Morate li da platite mehaničaru kad vam ne popravi auto? Evo šta kažu iskustva nesrećnih vozača, ali i zakon

D. K.
D. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

"Taguje" vas čudan zvuk iz motora i odvezete auto kod mehaničara s nadom da će popraviti kvar. Nakon nekoliko dana, vraćaju vam ga i kažu: "Sve popravljeno" – ali auto i dalje ne radi. Pitate li se da li morate da platite za neispravnu uslugu? Evo šta kažu realna iskustva i dobra praksa.

"Naplatio je 600 evra umesto dogovorenih 150"

Jedan vozač iz Srbije podelio je na Redditu šta mu se dogodilo: mehaničaru je dovezao auto na popravku vrednu 150 €, ali je ovaj bez njegovog odobrenja uradio dodatne intervencije, pa je račun skočio na 600 €. On je rekao: "Ne pada mi na pamet da platim. Koje su mi opcije?" Mehaničar je zadržao kola i pretio da može da napravi dodatnu štetu ako ne plati.

Drugi korisnici su mu poručili: plati ono što ste dogovorili - a za ostalo ne odgovaraš ako nisi pristao. Po zakonu, zahtevaš specifikaciju rada i samo plaćaš dogovorene radove.

Dizalica, automobil, garaža, mehaničarska radnja, popravka kola Foto: Shutterstock

Srbija: 55–65% servisa radi "na crno"

Preko polovine auto-servisa posluje bez fiskalne fakture i garancije. U takvim slučajevima, kupac nema nikakvu dokumentaciju, a mehaničar može naplatiti izmišljene delove, utrošene sate rada “koji nikad nisu postojali”.

Preporuka potrošačkog savetnika

Prema savetima iz Nacionalne organizacije potrošača, uvek tražite raspisan radni nalog i pisanu specifikaciju delova i usluga. Ako ste se prethodno dogovorili i mehaničar prekorači trošak za više od 15 %, imate pravo da odbijete razliku bez dodatnog troška.

Pravo na ponovnu proveru

Ako niste zadovoljni popravkom ili mislite da je mehaničar “preterao” s delovima i radom, imate pravo da zatražite drugo mišljenje - od drugog majstora ili veštaka. Ukoliko novi servis potvrdi da originalni rad nije bio potreban, možete tražiti povraćaj novca.

Praktičan vodič: Šta uraditi pre plaćanja

Dogovorite cenu u pisanom obliku, jasno definišite šta ulazi u rad, a šta ne.

Zahtevajte pisani radni nalog i račun - bez toga ne postoji garancija.

Pratite fakturu i opciju: ako neće da stvarno izvadi i pokaže stare delove, ne plaćajte bez dokaza.

Ako je naplata veća od dogovora, zatražite specifikaciju i odbijte višak.

Ako servis ne ispravi kvar, tražite drugo mišljenje i eventualno se vratite kod prvog majstora uz dokaz.

Mehaničar majstor kola, sistem filtera za vazuh, održavanje automobila Foto: Shutterstock

Niste dužni da plaćate popravku koju niste tražili - i za to imate zakonska sredstva. Srbija ima problem s nelegalnim servisima, ali vi možete preduzeti korake da se zaštitite: pisana dokumentacija, garancija, provereni servisi i profesionalni pristup mogu vam uštedeti stotine evra i mnogo glavobolje.

(Telegraf Biznis)

Video: Još testiranje u tunelima pa sledi otvaranje: Završena deonica autoputa od Pakovraća do Požege

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Qest

    14. jun 2025 | 23:28

    Meni isterao skoro 100000 iz džepa zbog popravke koju sam morao da uradim u drugom servisu ( za 120e). Nisam dobio ni izvinjenje kad sam mu predočio šta je bio problem. Odustao sam od tužbe kad sam ukapirao da mu jednostavno ne mogu ništa- nemam račun, nemam svedoke, stare delove koje je odneo u neki servira na reparaciju navodno bacio jer na valjaju- ugradio nove o tvrdi da je tako moralo biti.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>