Preko stare cene nalepili sniženu, a meni naplatili skuplje: Šta da radite kada vas ovako varaju u prodavnici?

 
  • 22

Otišla sam do prve prodavnice poznatog lanca supermarketa i opet mi se desilo isto - proizvod na akciji su mi naplatili po staroj ceni, žali se našem portalu jedna mlada Beograđanka.

Kaže da to nije prvi put, nego je sada išla namenski baš za taj proizvod pa je brže primetila razliku. Naravno, kasirka je bila neumoljiva.

- Na proizvodu je stara cena prelepljena novom, sniženom, za koju sam se i "uhvatila", međutim, kasirka mi je rekla da njoj u sistemu piše stara cena po kojoj moram i da im platim robu. Poznajem svoja prava, ali nemamo svi vremena da raspravljamo o istim ili prilikom uobičajene kupovine - navodi ona.

Ko je ovde u pravu?

To je čest trik kojim se služe pojedini marketi, a potrošač ima pravo da prijavi nepoštenu praksu.

- Konkretno u ovom slučaju u pitanju je prevara i obmanjujuće isticanje cena. Trgovac je dužan da proda po toj nižoj ceni - kaže za Telegraf Biznis Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS.

Cene moraju da budu usklađene na rafu i na kasi, jasan je Dragić.

- Sve to je nepoštena trgovačka praksa i takav slučaj moze da se prijavi tržišnoj inspekciji. Takođe, potrošač ima pravo da zahteva da mu se proda proizvod po ceni koja je na rafu - ističe naš sagovornik.

radnja, supermarket Foto: Freepik

Slično je i kada cena nije ista na rafu i katalogu.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.

- Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu - piše u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje.

Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku.

Potrebno je obratiti se poslovođi u prodajnom objektu sa zahtevom da vrati razliku u novcu. Ukoliko se slučaj tako ne reši, potrošač ima pravo da problem prijavi tržišnoj inspekciji.

Da li ste vi imali slične situacije? Pišite nam u komentarima

Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Srdjan

    13. oktobar 2021 | 12:59

    Ko je radio u trgovini on ce to razumeti, ko nije ne moze razumeti. Ziv covek gresi, ne rade to namerno, tako se ne krade sigurno.

  • E

    13. oktobar 2021 | 12:59

    I ja isto kupujem proizvode iz ovo prodavnice sa ovom narandžastom etiketom. Morate na kasi da okrenete ovu nalepnicu, da bi kasirka videla. Dosad nisam imala nikakav problem, kada je ovo u pitanju.

  • Рј38

    13. oktobar 2021 | 14:35

    На кока-коли ,етикети, лепо пише 99,00 а на каси 115,00!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>