• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Zašto supermarketi planiraju da smanje broj samouslužnih kasa?

B. L.

Vreme čitanja: oko 1 min.

Menadžeri kažu da su te odluke doneli zbog pritužbi kupaca

  • 0
Samouslužna kasa Foto: Vlad Deep / Alamy / Alamy / Profimedia

Samouslužne kase su vrsta naplate u velikim marketima koja je zaživela u kratkom roku, i ima brojne prednosti: jedna od ključnih je što ne čekate u redu, već brže i (često) lakše obavite kupovinu sami.

Svakako, ideja o samouslužnim kasama se nadovezuje na priču o automatizaciji i digitalizaciji u 21. veku, odnosno s novim tehnologijama koje imaju za cilj uštedu vremena, ali i troškova trgovcima.

Takođe, tim naprednijim tehnologijama bi trebalo da se smanji broj grešaka, izazvan ljudskim faktorom. Doduše, samouslužne kase čak ne možemo ni smatrati "modernom tehnologijom", jer su nastale još krajem osamdesetih godina 20. veka.

Ali, revolucija je nastala tek u ovom veku, pri čemu su, zemlje iz regiona, i na tom polju kasnile. Maltene smo tek odnedavno počeli da ih koristimo, a sada se u nekim državama sveta, možda, već spremaju za "penziju"...

Naime, uprkos strahovima od masovnog gubitka radnih mesta zbog automatizacije, dešava se suprotno; nedostaje radnika koji bi nadzirali sve te sisteme.

Recimo, trgoviski lanci u SAD i Britaniji nastoje da smanje broj ovakvih kasa.

Booths je najavio da uklanja samonaplatne kase u svojih 26 prodavnica, a ima ih ukupno 28. Veliki lanci u Americi, poput Volmarta, takođe menjaju svoje planove u vezi sa širenjem ovih kasa.

Menadžeri kažu da su te odluke doneli zbog pritužbi kupaca. Tačnije, sami kupci dosta greše prilikom korišćenja, a to stvara gubitke za prodavnicu.

Dobar primer za to su voće i povrće, gde kupci moraju da biraju između više sorti sa različitim cenama, a često - slučajno ili namerno - "kucaju" druge sorte od onih koje su uzeli.

Problem postoji i kod naplate proizvoda kao što su alkohol i duvan, jer naplaćivanje takvih proizvoda mora da "odobri" kasir.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>