
Ovo su iskustva "tajnih" kupaca u regionu: Koju zemlju su najviše ocrnili, a koju pohvalili?
“Regionalna usluga-GUEST” je, u saradnji sa agencijama iz regije, sprovela istraživanje vezano za iskustva kupaca/potrošača u zemljama kao što su Srbija, Bosna i Hercegovina (BiH), Crna Gora, Severna Makedonija, Slovenija i Hrvatska.
Akronim GUEST (gost), proistekao je i na osnovu slaganja sledećih parametara: Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.
U istraživanju se, naime, mere osnovni elementi kvalitete usluge, a to su: pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda, kao i zahvalnost na poseti.
Ovo je 15. po redu sprovedeno istraživanje, koje je u periodu od 1. juna do 7. jula realizovala Heraklea, uz pomoć agencija za tzv. tajnu kupovinu, piše Poslovni dnevnik.
Hrvatska je ove godine zauzela tek peto mesto, među 6 bivših jugoslovenskih republika, a najbolje se kotirala BiH. Prošle godine, Hrvatska je bila na 4. mestu. Najbolji rezultat ova zemlja je ostvarila u kategoriji "poznavanje proizvoda".
Srbija se kotirala najlošije, nalazimo se na šestom mestu.
Drugo mesto je zauzela Severna Makedonija, a treće mesto Slovenija. Crna Gora je na četvrtom mestu.
Inače, tajni kupci su posetili ukupno 800 prodajnih mesta iz različitih delatnosti – auto-industrija, benzinske stanice, finansijska industrija, maloprodaja, turističko-ugostiteljski objekti i objekti uslužnih delatnosti.
Srbija je i ove godine ostvarila pad od 1,61 postotni bod, pa se sa rezultatom od 66,31 posto našla na poslednjoj poziciji. Kategorija koja je u svih šest zemalja regije ostvarila najbolji ukupni rezultat, kao i prethodnih godina, jeste kategorija "poznavanje proizvoda" (93,81 posto).
Tradicionalno najlošije rangirana kategorija je "nuđenje dodatnog proizvoda", sa ukupnim rezultatom od 38,17 posto.
(Telegraf Biznis)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nox
Ma ko su oni da ocenjuju...
Podelite komentar
L
Sramota Nasta su prodavci naterani sve to je uzas veliki!
Podelite komentar
Перагеније
Хехе, ми се баш на све примамо... Тај ИЗВЕШТАЈ је НАПИСАН у НВОима, а распоред се прави у складу са гресима према АмерикЕ.
Podelite komentar