"Didroov efekat" tokom Crnog petka može finansijski da vas unakazi: 10 šoping zamki u koje upadamo
Nije potrebno biti filozof da bi se shvatio osećaj gubitka kada vam je neko "izbio novac" iz džepa, ovo su načini da savladate nagon za impulsivnom kupovinom
Uz reklame koje pozivaju na rasprodaje i obećavaju neverovatna sniženja teško je zadržati racionalan fokus. Te reklame pored pameti utiču i na dušu jer u vremenu pred "crni petak" mnogi žive u vrtlogu svojih želja koje im oduzimaju mir.
Ovo su neke od strategija kako preživeti ovaj period bez finansijskog "krvoliptanja", unutrašnjeg nezadovoljstva i depresije.
Pre svega impulsivna kupovina je posledica nedostatka pozitivnih emocija. Trošenje novca vas samo može dodatno deprimirati, sa druge strane odmor je mnogo bolji način da se izborite sa stresom i lošim ljudima koji vas okružuju.
Pre šopinga razmislite koje su vaše nade i očekivanja. Na primer, da li kupujete novi telefon zato što je stari odslužio svoje ili želite li sebe prikazati u sopstvenim očima kao vredniju osobu zato što imate novu skupu stvar. Zato nije loše da sastavite spisak svoji pozitivnih osobina i onoga u čemu ste vredni i izuzetni. Onda taj spisak stavite na vagu da vidite da li je vredniji od stvari za kojima žudite.
Kupovina drugog odevnog predmeta vas neće učiniti mršavijom, pametnijom ili privlačnijom osobom. Pantalone za broj manje vas neće podstaći niti motivisati da držite dijetu i da vežbate. Višak kilograma je psihološko ili medicinsko, a ne ekonomsko pitanje.
U kupovinu idite siti i obučeni, bilo kakva neprijatnost može biti okidač da uludo bacite novac. Na primer, ako vam je hladno po rukama kupićete rukavice iako kod kuće imate nekoliko pari koje ste zaboravili da ponesete. Takođe, trgovcima je posao da prodaju robu, oni nisu vaši prijatelji i nisu tu da se staraju o vašim potrebama. Idealan kupac sa stanovišta prodavca je onaj koji ne zna šta hoće.
Ako govorimo o polovima i muškarci i žene su sklone impulsivnoj i lošoj kupovini. To zna svako ko je kupovao polovni auto gde se zbog cene možda činilo da je povoljnija opcija i bolja samo da bi kasnije majstor imao redovne prihode zbog stalnih kvarova na vozilu. Dobra deviza je: "Nisam toliko bogat da bih plaćao jeftino."
Trošenje velikih količina novca odlika je ljudi koji su preko noći iz bede došli do novca, a takvim ponašanjem zapravo rizikuju da se vrate u siromaštvo.
Video: Redovi i redovi: Puni tržni centri u Beogradu za Crni petak
(Telegraf.rs)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.