Vreme čitanja: oko 1 min.
Šta se više isplati voziti - električni automobil ili klasičan? Ovo je odgovor
Vreme čitanja: oko 1 min.
Prema ADAC-u, cene električnih automobila jednostavno su prevelike u odnosu na automobile s unutrašnjim sagorevanjem
Nemačko automobilsko udruženje (ADAC) istraživalo je da li su za korišćenje jeftiniji automobili sa unutrašnjim sagorevanjem, ili električni.
U proseku, za analizirana vozila srednje veličine, električni automobili bili su nešto jeftiniji, uz pretpostavku o godišnjoj kilometraži od 15.000 kilometara i razdoblju zadržavanja od pet godina za vozilo.
U kategoriji malih vozila, međutim, električni automobili često nisu konkurentni. Ovi proračuni se baziraju na ukupnim troškovima za modele vozila koji su trenutno dostupni na nemačkom tržištu.
Osim troškova goriva ili struje i amortizacije vozila, u proračun su uključene i stavke poput troškova održavanja, poreza i osiguranja, piše Poslovni dnevnik.
Procene se nisu menjale čak i kada su cene goriva postavljene vrlo visoko na 0,80 evra po kilovat satu i relativno nisko na 1,50 evra za dizel.
U kategoriji malih automobila, s druge strane, električna vozila loše su prošla. Uz cenu električne energije od 0,40 evra po kilovatsatu, automobili s unutrašnjim sagorevanjem u proseku su jeftiniji čak i uz cenu goriva od 2 evra po litru.
Prema ADAC-u, cene električnih automobila jednostavno su prevelike u odnosu na automobile s unutrašnjim sagorevanjem.
Stvari u proseku izgledaju malo bolje kod vozila niže srednje klase. Za automobile na benzin, s druge strane, to zavisi od tačne cene goriva. U višoj srednjoj klasi dizelaši pobeđuju čak i uz 0,30 evra za struju i 2 evra za litar goriva.
U vozilima luksuzne klase stvari ponovno izgledaju bolje za električne automobile - uz cene struje od nešto više od 0,50 evra po kilovatsatu, pobeđuju motore s unutrašnjim sagorevanjem, a za subkompaktne automobile do nešto ispod 0,50 evra po kilovatsatu.
(Telegraf Biznis)
Video: Naličje operacije "Bugatti-Rimac": Nemci kontrolišu većinski paket hrvatske kompanije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoran
Za sada hibrid,vozim Tojotu 1,8 hibrid po gradu toši oko 4,5l benzina van grada zavisi od regionalnog puta ili autoputa 5-6l em je jeftinija od električnih vozila em je nezavisnija što se tiče punjenja ali ko se vozi više van grada ili živi u manjem naselju njemu će odgovarati i stari dobri dizelaši ili benzinci na butan-propan ili CNG.
Podelite komentar
panic
pisete sta je bolje pa pa gledajte na hiljadu automobila dodje mozda 50 elektro i to u vecim gradovima u gradovima do 20 000 mozda 5 a varošicama i selima mozda 2 na 10 000 vozila
Podelite komentar