• 0

Strancima za plaćanje sada treba samo mobilni: Šta je e-CNY novčanik

PBOC testira svoj digitalni juan u Kini više od godinu dana

  • 0
turista

Foto: Pixabay

Strani posetioci više ne treba da otvaraju bankovni račun za obavljanje e-plaćanja u Kini, objavila je Narodna banka Kine (PBOC). "Stranci koji privremeno putuju u Kinu mogu da otvore e-CNY novčanik kako bi zadovoljili dnevne potrebe za plaćanjem, bez otvaranja domaćeg bankovnog računa", rekla je banka u svojoj takozvanoj beloj knjizi o e-CNY, kineskoj digitalnoj valuti koju je razvila kineska vlada.

Iako su e-plaćanja glavni oblik transakcija u Kini, dve vodeće aplikacije za mobilno plaćanje u zemlji, kojima su donedavno upravljali Tencent i Alibaba, zahtevale su kineski bankovni račun za obavljanje plaćanja unutar zemlje, što je stvaralo poteškoće strancima, piše RT.

Potez PBOC-a ima za cilj uklanjanje ove smetnje, s tim što je sada potreban samo broj mobilnog telefona za digitalno plaćanje u zemlji. "Internacionalizacija valute je prirodni rezultat izbora tržišta. Međunarodni status valute zemlje zavisi od njenih ekonomskih osnova i dubine, efikasnosti i otvorenosti njenih finansijskih tržišta", navela je centralna banka.

Kina razvija e-CNY od 2014, a Bela knjiga opisuje glavne ciljeve digitalnog juana, razlikujući ga od ostalih alata za digitalno plaćanje. Prema kineskoj centralnoj banci, e-CNY "prikuplja manje podataka o transakcijama od tradicionalnih elektronskih plaćanja i ne pruža informacije trećim licima ili drugim vladinim agencijama, osim ako je drugačije propisano zakonima i propisima".

PBOC testira svoj digitalni juan u Kini više od godinu dana, sa više od 20,87 miliona ličnih i oko 3,51 miliona korporativnih novčanika. Kombinovana vrednost transakcija iznosila je oko 34,5 milijardi juana (5,39 milijardi dolara), navodi RT.

Video: Srbija promoviše vina i džemove na sajmu Kina - CIEZ Ekspo

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke