
Omiljena grickalica u ozbiljnoj krizi: Potrošači se okreću jeftinijim alternativama!
Rastuće cene popularnih brendiranih grickalica primorale su mnoge potrošače da smanje potrošnju ili pređu na jeftinije alternative.
Nekoliko velikih kompanija iz prehrambene industrije prijavilo je nižu prodaju od očekivane, ističući da kupci postaju sve osetljiviji na cene zbog ekonomske nesigurnosti i rastuće inflacije hrane.
Prema podacima potrošačkog cenovnog indeksa, cene grickalica su od februara 2020. godine porasle za čak 22%, što je u skladu s ukupnim rastom cena namirnica za domaćinstva.
Potrošači više ne grickaju kao nekad
Kompanija Dženeral Mils, koja proizvodi omiljene brendove poput Čirios, Nejčer Vali granola barova i Frut Rol Ap slatkiša, prijavila je usporavanje prodaje u kategorijama poput proteinskih pločica, voćnih grickalica i slanih užina.
Izvršni direktor Dženeral Milsa, Džef Harmening , izjavio je da glavni problem nije novi talas lekova za mršavljenje, poput Vegovija, već da je u pitanju gubitak poverenja potrošača.
„Naše mišljenje je da su potrošači postali daleko osvešćeniji po pitanju vrednosti koju dobijaju za svoj novac“, rekao je Harmening. Takođe je dodao da Amerikanci manje posećuju restorane i da smanjuju potrošnju na neesencijalne namirnice.

Kupci biraju jeftinije varijante grickalica
Velike kompanije prijavljuju investitorima da se promena u kupovnim navikama Amerikanaca jasno oseća na policama prodavnica.
Džej Em Smaker (J.M. Smucker), vlasnik brenda Hostes, primetio je pad prodaje, dok je menadžment kompanije istakao da inflacija u celokupnoj ekonomiji ograničava budžete potrošača. Sličnu sudbinu doživeli su i brendovi Goldfiš i Ketl čips, u vlasništvu kompanije Kembel’s, koja je prijavila pad prodaje od 2%.
Mondelez Internešnal, proizvođač Oreo, nedavno je upozorio da očekuje pad profita zbog drastičnog rasta cena kakaa, što je dovelo do poskupljenja čokoladnih proizvoda.
Kupci sve češće biraju robne marke supermarketa
Istraživanja potvrđuju da potrošači sa ograničenim budžetima prilagođavaju svoje navike kupovine – okreću se jeftinijim opcijama ili robnim markama supermarketa, piše sajt Mani.
Prema anketi istraživačke kompanije 84.51°, koja je deo maloprodajnog lanca Kroger , čak 43% kupaca spremno je da pređe na jeftinije marke grickalica i slatkiša.
„Potrošači i dalje uživaju u svojim grickalicama, ali sada češće biraju pristupačnije alternative“, izjavila je Melisa Majers, direktorka sektora za analizu podataka u 84.51°. „Spremni su da se odreknu poznatih brendova zarad povoljnije cene.“

Zdravlje postaje ključni faktor
Pored cene, postoji još jedan trend koji menja industriju grickalica – sve veći fokus na zdravlje.
Kompanija PepsiKo, vlasnik brenda Frito-Lej, prijavila je promenu u potrošačkim preferencijama.
„Američki potrošači danas imaju viši nivo svesti o zdravlju i wellnessu“, rekao je generalni direktor PepsiKa Ramon Lagvarta. On ističe da će se brendovi morati prilagoditi i početi da promovišu zdravije alternative, kako bi zadržali svoje mesto na tržištu.
Dakle, dok inflacija i ekonomska neizvesnost teraju kupce da štede na grickalicama, čini se da će se kompanije morati prilagoditi novim navikama potrošača – bilo kroz niže cene, bilo kroz zdravije proizvode.
(Telegraf Biznis)
Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.