Polovina kupaca u Srbiji iskoristiće popuste za Crni petak, ali će mnogi izbeći šetnju po radnjama
Polovina potrošača u Srbiji planira da obavi prazničnu kupovinu za vreme rasprodaja tokom "Crnog petka" i ostalih sezonskih popusta.
U želji da ove godine uživaju u Božiću i predstojećim praznicima, a ujedno se pridržavajući i mera socijalnog distanciranja usled COVID-19 pandemije, potrošači širom Evrope rešili su da svoju prazničnu kupovinu ove godine u manjoj meri obavljaju u klasičnim prodavnicama.
Za razliku od 60 odsto potrošača u Evropi, nešto više od trećine (39,4odsto) potrošača u Srbiji izjavilo je da veći deo praznične kupovine planiraju da obave onlajn, pokazalo je istraživanje kompanije Kasperski.
Oko 45,6 procenata ispitanika u Srbiji, dodaje se, planira da ostavi prazničnu kupovinu za poslednji trenutak, u nadi da će naići na veće popuste.
Zanimljivo je da većina ispitanika ne planira da smanji troškove kada je reč o prazničnoj kupovini - uprkos ekonomskoj recesiji širom kontinenta.
Samo četvrtina (26%) evropskih potrošača namerava da ove godine smanji budžet za ove kupovine i to za trećinu ili više zbog finansijskih ograničenja prouzrokovanih Kovid pandemijom, dok u Srbiji 27.4 odsto ispitanika planira da uradi isto.
U Evropi ova brojka raste i do 30 procenata među ispitanicima životne dobi od 25 do 34 godine, koji su najviše pogođeni gubitkom radnih mesta usled pandemije.
Kako je broj potrošača koji popuste pronalaze putem interneta sve veći, povećava se i rizik koji su ljudi spremni da preduzmu kako bi ostvarili veće uštede.
Uprkos mogućnosti da upadnu u zamku prevaranata i postanu žrtve lažnih sajtova koji nude popuste, gro evropskih i srpskih kupaca je spremno da ostavi svoje lične podatke na mreži. Samo 16 odsto ispitanika u Evropi i 23,8 procenata u Srbiji to ne bi učinilo.
Kompanija Kasperski upozorava sve kupce koji tragaju za najboljim ponudama, da budu oprezni i da vode računa o potencijalnim prevarama tokom praznične sezone kupovine. Ukoliko ponuda izgleda previše dobro da bi bila istinita, verovatno i jeste reč o prevari.
Kupcima se savetuje da kupuju samo u legitimnim onlajn prodavnicama, da sami ukucaju adresu sajta ili da je odaberu preko svoje bukmark opcije jer je to bezbednije nego da kliknu na link, te da koriste traku za adresu na svom pregledaču kako bi proverili da li je veb sajt koji posećuju ispravan i bezbedan i da li ima oznaku katanca ili počinje sa HTTPS.
Preporuka je za kupce i da koriste bezbedne metode plaćanja, da plaćaju kreditnim karticama ili pomoću servisa za plaćanje kako bi transakcija bila zaštićena.
- Dobro proverite popuste. Ukoliko obaveštenje o popustu dobijete putem i-mejla ili poruke, proverite da li su pošiljalac i svi veb-linkovi legitimni pre nego što kliknete na njih. Redovno ažurirajte softver svog uređaja i aplikacije i zaštitite sve svoje uređaje pouzdanim proizvodom za bezbednost na internetu - upozoravaju.
VIDEO: Ludilo crnog petka: Otela detetu proizvod, a onda ju je dohvatila njegova majka
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.