• 3

Noć veštica obara rekord ove godine: Daju 3 milijarde dolara samo za kostime, oblače i ljubimce

Mnogi Amerikanci su s kupovinom krenuli već u avgustu

  • 3
noć veštica Foto: shutterstock.com

Iako se Noć veštica (eng. Halloween) obeležava širom planete, ovaj praznik nekako najviše vezujemo za Amerikance, koji se ne libe da svake godine - pred 31. oktobar - potroše tonu novca u te svrhe.

Kako je u 2022. budući da je kriza uzela maha?

Izgleda da se ništa značajno nije promenilo na tom planu. Kako piše Forbs, ljudi su još u avgustu počeli da postavljaju svoje ukrase za Noć veštica, a kuće su dan pred proslavu vidno osvetljene narandžastim i ljubičastim svetlima.

Na prozorima trospratnica nalaze se razne figure čudovišta, duž staza popločanih kamenjem postavljeni su nadgrobni spomenici, dok je na stepenicama imitacija krvi. Iako je kriza, čini se da ljudi ne mare, te nakon dugog kovid perioda ponovo žele da uživaju u Noći veštica kako su navikli.

Na ruku im ide i toplo vreme, neobično za ovo doba godine. Regularno, Halloween je poznat kao praznik uoči kojeg trgovci zadovoljno trljaju ruke, jer nastupa lavina prodaje ukrasa, dekoracije, rekvizira, kostima itd.

Prema Nacionalnoj maloprodajnoj asocijaciji (eng. National Retail Federation), potrošnja za Noć veštica trebalo bi da dostigne nivoe pre pandemije od oko 10,6 milijardi dolara. To premašuje potrošnju ostvarenu u 2021. godini, od 10,1 milijardu dolara, piše Forbs.

- Noć veštica je uzbudljivi period za mnoge porodice, a taj entuzijazam se ogleda i u broju Amerikanaca koji planiraju da proslave praznik ove godine - rekao je predsednik i izvršni direktor NRF-a, Metju Šej.

Kaže i da se potrošači vraćaju starim navikama, te da su "trgovci spremni da zadovolje tu potražnju i pomognu da ovaj praznik bude zabavan i nezaboravan".

 

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A post shared by Jesse (@breathing_timemachine)

Šta se najviše kupuje?

Četiri stvari su najtraženije: slatkiši, bundeve, dekorativni predmeti i kostimi.

Kostimi čine većinu tih kupovina, u vrednosti od 2,9 milijardi dolara, što je najveći iznos još od 2017. Oni koji imaju kućne ljubimce, takođe kupuju kostime i za njih, i za to daju čak 710 miliona dolara.

Oko 47% ljudi krenulo je u kupovinu za Noć veštica u septembru, a većina njih su odrasli koji sebi kupuju kostime. U odnosu na to, kostimi za decu su na drugom mestu.

Iako cifre zvuče frapantno, svakako treba istaći da kupovina pred Noć veštica ne premašuje nivo kupovine oko božićnih praznika, kada je potrošnja u 2021. iznosila 886 milijardi dolara.

S druge strane, ne treba zanemariti popularnost koju Halloween uživa iz godine u godinu, budući da su Amerikanci 2005. sveukupno dali oko 3 milijarde dolara na praznik (izvestila je Statista), a sada su toliko dali samo za kostime.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A post shared by salem-marie 🌙 | home journal (@tsubakiroom)

Samo specijalizovani maloprodajni lanac Spirit Halloween je otvorio 1.440 pop-up prodavnica od početka oktobra, kako bi bolje došao do ključnih potrošača u svojim lokalnim naseljima. Usavršili su i tzv. All Hallows popup, sa objektima otvorenim samo od početka avgusta do početka novembra.

I druge prodavnice, od Pottery Barn kids do Hanna Andersson, već od sredine leta su krenule s prodajom odeće, pidžama i kompletnih kostima za Noć veštica.

Video: 10 šoping zamki u koje upadamo: Didroov efekat tokom Crnog petka može finansijski da vas unakazi

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boža zemunac

    30. oktobar 2022 | 10:32

    Ameri, najveći belosvetski satanisti.

  • krusevac

    30. oktobar 2022 | 12:06

    Pa dobro je l' ovo normalno?! Je l' ovome mi tezimo?! Bolesnici i satanisti!

  • Bata

    30. oktobar 2022 | 14:54

    A koga još to interesuje u Srbiji?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>