
Stari trik, a uvek nove mušterije: Koliko puta ste platili skuplje namirnicu na kasi nego u katalogu
Ugledate omiljenu čokoladu, ili sos za testenine koji su na akciji u supermarketu, otrčite do prodavnice kako biste što pre kupili i dočeka vas neprijatno iznenađenje jer vam je čokolada naplaćena po redovonoj ceni.
To je čest trik kojim se služe pojedini marketi, a potrošač ima pravo da prijavi nepoštenu praksu. Kada tačno počinje da važi sniženje proizvoda i da li smeju da prolaze izgovori kasira "nismo stigli da unesemo cenu", "sistem je prevideo sniženje" i sl? Osim razlike između kataloga i rafa, dešava se i da cena "ne stigne" da se promeni u toku jednog dana, pa iako stoji snižena cena na rafu, naplate vam po staroj proizvod pravdajući se neažurnošću.
- Veliki marketi izbacuju kataloge, na primer "vikend akcije", "nedeljna" ili "mesečna preporuka", gde proizvodima bude kataloški određen popust. Taj kataloški popust treba da primene tog dana kada je upisan u katalog - kaže za Telegraf Biznis Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS.
Međutim, ako cena nije ista na rafu i katalogu, potrošač može da se obrati jedino tržišnoj inspekciji jer se ta situacija tumači kao nepoštena trgovačka praksa, ukazuje naš sagovornikk.
- Ukoliko je međutim na rafu jedna, snižena cena, a na kasi vam kažu da to nije snižena već redovna cena, u tom slučaju su dužni da vam naplate po sniženoj ceni koja je na rafu. Preciznije, trgovci su dužni da naplate proizvod po ceni koja stoji na rafu - ističe on.
Imate pravo da kupite po ceni koju ste videli

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.
- Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu - piše u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje.
Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku.
Potrebno je obratiti se poslovođi u prodajnom objektu sa zahtevom da vrati razliku u novcu. Ukoliko se slučaj tako ne reši, potrošač ima pravo da problem prijavi tržišnoj inspekciji.
Da li ste vi imali slične situacije? Pišite nam u komentarima
Video: Vlasnik restorana odlučio da pozlati svoja jela: Da li ste za jedan zlatni odrezak?!
(V.B.)
Video: Želimo da nađemo održivo rešenje, nalazimo se između dve svetske sile, pokušaćemo da ih približimo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Goga
Cesta praksa u Idei,zato kod njih ne ulazim 4-5 godina. Neznam,mozda se u medjuvremenu promenila praksa.
Podelite komentar
Istina
Ama platim skuplje na kasi nego što stoji cena u rafu. Mnooogo varaju u prodavnicama. I kad god dam 2000 din, vrate mi kusur do 1000 din, kao nisu videle itd
Podelite komentar
Srbijanka
To je stara praksa. Vidim tek kad dodjem kući a onda je kasno. Šta onda uraditi?
Podelite komentar