Potpuni hit koji je otkriven prethodnih meseci: Kako da uštedite na onome što kupujete svaki dan?
Zamislite da sve možete da kupite po nižoj ceni, nego što je to slučaj sad, a pritom ne mislimo na akcije i sniženja? To je često moguće tamo gde kompanije uvedu refil (refill - dopuniti) pakovanja.
Znamo da dobar deo našeg novca "odlazi" na ambalažu, jednako kao na brend od kojeg kupujemo, ili sam sadržaj. Ipak, to prvo je najpre promenljiva kategorija u domenu troškova koje kupac ima prema proizvođaču.
S aspekta budžeta prosečnog potrošača, to znači da bi mogao da uštedi na maltene svemu: od kozmetike, pa do hrane. Refil pakovanja su obično neugledna oku, ali koštaju manje.
Umesto da svaki put kupujete plastičnu ambalažu tečnog sapuna (u proseku ima 250 ml), kupovinom refil pakovanja - ne samo da smanjujete količinu otpada na Zemlji, već i štedite. To su uglavnom litarska pakovanja ili ona od 500 ml, a koštaju dvaput ili triput manje nego plastična ambalaža.
Tržište refila je nedovoljno razvijeno u Srbiji, a kompanije bi tako, zapravo, mogle da ostvare bolje rezultate, odnosno prihode ili da smanje troškove.
Zašto bi kupac, recimo, više puta plaćao dekorativnu kutiju bombonjere, ako može staru da dopunjuje iznova? Sve što mu treba je novo, ali jeftinije pakovanje sa bombonama.
Tokom karantina u novembru, "Marks and Spencer" je u Velikoj Britaniji lansirao eko-refile u koje se pakuje sušena ili smrznuta hrana, a na ovaj poduhvat je uticala rastuća potražnja. Treba pomenuti da se samo 9 odsto plastike reciklira, pa se i Asda pridružila sličnoj akciji.
Možda niste znali, ali, prema aktuelnim podacima, oko 65% otpada iz domaćinstava je od prehrambenih pakovanja. Ova održiva politika je nastavak priče o suzbijanju plastičnih kesa, tj. njihovoj delimičnoj zabrani.
Vodeće kompanije već duže vreme protežiraju tu politiku, posebno na Zapadu. Na primer, "Procter & Gamble" više od dve decenije plasira svoj prašak Tide u flašama od 25-postotne reciklirajuće plastike. Evo još primera.
"SodaStream" i "PepsiCo" nude kućne aparate za pravljenje gazirane vode, što potrošačima pruža zabavno, zdravo i ekološko iskustvo. Sa bocama za višekratnu upotrebu i kompresovanim CO2 u povratnim bocama, potrošači mogu kod kuće napraviti svoju aromatizovanu gaziranu vodu.
Kao bonus, mogu da pomognu brendu koji ima za cilj eliminisanje 67 milijardi plastičnih boca pića do 2025. godine.
Video: 5G expert on how technology will change the future
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Рј38
Може да штеди онај ко има, а шта ће онај ко натеже пензију, ко праћку?
Podelite komentar