"Deru nas i varaju - imamo novi dokaz": Komšije besne na najpoznatiju pekaru u zemlji - obrću milione!

D. K.
D. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Potrošačka platforma „Halo, inspektore“, odnosno njihova Facebook stranica koju je pokrenuo Evropski centar izvrsnosti potrošača - ECIP, objavila je upozorenje građanima o nepoštenoj praksi u lancu pekara Mlinar.

Naime, građani su prijavili da je težina sendviča „Toskana“ iz Mlinara, koji se prodaje po ceni od šest evra, značajno manja od deklarisane.

Prema objavi, sendviči bi trebalo da teže 290 grama, dok su ih potrošači izvagali na 169,5 i 172,9 grama, što predstavlja razliku od gotovo 40 odsto!

Platforma ističe da je takva praksa neprihvatljiva, jer trgovci na taj način varaju kupce, dok su kazne minimalne.

- Zato smo se žalili Mlinaru, koji je tražio slike, ali se od tada više nisu javljali niti ponudili objašnjenje ili kompenzaciju - navodi se u objavi na Facebooku.

Prema poslednjim podacima Fine, pekari su u Hrvatskoj 2024. godine ostvarili prihod od milijardu evra, a najviše od svih upravo Mlinar.

Među 944 preduzetnika u delatnosti proizvodnje hleba, svežih peciva, poslastičarskih proizvoda i kolača, Mlinar je imao najveći ukupan prihod od 163,9 miliona evra, kao i najveću dobit od devet miliona evra.

Platforma „Halo, inspektore“ poziva potrošače da prate težinu i kvalitet proizvoda koje kupuju i da prijave sve nepravilnosti.
Naglašava se važnost kolektivne kontrole i odgovornog ponašanja radi zaštite prava potrošača u Hrvatskoj.

„Evo kako nas Mlinar zakida sa svojim sendvičima!“

- Svi smo postali svedoci brutalno skupih sendviča i drugih pekarskih proizvoda. Ako se ovako nastavi, uskoro će se naši pekari po cenama izjednačiti sa onima u bogatim zemljama EU-a.
Samo što se u tim državama niko ne usuđuje da vara potrošača, ni po ceni, ni po kvalitetu, ni po težini.
U Hrvatskoj je, međutim, to postala praksa, prenosi Slobodna Dalmacija.

Deru nas i varaju gde god stignu, jer znaju da mogu - kazne su minimalne, gotovo smešne.

Zato je važno da potrošači ne ćute i da se zajedno sa Državnim inspektoratom bore protiv nepoštene trgovačke prakse — poručuju iz platforme.

A danas, kažu, imaju novi dokaz prevare potrošača - i to iz poznatog lanca pekara Mlinar!

Jedan ogorčeni Varaždinac opisao je slučaj:

- Kolega i ja odlučili smo da za gablec naručimo sendviče preko Wolta. Izabrali smo Toskana sendvič, koji košta šest evra po komadu. Na njihovom sajtu piše da sendvič teži 290 grama.
Po dolasku dostavljača primetili smo da su sendviči neverovatno mali.
Izvagali smo ih na preciznoj vagi - rezultat: 169,5 grama i 172,9 grama!

Dakle, nedostaje oko 40% težine!

„Normalno je da težina varira 10 do 15 odsto, ali 40% nije normalno! Žalili smo se Mlinaru, koji je tražio slike, a zatim prestao da se javlja i nije ponudio objašnjenje, kompenzaciju niti izvinjenje.
Situacija se, koliko vidim, nije promenila, pa želim da upozorim i druge potrošače da obrate pažnju na težinu proizvoda u Mlinaru“, navodi on.

Redakcija platforme ističe da su se i sami obratili Mlinaru i da čekaju njihov odgovor, uz poruku: „Do tada, gledajte i kontrolišite sve što kupujete. U Hrvatskoj trgovci očigledno ne razumeju šta znači trgovačka etika i kako je to biti fer prema potrošaču. Zašto bi onda potrošači bili fer prema trgovcima?

(Telegraf Biznis)

Video: Projekat "Prirodnim merama za ekološki Gradac"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>