≫

Filmovi sprske umetnice Svetlane Cemin biće prikazani na prestižnoj Bečkoj nedelji umetnosti

Bečka nedelja umetnosti je jedna od vodećih kulturnih platformi za umetnike širom sveta

• 1
Svetlana J Cemin

Filmovi srpske rediteljke i producentkinje koja živi i stvara u Njujorku, Parizu i od nedavno u Beogradu, Svetlane Cemin, biće prikazani u okviru ovogodišnje, jubilarne, petnaeste Nedelje umetnosti u Beču, koja će se održati od 15. do 22. novembra, u više od stotinu prostora u glavnom austrijskom gradu, pod nazivom "Pravljenje istine".

U nedelju, 17. novembra u bioskopu uglednog Künstlerhaus kulturnog centra, od 16:30, a u okviru programa "Eksperimentalna umetnost i dokumentarni film“ biće prikazana dva filma u režiji Svetlane Cemin – "Madelene Hatz, Kraljevska skitnica" (2017) i "Metamorfoze" (2019). U petak, 22. novembra od 18 sati, Svetlana Cemin učestvovaće na panel diskusiji "Žene u svetu umetnosti“, a u okviru kuratorskog programa Barbare Štefen.

Eksperimetnalni dokumentarac "Madeleine Hatz, kraljevska skitnica“ govori o istoimenoj angažovanoj savremenoj avangardnoj umetnici i borcu za ljudska prava. Film, kao svojevrsna mešavina proze i poezije slika umetnicu u dva različita kreativna stanja: kao usamljenog stvaraoca u tišini svog ateljea, ali i kao društveno veoma angažovanu umetnicu performansa.

Film "Metamorfoze", sniman u periodu od 2015-2018, prati kreativni proces tri živopisnih umetnika, nastanjenih u različitim krajevima sveta. Scene iz Berlina, Bruklina i Beograda reflektuju stvaralačka putešestvija Laure, Štefa i Olimpije, koji inspiraciju za svoju umetnost nalaze u konstantnom preispitivanju i transformantivnom duhu koji naglašava LGBT logistiku.

Rođena je u Beogradu,  Svetlana Cemin se zahvaljujući uspešnoj internacionalnoj karijeri u manekenstvu u mladosti seli u Pariz a potom i u Njujork, gde nastupa kao glumica na Brodveju i u mnogim zapaženim indi-filmovima. Godine 2014. osniva filmsku i pozorišnu produkcijsku kuću 610FILM.

Kao scenaristkinja i producentkinja poslednjih godina uspešno ostvaruje svoje ideje i vizije u okviru eksperimentalne i dokumentarne umetničke filmske produkcije. Pod nazivom "Nisam odavde“ ("I’m Not From Here") u režiji i produkciji Svetlane (Jovanović) Cemin, nastaje više zasebnih dokumentarnih filmova, od kojih su neki u postprodukcijskoj fazi.

Filmovi portretišu poznate ali i neafirmisane umetnike i umetnice, njihove živote i umetnička dela u procesu stvaranja/nastajanja. Reč je o filmovima "Laura Kaplan, Ljubav je najvažnija“ (nagrada za najbolju režiju na Balkanskom Filmskom Festivalu u Stokholmu 2017), "Adam Fus, Kroz prirodu i pejzaže“ (nagrada za najbolji film festivala Hollywood New Directors 2018 u Los Anđelesu, i nagrada publike) , "Metamorfoze (nedavno prikazan u sklopu filmskog festivala Vision du Reel, Švajcarska), "Stef“, "Strast“, "Madelene Hatz, Kraljevska skitnica“, "Otac Arsenije“ koji je podržan od strane Filmskog centra Srbije, i "Sent Kler Cemin, Psiha“.

Filmovi koje režira i producira bave se samoproučavanjem procesa umetničkog stvaralaštva. Kroz intimne umetničke portrete Svetlana Cemin zajedno sa protagonistima filmova pronalazi smisao u procesu kreativnog rada, koji odgovara na univerzalno umetničko pitanje: "Ko sam ja?”.

Bečka nedelja umetnosti (Vienna Art Week) održava se od 2004. godine, kao jedna od vodećih kulturnih platformi za umetnike širom sveta. Svakog novembra na više od 200 različitih događaja predstavljaju se najbolje izlobe, filmovi, performansi i druge umetničke inicijative iz Evrope i ostalih krajeva sveta. Programe nedelje umetnosti poseti i više od 35 hiljada posetilaca.