
Morate li da platite mehaničaru kad vam ne popravi auto? Evo šta kažu iskustva nesrećnih vozača, ali i zakon
"Taguje" vas čudan zvuk iz motora i odvezete auto kod mehaničara s nadom da će popraviti kvar. Nakon nekoliko dana, vraćaju vam ga i kažu: "Sve popravljeno" – ali auto i dalje ne radi. Pitate li se da li morate da platite za neispravnu uslugu? Evo šta kažu realna iskustva i dobra praksa.
"Naplatio je 600 evra umesto dogovorenih 150"
Jedan vozač iz Srbije podelio je na Redditu šta mu se dogodilo: mehaničaru je dovezao auto na popravku vrednu 150 €, ali je ovaj bez njegovog odobrenja uradio dodatne intervencije, pa je račun skočio na 600 €. On je rekao: "Ne pada mi na pamet da platim. Koje su mi opcije?" Mehaničar je zadržao kola i pretio da može da napravi dodatnu štetu ako ne plati.
Drugi korisnici su mu poručili: plati ono što ste dogovorili - a za ostalo ne odgovaraš ako nisi pristao. Po zakonu, zahtevaš specifikaciju rada i samo plaćaš dogovorene radove.

Srbija: 55–65% servisa radi "na crno"
Preko polovine auto-servisa posluje bez fiskalne fakture i garancije. U takvim slučajevima, kupac nema nikakvu dokumentaciju, a mehaničar može naplatiti izmišljene delove, utrošene sate rada “koji nikad nisu postojali”.
Preporuka potrošačkog savetnika
Prema savetima iz Nacionalne organizacije potrošača, uvek tražite raspisan radni nalog i pisanu specifikaciju delova i usluga. Ako ste se prethodno dogovorili i mehaničar prekorači trošak za više od 15 %, imate pravo da odbijete razliku bez dodatnog troška.
Pravo na ponovnu proveru
Ako niste zadovoljni popravkom ili mislite da je mehaničar “preterao” s delovima i radom, imate pravo da zatražite drugo mišljenje - od drugog majstora ili veštaka. Ukoliko novi servis potvrdi da originalni rad nije bio potreban, možete tražiti povraćaj novca.
Praktičan vodič: Šta uraditi pre plaćanja
Dogovorite cenu u pisanom obliku, jasno definišite šta ulazi u rad, a šta ne.
Zahtevajte pisani radni nalog i račun - bez toga ne postoji garancija.
Pratite fakturu i opciju: ako neće da stvarno izvadi i pokaže stare delove, ne plaćajte bez dokaza.
Ako je naplata veća od dogovora, zatražite specifikaciju i odbijte višak.
Ako servis ne ispravi kvar, tražite drugo mišljenje i eventualno se vratite kod prvog majstora uz dokaz.

Niste dužni da plaćate popravku koju niste tražili - i za to imate zakonska sredstva. Srbija ima problem s nelegalnim servisima, ali vi možete preduzeti korake da se zaštitite: pisana dokumentacija, garancija, provereni servisi i profesionalni pristup mogu vam uštedeti stotine evra i mnogo glavobolje.
(Telegraf Biznis)
Video: Još testiranje u tunelima pa sledi otvaranje: Završena deonica autoputa od Pakovraća do Požege
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Qest
Meni isterao skoro 100000 iz džepa zbog popravke koju sam morao da uradim u drugom servisu ( za 120e). Nisam dobio ni izvinjenje kad sam mu predočio šta je bio problem. Odustao sam od tužbe kad sam ukapirao da mu jednostavno ne mogu ništa- nemam račun, nemam svedoke, stare delove koje je odneo u neki servira na reparaciju navodno bacio jer na valjaju- ugradio nove o tvrdi da je tako moralo biti.
Podelite komentar