Cena lignji na moru odletela u nebo: "Ako sada koštaju ovoliko, koliko li će tek u sezoni?"
Jedina tamna senka koja se trenutno nadvija nad turističkim optimizmom su cene, koje su rasle lani, pa ponovno ove godine, a kako se približava sezona, dodatno će rasti i kad je reč o smeštaju i kada govorimo o vanpansionskoj potrošnji. Zasad se to ne odražava na broj rezervacija.
Nikada turistička sezona nije bila svima podjednako dobra, pa tako neće biti ni ovogodišnja. Trenutno se, recimo, splitski iznajmljivači žale da se njihovi apartmani ne pune kako su očekivali, ali u globalu domaćem turizmu u ovoj godini ide više nego dobro.
- Zadovoljni smo dosadašnjim tokom, turistički promet za čak 12 odsto premašuje rezultat iz rekordne 2019. godine i sa velikim optimizmom ulazimo u glavni, letnji deo turističke godine - kaže direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, koji napominje da su u toku promotivne aktivnosti u 14 evropskih zemalja, kao i na dalekim tržištima, posebno u SAD.
Inače, od 1. januara do juna Hrvatsku je posetilo više od 3,5 miliona gostiju koji su ostvarili 10,7 miliona noćenja, što je tri odsto više nego spomenute 2019. godine. Turistička godina stabilno je dobra praktično od prvog dana, a u sezoni će se, kako se očekuje, reprizirati scene iz najboljih sezona kad se tražio krevet više. Ova bi godina trebalo da označi i potpuni post-COVID oporavak turizma, pa čak i da nadmaši pretpandemijske rezultate.
Jedina tamna senka koja se trenutno nadvija nad turističkim optimizmom su cene, koje su rasle lani, pa ponovno ove godine, a kako se približava sezona, dodatno će rasti i kad je reč o smeštaju i vanpansionskoj potrošnji, piše Večernji list. Zasad se to ne odražava na broj rezervacija, što je potvrda domaćinima da u Evropi ima dovoljno gostiju koji su spremni da plate ono što hrvatski turizam nudi. Međutim, teško je znati šta će naši gosti misliti nakon povratka kućama ove jeseni.
Deo poskupljenja je svakako opravdan, deo zbog inflacije i svih drugih poskupljenja praktično neizbežan, ali malo će ko imati razumevanja kad shvati da je ista usluga ovog leta skuplja skoro sto odsto nego lani. Ili, recimo, da je ono što je u prošlogodišnjoj sezoni bila najviša cena, sada normalna predsezonska cena. Konkretno? Lignje u jednom pulskom restorančiću na plaži lani su početkom juna bile deset evra, a što je gostiju bivalo više, tako je u više navrata dizana i cena, tačnije čak četiri puta.
U sezoni se tako popela na čak 19 evra kako je već tada evroorijentisani, nezasitni vlasnik istakao na ulazu. I to mu je, čini se, premalo. Ove je godine početna, predsezonska cena istih lignji u istom lokalu već 19 evra. Kolika li će tek biti u sezoni? Koliko li se tek ugostitelja duž obale služi sličnom matematikom? A to su stvari koje gosti ne praštaju. Pogotovo što ih je sve više vrlo osetljivo na cene. Nećemo o domaćima, ali lani je i 18 odsto Evropljana zabrinjavao rast troškova putovanja, a ove je godine onih koji se s takvim brigama spremaju na odmor već 24 odsto.
(Telegraf Biznis)
Video: Aukcija ribe na đerbanskom marketu
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.