• 3

Vreme čitanja: oko 2 min.

Mekdonalds podigao cene za 5 proizvoda, a ni Kola više nije tako slatka

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prošlog leta, američki gigant je, prvi put posle više od 14 godina, podigao cenu slasnog burgera sa sirom

  • 3
Double Cheeseburger Foto: Shutterstock

Najpopularniji svetski lanac brze hrane, Mekdonalds, odlučio je da podigne cene za pet svojih obroka na meniju u Velikoj Britaniji, dok inflatorni pritisci nastavljaju da pogađaju domaćinstva širom zemlje.

I sam gigant se bori da izađe na kraj sa povećanim troškovima hrane i energije, tako da je od srede povisio cene, preneo je BBC.

Prošlog leta, američki gigant je, prvi put posle više od 14 godina, podigao cenu čizburgera. Međutim, rastuća inflacija koja vlada širom sveta - nije poremetila prodaju lanca, koja je prošle godine porasla za više od 10%.

Mekdonalds je rekao da je posvećen "pristupačnim cenama".

"Ipak, kao i mnoga preduzeća, uticaj povećanja troškova hrane i energije nastavlja da utiče na našu kompaniju i naše primaoce franšize", saopšteno je iz Meka.

Kažu da primaoci franšize određuju sopstvene cene, a ovo su neki orijentiri:

  1. Mayo Chicken - poskupljuje sa 99 penija na 1.19 funti
  2. Bacon Mayo Chicken - poskupljuje sa 1.59 funti na 1.79 funti
  3. Bacon Double Cheeseburger - poskupljuje sa 2.49 funti na 2.69 funti
  4. Triple Cheeseburger - poskupljuje sa 2.69 funti na 2.89 funti
  5. Medium Carbonated Drink - poskupljuje sa 1.39 funti na 1.49 funti

Takođe je rečeno da se paketi obroka testiraju, "kako bi se razumelo da li bi ovo mogao biti dodatni način da se ponudi vrednost klijentima".

Koka kola, Coca Cola Foto: Tanjug/AP

BBC u nastavku piše da cene, generalno, rastu brzo u celom svetu, u skladu sa rastom troškova hrane, goriva i energije. Dodaje se kako je "rat u Ukrajini povisio cene energenata, iako cene sirove nafte i gasa padaju od prošlog leta".

Tempo inflacije u Velikoj Britaniji bio je 10,1% u godini do januara, što je pad sa 10,5% u decembru, ali je inflacija cena hrane na vrhuncu u poslednjih 45 godina. I Coca-Cola i PepsiCo, koji dominiraju na globalnom tržištu bezalkoholnih pića, "progurali" su višestruka povećanja cena u 2022.

Coca-Cola je podigla cene za 11 odsto širom sveta, dok su cene Pepsija porasle za 14 odsto.

Video: Koliko u mesu u Srbiji ima aditiva i kako da prepoznamo najkvalitetnije proizvode

(Telegraf Biznis)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vitez Koja

    16. februar 2023 | 08:26

    "Posvećen pristupačnim cenama"???Pa cene su u Srbiji u Meku su kao da ste seli u neki restoran i jeli kao čovek, neku normalnu hranu, a ne pljeskavice i pomfrit u menzi.Pljeskavice(burgeri) i pomfrit sa pićem imate i u našim pljeskavičarama i to je recimo skoro duplo jeftinije.E sada ovi Ameri ulažu u marketing, pa i guraju svašta verovatno i u tu hranu da bi pospešili ukus i da bi stvarali ovisnike.

  • Trig

    16. februar 2023 | 08:56

    Prestanite da jedete ovaj otrov.Bar mi u Srbiji imamo veliki izbor brze hrane.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>