uz velike popuste u ceni.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke