Vreme čitanja: oko 4 min.
Telegraf na "Oplenačkoj berbi": Najjeftinije praseće pečenje više od 2.000 dinara, a ovo su cene grožđa
Vreme čitanja: oko 4 min.
Ni kišica ni oblaci ni ne tako toplo vreme nisu sprečili hiljade ljudi da posete ovo predivno "kraljevsko mesto" i da uživaju u zaista bogatom kulturnom, zabavnom, umetničkom programu, kako i najrazličitijim čudesima od ića i pića
I ma kakve muzičke afinitete imao, sumnjamo da postoji neko ko nije bar jednom, posebno s jeseni, čuo onu čuvenu "Obraše se vinogradi dole kraj Topole". I znate šta – stvarno se u nedeljama iza nas i obraše i desiše se dani njima posvećeni. Da, govorimo o "Oplenačkoj berbi" koja je proteklog vikenda održana po 61. put u ovom gradu u srcu Šumdije.
Ni kišica ni oblaci ni ne tako toplo vreme nisu sprečili hiljade ljudi da posete ovo predivno "kraljevsko mesto" i da uživaju u zaista bogatom kulturnom, zabavnom, umetničkom programu, kako i najrazličitijim čudesima od ića i pića. Budući je da ova manifestacija u narodu poznatija kao "vašar u Topoli", razume se da nije izostao ni asortiman, što bi se reklo "od igre do lokomotive".
Tako ste u protekla tri dana mogli ste degustirati i kupiti vino, rakiju, likere, sokove i brojna još pića, razume se, velikom većinom od domaćeg voća i mahom sa malih poljoprivrednih gazdinstava odnosno malih i srednjih vinarija i destilerija.
Hrane je takođe bilo u izobilju - suhomesnati proizvodi, domaći sirevi, slatka, džemovi, med, zimnica o mnoge druge đakonije... Naravno, neizostavni na vašarima su konditorski proizvodi poput liciderskih srca, svilenih bombona, alve...
Za sladokuce su vredne domaćice imale najrazličitije domaće kolače, a sa svih strana mirisale su i palačinke, krofne..
Ipak, gurmanima je verovatno voda na usta najviše išla od prasetine na raznju, te mirisa i ukusa raznih gurmanluka od mesa poput pljeskavica ili ćevapa. Ulicama se širio i miris jednog od omiljenih specijaliteta u Srba, kad krene hladnije vreme, a to je svadbarski kupus.
Opština Topola je od petka do nedelje, kao i svake godine organizovala bogat program. Glavne su, naravno, bile izložba grožđa, voća i ostalih poljoprivrednih prozvoda i Međunarodno ocenjivanje vina i rakija (Kraljevska vinarija, inače, upravo dobila nove krovove, energetsku i hidro instalaciju, što je prva faza ekonstrukcije ovog kulturno-istorijskog zdanja, iz stranih fondova).
Međutim, jedna prava narodska manifestacija ne bi bila potpuna bez nastupa kulturno-umetničih društava iz Srbije i regiona, kao i raznih pevačkih grupa izvorne muzike...
Ono što uvek privuče pažnju posetilaca jesu besplatni koncerti poznatih imena sa estrade, a ovaj put publiku su uveseljavali Haris Džinović i Ivana Jordan.
Kako je na otvaranju manifestacije rekla predsednica opštine Jasna Vuković, Topolu za tri dana poseti preko 200.000 ljudi, a svoje proizvode predstavi oko 400 izlagača.
Kad je reč o cenama, belo i crno grožđe nije se moglo kupiti za manje od 200, odnosno za ne više od 600 dinara po kilogramu.
Cene grožđa su od 200 pa čak i do 600 dinara za kilogram, dok je mlado vino šira 300 dinara litar. Što se tiče vina, najpovoljniji proizvod je bila "šira" (300 dinara pa naviše), a sama vina su u najboljem sučaju koštala 500 dinara. Gde je "piće" tu je "iće", te je recimo porcija svadbarskog kupusa koštala oko 600 dinara, dok se kilogram prasećeg pečenja nije mogao naći za manje od 2.000 dinara po kilogramu.
Najbolje vino imala je jedna vinarija iz aleksinačkog kraja, dok je najlepši štand imalo jedno poljoprivredno gazdinstvo baš iz Topole, odakle dolazi i dobitnik priznanja na jajbolji nastup u celini. Iz Aranđelovca dolazi kreator naboljih suvenira.
Koliko se organizatori trude da program bude šarenolik, govori i to da je jedna od njegovih tačaka bila i 14. Nacionalna izložba pasa - Kinološko društvo "Karađorđe", Topola".
Ipak, možda i "najslađa" od ovih "sporednih" nagrada jeste ona specijalna koju su dobili učenici Srednje škole "Kralj Petar I" iz Topole i to upravo za kontinuirano i odlično predstvljanje ove manifestacije.
Mimo hrane i pića, posetioci izložbe , odnosno vašara, mogli su videti, probati, kupiti različite tradicionalne odevne predmete poput narodne nošnje ili vunenih džempera iz narodne radinosti. Neizostavan deo bili su i grnačarski proizvodi. Cveće, lekoviti melemi, pa ćak i slike i ikone - dodatno su bogatom učinili ponudu vašara.
Takođe. po priistojnim cenama dame i gospoda mogli su se opremiti novim kaputima, bluzama, trenerkama, majicama...
Sve u svemu, ova manifefestacija je ponovo na najbolji način ispromovosala sve ono čime možemo i te kako da se ponosimo u svetu, a to su pre svega vredni ljudi koji prave preukusne i vrlo kvalitetne proizvode. Da nije zlatnih ruku vinara, "rakijaša", te proizvođača božanstveno ukusnih mesnatih đakonija - ne bi ni hilade i hijade sladokusaca evo već decenijama uživala svim čulima.
Do naredne berbe, da se nadovežemo na stihove sa početka price..."Došlo vreme da se uzme koji koga vole"... Pa kome nije, neka dođe! Pa još uz vino...ma kud ćeš bolje!
(Telegraf.rs)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.