Za ovim proizvodom najveća potražnja u Hrvatskoj: Kakve su cene sada u marketima?
Znatno veća potražnja u Hrvatskoj, za čak 20 posto, vlada za vlažnim toaletnim papirom, iako mu je cena veća 2 posto.
Tokom 2022. godine u Hrvatskoj su kod prehrambenih proizvoda najviše poskupeli ulje i brašno, a kod neprehrambenih - razne higijenske potrepštine, pokazuje analiza magazina Ja Trgovac, a prenosi Poslovni dnevnik.
Prema toj analizi, kretanja cena 150 najvažnijih kategorija namirnica i ostalih svakodnevnih potrepština, jestivo ulje je bez premca najviše poskupelo kod prehrambenih proizvoda - za 33 posto u odnosu na prva četiri meseca 2021. godine. Slede brašno s 27%, smrznuti mesni proizvodi s 25 posto, mleko sa 21 posto itd.
Za 10 ili više posto su poskupeli maslac i margarin (18 posto), sladoledi i sveži kvasac (po 17 posto), testenine, obrađeno voće i voćni namazi, zatim hrana za mačke te vitaminske šumeće tablete i prašci (po 15 posto), med (14 posto), sirevi (12 posto), supe (11 posto), kafa, upakovani hleb i tost, mlečni i sirni namazi, slani štapići i perece (svi po 10 posto).
Ipak, ima i proizvoda koji nisu poskupeli. Cena se praktično nije menjala za jaka alkoholna pića, pivo, čokoladne proizvode, kobasice, ledene čajeve, kakao i gotove umake.
Analiza pokazuje i da je prosečna cena napitaka za bebe niža za 8 posto, a čajeva za bebe 12 posto.
Količinski je porasla kupovina ulja, za 10 posto, a osim toga, porasla je i prodaja pakovanog hleba i tosta, testenina i svežeg mesa. Traže se i smrznuto testo, pekarski proizvodi, šećer, polugotova jela na bazi testenine.
Video: Počela žetva, ratari žele veće cene
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.