• 2
 ≫ 

#Redovi Stop – zaboravite gužvu i budite uvek prvi u svojoj banci

 ≫ 

Elektronsko bankarstvo (e – banking ili online bankarstvo) je za veliki broj ljudi pravi blagoslov, pogotovo za mlađe generacije koje su odrasle u digitalnom svetu i naučile da za obavljanje svih poslova koriste računar ili mobilni telefon

  • 2
VANREDNO STANJE REDOVI KORONA RED ISPRED BANKE Foto: Tanjug/Dušan Aničić

Srednja generacija se uspešno privikava na nove načine poslovanja i već je shvatila sve prednosti online bankarstva, dok starija populacija i penzioneri (čast izuzecima), teško prevladavaju strah od novina koje donosi digitalizacija. Međutim, sve je mnogo jednostavnije (i jeftinije) nego što misle u prvom trenutku. Kada jednom nauče kako da od kuće obave plaćanja i druge finansijske transakcije online, neće više poželiti da odu u banku ili poštu i stanu u red. Uostalom, banke ili ne naplaćuju proviziju na plaćeni račun preko e-bankinga  ili je iznos dosta niži nego u filijali, tako da može da se uštedi i novac i vreme.

Ova „veština“ se pokazala posebno korisnom u ovo vreme pandemije, kada je svakako bolje izbegavati gužve i ne izlagati se bespotrebno riziku. Sve što vam je potrebno je internet, računar ili mobilni telefon i – to je sve.

Šta podrazumeva elektronsko bankarstvo?

Elektronsko bankarstvo (e – banking) vam pruža mogućnost da iz svog doma platite sve račune, da prebacite novac sa svog računa nekom drugom (ako želite), da vidite kursnu lisu i razmenite devize, da imate uvid u stanje i promene na svom dinarskom i deviznom računu. Takođe, putem personalnog računara možete da podnesete zahtev za dodatne proizvode i usluge banke: usluge devizne i dinarske štednje, praćenje troškova, usluge zbirnih prikaza štednje po valutama, korišćenje kreditnog kalkulatora, preuzimanje izvoda po tekućim računima, lociranje svih ekspozitura i bankomata. Osim toga, možete da podnesete zahtev za kredit, kreditnu karticu i dozvoljeno prekoračenje i još mnogo toga.

Erste banka Foto: Promo

M – banking je još lakši i zgodniji za korišćenje, jer je mobilni telefon uvek pored vas. Pomoću mobilnog bankarstva, u zavisnosti od banke, možete da obavite razne specifične usluge - poput storniranja naloga i uvida u istoriju plaćanja, izvode računa godinama unazad, ostvarenu štednju, odobrene čekove i tako dalje. Dovoljno je da od svoje banke dobijete podatke za pristupanje aplikaciji m – banking.

Prednosti i mane elektronskog bankarstva

Prednosti:

Dostupnost: Za razliku od vaše banke, sajt za online bankarstvo se nikada ne zatvara; dostupan je 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji i udaljeni su samo na jedan klik. Uvek ste prvi na redu. Sveprisutnost: Kad god i gde god da vam se pojavi potreba za novcem, možete se odmah prijaviti u svoju e - banku i rešiti problem. Brzina transakcije: Internet lokacije za bankarstvo obično izvršavaju i potvrđuju transakcije većom brzinom, u par sekundi. Efikasnost: Kada se jednom ulogujete, možete pristupiti i upravljati svim svojim računima, sa jedne bezbedne lokacije, a mogućnosti za upravljanje sopstvenim finansijama su velike. Naravno, nekada je neophodno posetiti filijalu i posavetovati se sa bankarskim savetnicima o nekoj važnoj finansijskoj odluci – uzimanju stambenog kredita, na primer. Ujedno ćete na licu mesta obaviti i najzahtevniji deo tog

Mane:

  • Za početak treba malo vremena: Ako ste novi u e -bankarstvu, možda će vam biti potrebno malo više vremena da se registrujete na online program vaše banke. Možda će vam biti lakše da obrazac popunite u nekoj od filijala.
  • Pročitajte uputstvo za korišćenje programa: Iako možda izgleda da treba da uložite više vremena, to će se brzo isplatiti, jer ćete smanjitili ili potpuno ukinuti odlaske u filijalu.
  • Promene na bankarskom mestu: Sve banke povremeno nadograđuju svoje programe na mreži, dodajući nove funkcije, što ponekad izazove prekide u radu. Ove promene se najčešće obavljaju noću, kako bi usluga bila dostupna korisnicima tokom celog dana. Ponekad je potrebno preuzeti novu aplikaciju za mobilni telefon, što će samo povećati kvalitet vaše usluge.
  • Bezbednost: Sve češće čujemo za određene prevare koje su ljude ostavile bez novca, pa nismo sigurni da li možemo da imamo poverenja u elektronske transakcije. Treba da znate da banke poseduju posebne sisteme zaštite vaših podataka, tako da ste bezbedni sve dok sledite njihova uputstva i sa svojim podacima postupate pažljivo. Sve transakcije koje obavite, sve izmene i procedure su vidljive i sačuvane na vašem računu i sve možete proveriti sa računara ili telefona ako je potrebno.
  • Zaključavanje naloga: Ako pogrešite lozinku više puta, pristup nalogu će se verovatno zaključati iz bezbednosnih razloga. Tada treba da se kontaktira banka i prate nova uputstva da bi nalog bio ponovo aktivan, što ponekad zahteva dolazak u filijalu, ali se uglavnom sve završi telefonskom pozivom kontakt centra.
Erste banka Foto: Promo

Internet ili e - bankarstvo je dizajnirano tako da vam bude ugodno i lako za upravljanje i snalaženje. Ako naiđete na bilo kakve probleme tokom e – bankarstva, obratite se lokalnoj filijali ili kontakt centru i za čas ćete rešiti problem. Ipak je najbolje da se na početku korišćenja usluge obavestite o ovoj temi na platformi #ErsteZnali i budete sigurni u svoje znanje.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Tepa

    23. novembar 2020 | 23:55

    Imao sam racun u SOCIETE bqnci dugo godina i nikad nisu naplatili dinar provizije. Od kad ih je kupila OTP grupa, svaki nalog naplacuju 9 din. Ne kazem da je mnogo ali ajde bar da su za te pare nešto unapredili ili promenili. Aplikacija ista kao i ona pre više od 7 godina. Neverovatno

  • Bgd

    23. novembar 2020 | 23:59

    Super. Cekala sam u redu dva sata bukvalno da mi u Intesi izdaju novu karticu jer mi je stara istekla!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>