Marija je naručila cipele od 226 EUR, mislila da je dostava besplatna, a onda je sačekao šok u Pošti
Naš sagovornik savetuje da se prigovor uputi Upravi carine i da se žali na visinu carine
Od ukupne robe koja se prodaje u Srbiji, obuća izgleda spada u najnekvalitetniju. Zbog lošeg kvaliteta, cipele i patike glavni su predmet većine reklamacija, ali tek pokoja primedba stigne i do suda, jer su često parnični troškovi skuplji od same robe. Zbog toga se mnogi naši sugrađani odlučuju da kupuju od obućara koji prave cipele a neretko kupuju u inostranstvu ili naručuju onlajn.
Međutim, i tu može da ih sačeka prepreka do povoljnijeg modela. Marija N. priča za Telegraf Biznis da se njen put do cipela iz snova pretvorio u mini dramu jer je na kraju par cipela koji je planirana da plati određeni iznos koštao znatno skuplje zbog - naše carine.
- Naručila sam cipele iz Rijeke, našla sam ih preko Instagrama i kontaktirala firmu koja ih pravi. Koštale su 226 evra, a rečeno mi je da se ne plaća poštarina preko 160e, da to koliko sam razumela ide na njihov teret. Preko traking koda sam pratila dostavu i ispostavilo da se su bile 6 dana na Carini - priča Marija za naš portal.
Potom, nju prodavac obaveštava da niije podigla pošiljku iz Pošte, a nije ni stiglo obaveštenje da može da ih preuzme.
- Odlazim u jednu filijalu pošte gde mi službenik kaže da treba da platim 9.640 dinara za carinu, što je 82 evra. Očekivala sam da carina bude 20% ali ne više od toga. Malo je reći da sam bila u šoku - navodi naša sugrađanka.
Njen primer nije jedini, pošiljke su znantno poskupele od početka korone, o čemu je naš portal više puta pisao. Istovremeno, onlajn trgovina je u Srbiji porasla za vreme epidemije, ali je porastao i broj žalbi građana. Tako, one sada zatrpavaju Udruženja za zaštitu potrošača.
Da li Marija može nešto da uradi?
- Što se tiče prigovora, u konkretnom slučaju nema primene Zakona o zaštiti potrošača, jer se Zakon primenjuje samo na teritoriji Republike Srbije. Međutim, svakako i pored toga trebalo je da postoji porudžbenica gde je definisana ukupna cena, rok isporuke i ostali podaci koji su potrebni potrošaču - kaže za naš portal Marko Dragić, pravni savetnik pri novosadskoj filijali NOPS-a.
Dragić savetuje da se prigovor uputi Upravi carine i da se žali na visinu carine, i zahteva obrazloženje na osnovu čega je naplaćen taj iznos.
Ukoliko primalac pošiljke smatra da vrednost robe nije realno primenjena, neophodno je da se zahtevom-prigovorom obrati carinarnici, tj. carinskoj ispostavi u kojoj je roba ocarinjena. Carinarnica će uvidom u dokumentaciju podnetu iz zahtev-prigovor, a imajući u vidu okolnosti pod kojima je izvršen uvoz robe, doneti odgovarajuću odluku o osnovanosti zahtev, rekli su ranije u Upravi carina za naš portal.
Da li ste imali sličnih iskustava? Pišite nam u komentarima.
Video: NBA zvezde kod njega naručuju cipele koje mogu da obuju: Među njegovim klijentima je i naš čuveni as
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dole Pošta
Imala je sreće da je dobila pošiljku. Moje vraćaju iz kranje pošte, jer leti ne raznose. Mrzi ih. Naravno, ne pokušavaju ni da te obaveste, mada je broj mobilnog na adresi. Pola sveta se potrudi da donese pošiljku, a krajnja pošta 21102 je vrati. Logoraši u Drugom Svetskom ratu su imali pravo i dobijali pošiljke, građani Srbije 2021 nemaju to pravo. Rasformirati Poštu, oduzeti joj licencu za međunarodne pošiljke!
Podelite komentar
Жељко
Идемо брже,јаче,боље...за нашу децу...
Podelite komentar
Joca
Pljačkaj drzavo jadne Srbe.. To nam je hvala...
Podelite komentar