Stari trik, a uvek nove mušterije: Koliko puta ste platili skuplje namirnicu na kasi nego u katalogu

  • 36

Ugledate omiljenu čokoladu, ili sos za testenine koji su na akciji u supermarketu, otrčite do prodavnice kako biste što pre kupili i dočeka vas neprijatno iznenađenje jer vam je čokolada naplaćena po redovonoj ceni.

To je čest trik kojim se služe pojedini marketi, a potrošač ima pravo da prijavi nepoštenu praksu. Kada tačno počinje da važi sniženje proizvoda i da li smeju da prolaze izgovori kasira "nismo stigli da unesemo cenu", "sistem je prevideo sniženje" i sl? Osim razlike između kataloga i rafa, dešava se i da cena "ne stigne" da se promeni u toku jednog dana, pa iako stoji snižena cena na rafu, naplate vam po staroj proizvod pravdajući se neažurnošću.

- Veliki marketi izbacuju kataloge, na primer "vikend akcije", "nedeljna" ili "mesečna preporuka", gde proizvodima bude kataloški određen popust. Taj kataloški popust treba da primene tog dana kada je upisan u katalog - kaže za Telegraf Biznis Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS.

Međutim, ako cena nije ista na rafu i katalogu, potrošač može da se obrati jedino tržišnoj inspekciji jer se ta situacija tumači kao nepoštena trgovačka praksa, ukazuje naš sagovornikk.

- Ukoliko je međutim na rafu jedna, snižena cena, a na kasi vam kažu da to nije snižena već redovna cena, u tom slučaju su dužni da vam naplate po sniženoj ceni koja je na rafu. Preciznije, trgovci su dužni da naplate proizvod po ceni koja stoji na rafu - ističe on.

Imate pravo da kupite po ceni koju ste videli

Majka i sin dete kupovina supermarket maska maske virus outbreak grocerystore Foto: Shutterstock

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.

- Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu - piše u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje.

Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku.

Potrebno je obratiti se poslovođi u prodajnom objektu sa zahtevom da vrati razliku u novcu. Ukoliko se slučaj tako ne reši, potrošač ima pravo da problem prijavi tržišnoj inspekciji.

Da li ste vi imali slične situacije? Pišite nam u komentarima

Video: Vlasnik restorana odlučio da pozlati svoja jela: Da li ste za jedan zlatni odrezak?!

(V.B.)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Goga

    22. septembar 2021 | 14:16

    Cesta praksa u Idei,zato kod njih ne ulazim 4-5 godina. Neznam,mozda se u medjuvremenu promenila praksa.

  • Istina

    22. septembar 2021 | 14:04

    Ama platim skuplje na kasi nego što stoji cena u rafu. Mnooogo varaju u prodavnicama. I kad god dam 2000 din, vrate mi kusur do 1000 din, kao nisu videle itd

  • Srbijanka

    22. septembar 2021 | 14:24

    To je stara praksa. Vidim tek kad dodjem kući a onda je kasno. Šta onda uraditi?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>